Čtyřdveřová Toyota Hybrid X

Jan Fiala, 25. března 2007, 20:00 Google+

Na autosalonu v Ženevě se odehrála světová premiéra nového konceptu Toyota Hybrid X - vozu, který se vyznačuje novým designem i využitím inovativních technologií, určených pro budoucí generace hybridních vozů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Crazy Soldier

Crazy Soldier | foto: Toyota

Sdílejte článek

Hybrid X je vizí budoucích automobilů, které budou ohleduplné k životnímu prostředí. V souladu se dlouhodobou strategií přístupu Toyoty k životnímu prostředí nabízí prostor moderního rodin ného vozu. Hybrid X dále rozšiřuje využití hybridního pohonu Hybrid Synergy Drive, který se stal možností pro inovaci hybridních konceptů a umožňuje Toyotě dále posouvat hranice těchto vozů.

Hybrid X je navržen jako čtyřdveřový vůz, který je osazen čtyřmi sedačkami, kolem kterých nabízí otevřený prostor. Rozměry jsou podobné, jako u konvenčních rodinných vozů, s celkovou délkou 4500 mm a rozvorem 2800 mm. Šířka vozu je 1850 mm a výška 1440mm.

Nejvýraznějším prvkem exteriéru jsou dva rámy ve tvaru písmen U, které vynikají díky prosklení vozu a jsou tvořeny rámy nekonvenčních sloupků A a C. Při pohledu z ptačí perspektivy to pak vytváří dojem velkého písmene X - odtud pochází i název konceptu Hybrid X.

Díky sloupkům ve tvaru U získává Hybrid X skvělý aerodynamický tvar, který je dále vylepšen hladkými povrchovými liniemi a integrovaným zadním spoilerem vozu.

Současně rozsáhlé prosklené plochy radikálně zlepšují výhled z vozu a vytvářejí koncepci otevřeného prostoru s "průhledovými rámci" všemi směry, včetně pohledu vzhůru.

Přístupnost a inovace jsou vlastnosti, které Toyota získala použitím zadních dveří, které jsou uchyceny u C sloupku a otevírají se elektronicky stiskem tlačítka. Dynamiku jízdy podporují speciální litá kola o průměru 20 palců, která jsou obuta do nízkých pneumatik 225/40 R20.

Hladké a aerodynamické linie přední části vozu nejsou narušeny ani světlomety, které jsou integrovány do přístrojové desky a jsou tak umístěny uvnitř vozu. Tato světla, využívající technologii LED diod, jsou 'inteligentní' a zobrazují grafickou formou pomocí animací bezpečnostní informace chodcům nebo ostatním řidičům - například bezpečnostní odstup či údaje o zrychlení nebo brzdění.

Na zadní straně vozu formují koncová, na energii nenáročná LED světla další tvar písmene U a odrážejí tak tento hlavní designový prvek.

Uvnitř může řidič nastavovat prostředí ve voze, a to rozhraním, které oslovuje čtyři smysly - světlo, zvuk, dotek a chuť. Osvětlení vozu z LED diod nabízí množství iluminací a mění se v souladu s hudebním podkresem. Vzduch je osvěžován parfémem s jemným a relaxujícím aroma a využitím množství různých materiálů a povrchů v interiéru nabízí nejrůznější hmatové vjemy.

Elektronický řídící prvek je uprostřed vybaven obrazovkou, která ukazuje řidiči nejdůležitější informace o energi vozu, jejím proudění, spotřebě, zásobách a aktuálně zařazené rychlosti. Druhá obrazovka před řidičem pak nabízí ovládání navigace a možnost připojení Bluetooth zařízení.

Ve středové konzole je pak třetí obrazovka s dotykovým displejem, pomocí níž se ovládá nastavení prostředí vozu, audiosystém nebo klimatizace.

Na prostor nenáročné sedačky jsou tvarovány technologií vstřikováním pěny, díky čemuž je dosaženo komfortu a úspory hmotnosti. Aby mohli pasažéři na zadních sedačkách snáze komunikovat nebo pozorovat krajinu venku, jsou zadní sedačky natočitelné o 12 stupňů. 

Foto: Toyota

Vytisknout

Diskuze: Čtyřdveřová Toyota Hybrid X

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

reklama

Doporučujeme

MotoGP

Španělsko: Češi bodují, Pešek druhý

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud