Magická sedma - převodovka 7G-Tronic

ar1, 14. července 2004, 18:27 Google+

Ta se dnes standardně montuje do špičkových modelů tříd S,CL,SL a E a jak naznačují první ohlasy zákazníků nejedná se v žádném případě o pouhý technický výstřelek, přinášející řadu nesporných výhod.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
E 500

E 500 | foto: DaimlerChrysler Automotive Bohemia

Sdílejte článek

O tom jsme se ostatně mohli přesvědčit i my, když jsme si novou převodovku 7G-Tronic mohli vyzkoušet v osmiválcovém třísetkolovém modelu E 500.

Ve srovnání s pětistupňovým automatem z něhož je nová převodovka konstrukčně odvozena (její součástí je mimo jiné tzv. Ravigneauxovo soukolí se dvěma rozdílnými planetovými soukolími a centrálními koly planetové převodovky v jediném planetovém věnci), jsme zaznamenali především rychlejší a komfortnější způsob řazení.

Větší rozpětí převodů snižuje navíc průměrné otáčky pohonné jednotky a tudíž i její celkovou hlučnost a spotřebu paliva. Při běžné dálniční rychlosti 130 km/h je motor sotva slyšitelný a ručička otáčkoměru se na sedmý rychlostní stupeň ustálí na hodnotě 2000 1/min. Úspora paliva činí v mimoměstském provozu asi 1 litr na 100 kilometrů, mnohem zajímavější jsou však s porovnáním s pětistupňovým automatem hodnoty zrychlení a pružného zrychlení. Z 0 na 100 km umí model E 500 7G-Tronic sprintovat za skvělých 5,8 sekund a při rozjezdu ze 60km/h na 120 km/h je ještě o dvě desetiny sekundy rychlejší. Velkou zásluhu na tom má i přímé vícenásobné podřazování, kdy převodovka při sešlápnutí kickdown spínače přeřadí te sedmého stupně na pátý a následně na třetí.

Převodovka 7G-Tronic je pochopitelně řízená vyspělou elektronikou, a to podle aktuálních provozních podmínek a způsobu jízdy řidiče. Navíc má k dispozici i dva režimy řazení S-Standard a C-Comfort. Druhý z nich je vhodný zejména pro zimní provoz, vůz se totiž vždy rozjíždí na dvojku, převodovka řadí na vyšší stupeň mnohem dřív a pro zpětný chod je k dispozici delší převod.

Zdroj: AUTO forum
Autor: Antonín Matějka

Vytisknout

Diskuze: Magická sedma - převodovka 7G-Tronic

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

DBR 9

Aston Martin se vrací na závodní tratě!

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud