Jak s odkazem na Reuters informoval web Motor1, automobilka údajně instalovala do cca 7 965 vozidel špatný/jiný řídící software motoru, což následně vedlo k vyšší produkci emisí. Automobilka tak nebyla obviněna z podvodu, ale ze špatné kontroly. A toto obvinění přijala.
„Mnichovský prokurátor nařídil zaplacení pokuty ve výši 8.5 milionu euro (cca 218 mi. Kč) pro správní delikt nedbalosti v kontrole kvality," uvádí se ve zprávě vyšetřovatele. Hlavním příčinou tohoto přečinu přitom mělo být „špatné označení části řídícího software motoru odpovědného za zpracování výfukových plynů."
Vyšetřování v BMW začalo v minulém roce, podobně jako u mnoha jiných automobilek, následkem kauzy Dieselgate. Vyšetřovatelé se totiž obávali, že mohlo podobně jako u Volkswagenu dojít k instalaci zařízení, které úmyslně ovlivňovalo výsledky měření emisí.
Podle vyšetřovatelů však ani důsledné prověřování neodhalilo žádný úmysl automobilky používat klamavé zařízení, případně úmyslné pochybení kteréhokoliv ze zaměstnanců BMW.