Budeme platit za německé dálnice? Možná už brzy

ar7, 3. srpna 2011, 09:14 Google+

Jak víme, po německých dálnicích můžeme svobodně jezdit bez jakékoliv dálniční známky či elektronické viněty. To se ale možná brzy změní. Tamější politici stále častěji hovoří o návrhu na jejich zpoplatnění.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Důvodem je dlouhodobé podfinancování dálniční infrastruktury, která je nejhustší v Evropě a svými 12 tisíci kilometry (v roce 2007) po USA a Číně dokonce třetí nejdelší na světě.

Předseda vládní CSU Horst Seehofer by rád viděl na osobních vozech elektronické viněty s ročním poplatkem 100 EUR (2400 - 2500 Kč). Celkové příjmy by se měly pohybovat kolem 4 miliard euro. 

Proti je ale zatím kancléřka Merkelová, která se obává zejména ztráty politických bodů v nadcházejících parlamentních volbách v roce 2013. Systém mýta je neefektivní i podle autoklubu ADAC, podle nějž by 20 procent výnosů spolykaly provozní náklady.

O osudu financování německých autobahnů by se mělo rozhodnout do konce letošního roku.

Vytisknout

Diskuze: Budeme platit za německé dálnice? Možná už brzy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

Toyota

Toyota vám přes volant změří srdeční tep

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud