Technologicky unikátní stavba se pyšní hned několika tunely i nejdelším mostem v Česku. Ten se pne od radotínských portálů nad údolím Berounky v délce přesahující 2 kilometry až po velkou mimoúrovňovou křižovatku s ulicí Strakonickou. Tam navazuje na další most přes Vltavu, aby záhy opět zmizel v tunelech Lochkov. Práce na této části nyní víceméně finišují a se zprovozněním celé stavby se čeká na dokončení navazujícího úseku do Jesenice.
Nejpozději 20. září se tak budou moci řidiči poprvé projet mezi dálnicemi D5 a D1 bez toho, aby museli absolvovat nervy drásající jízdu v kolonách po Jižní spojce, Barrandovském mostě i ulici K Barrandovu. Odtud by dokonce měly zmizet i nekonečné šňůry nákladních aut. Technická správa komunikací totiž do těchto míst plánuje zákaz vjezdu vozidel nad 12 tun, který by měl platit od mimoúrovňové křižovatky u Slivence až po Záběhlice.
Na Jižní spojku by se tak mohl po mnoha letech vrátit plynulý provoz a oddechnou si zřejmě i obyvatelé okolních čtvrtí, kterými denně projíždí tisíce aut hledajících náhradní trasy. Uvidíme, zda se tentokrát podaří napjaté termíny i optimistická očekávání naplnit.
Komerční sdělení