Dacia se chystá na Dakar

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 12. července 2023, 16:10 Google+

V roce 2025 bude Dacia startovat v mistrovství světa v rallye a vyvrcholí účastí na Rallye Dakar jako výrobce v kategorii T1+. Tovární program Dacia bude po celou sezónu využívat vlastní technické znalosti a při vývoji vozů značky se bude opírat o britskou motoristickou a inženýrskou skupinu Prodrive.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dacia se chystá na Dakar

Dacia se chystá na Dakar | foto: Dacia

Sdílejte článek

DACIA VSTUPUJE DO RALLYE DAKAR

Dacia potvrdila, že od roku 2025 bude jako automobilka startovat v mistrovství světa v rallye, jehož vrcholem bude Dakar, vrcholná zkouška vytrvalosti a odolnosti. Dakar, mimořádné lidské dobrodružství, každoročně již více než 40 let sdružuje více než 60 národností a 500 dobrodruhů na jedinečné soutěži.

Dakar je dokonalou ilustrací rovnováhy mezi tím co je "racionálním" a "emocionálním", což je základem DNA značky Dacia.

Rallye je lidským a sportovním dobrodružstvím, které jasně odpovídá teritoriu značky Dacia: je to robustní a outdoorové dobrodružství za volantem prototypu s pohonem všech kol vyvinutého pro zvládání těch nejextrémnějších podmínek.

Rallye Dakar bude pro značku Dacia testovacím polem a laboratoří nápadů. Bude to příležitost otestovat a vyzkoušet nová chytrá řešení "à la Dacia", pokud jde o venkovní funkce, ale také o volbu energie.

Než se prototypy Dacia pustí do výzvy sezóny 2025, budou vyzkoušeny již v roce 2024 na marocké rallye (Rallye du Maroc). 

DACIA SE OPÍRÁ O SILNOU A ZKUŠENOU TECHNOLOGICKOU ZÁKLADNU

Dacia se při realizaci tohoto zajímavého projektu opírá o schopnosti skupiny Renault a britské motoristické a inženýrské skupiny Prodrive, jejíž zkušenosti s vývojem prototypů pro rallye-raid jsou světově proslulé.

Společnost Prodrive je již téměř 40 let jedním z hlavních hráčů v celosvětovém motorsportu a pomáhá značkám vyhrávat četná mezinárodní mistrovství.

Prodrive se účastní Rallye Dakar a Rallye-Raid od roku 2020, přičemž se zúčastnil posledních tří dakarských rallye s vozy navrženými a řízenými vlastními týmy a v letech 2022 a 2023 dosáhl druhého místa v celkovém pořadí se Sébastienem Loebem, který je nyní součástí nového týmu Dacia.

img-responsive

Dacia se chystá na Dakar | foto: Dacia

SÉBASTIEN LOEB A CRISTINA GUTIERREZ HERRERO BUDOU JEZDCI TÝMU DACIA

Španělská jezdkyně Cristina Gutierrez Herrero se v roce 2017 stala první španělskou ženou v kategorii automobilů, která dokončila Rallye Dakar. Je jí pouhých 31 let a v letech 2017 až 2023 se zúčastnila už celkem 7 dakarských rallye. Cristina je od roku 2012 také mistryní Španělska v rallye v terénních vozech (kategorie žen).

Devětačtyřicetiletý francouzský jezdec Sébastien Loeb vyhrál v letech 2004 až 2012 devětkrát v řadě mistrovství světa v rallye. Je jedním z nejúspěšnějších jezdců v motoristickém sportu a často je považován za nejlepšího jezdce rallye všech dob.

Loeb se Dakaru účastní od roku 2016. Od roku 2021 se Rallye Dakar účastnil za volantem vozu Bahrain Raid Xtreme Hunter, který navrhl a provozuje britský tým Prodrive.

Úspěšný příběh Sébastiena Loeba a Prodrive bude nyní pokračovat za volantem vozu Dacia.

PROTOTYP DACIE BUDE JEZDIT NA SYNTETICKÉ TESTOVACÍ PALIVO DODANÉ SPOLEČNOSTÍ ARAMCO

Prototyp Dacia bude jezdit na syntetické testovací palivo dodané společností Aramco, světovým lídrem v oblasti energetiky a chemického průmyslu. 

Syntetická paliva společnosti Aramco se vyrábějí kombinací obnovitelného vodíku a zachyceného CO2, což vede k výrobě nízkouhlíkového paliva kompatibilního s dnešními motory.

Rallye Dakar je pro značku Dacia ideálním testovacím místem pro tuto technologii.

Vytisknout

Diskuze: Dacia se chystá na Dakar

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Toyota Mirai - průkopník na poli pohonu vodíkem

Toyota zvýší dojezd vodíkových vozů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud