Test vozu: Land Rover Freelander 2.0 Td4

Petr Horák, 25. června 2004, 01:21 Google+

Vozy kategorie SUV už dávno nejsou jen módní záležitostí, ale mají své pevné místo na výslunní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Freelander

Freelander | foto: Land Rover

Sdílejte článek

Svým způsobem se jedná o efektivní skloubení moderního životního stylu s vyšší bezpečností a využitelností takového auta. Otestovali jsme zástupce tradičního britského výrobce terénních vozů Land Rover. Vážení čtenáři, seznamte se – Land Rover Freelander s dvoulitrovým dieselem Td4.

Freelander prošel nedávno omlazovací kůrou, která se odrazila především na výrazu předních partií karoserie. Příď vozu se nyní více podobá dalším členům rodiny Land Roverů a hlavním poznávacím znamením je čtveřice světlometů pod jedním krytem. Netradičním designérským prvkem je bezrámové okno pátých dveří.

Změny se rovněž dotkly interiéru a kvalitnější plasty palubní desky a čalounění v béžové kůži notně nejmenšímu z land roverů zvedly sebevědomí. Mimo jiné přináší několik zajímavých věcí. Celková stavba palubní desky je nezvykle nízká, ale v její horní části je několik odkládacích prostorů včetně dvou držáků nápojů. V kontrastu s tím je přístrojový štít poměrně vysoký. Daní tomuto řešení je ale velmi malá odkládací schránka před sedadlem spolujezdce. Naopak mnoho řidičů jistě potěší rozměrné kapsy v předních dveřích. Na jedničku hodnotím silnější, kůží potažený věnec volantu, který výborně padne do ruky. Nepříliš často bývá k vidění autoradio, které v závislosti na rychlosti jízdy zesiluje reprodukci. S terénním charakterem vozu korespondují i výše uložené reproduktory ve dveřích.

O změnách na exteriéru již řeč byla. Připomeňme jen, že freelander má jako klasický představitel SUV samonosnou karoserii. Díky rezervě připevněné na pátých dveří, se freelander může pochlubit celkem slušným zavazadlovým prostorem o objemu 545 litrů. Ten je možné ještě zvětšit sklopením zadních sedadel na 1320 litrů, bohužel ale po sklopení není podlaha zavazadelníku rovná.

Hned jak se posadíte za volant freeladeru, napadne vás, že je zevnitř nějaký větší než působí při pohledu zvenčí. Zásluhu na tom má poměrně dlouhá a jen nepatrně sklopená přední kapota. Ta působí robustně a dojem velkého auta je díky ní opravdu velmi znatelný. To je při jízdě navíc umocněno o něco větším poloměrem otáčení a absencí centrálního diferenciálu, ten nahrazuje viskózní spojka, takže manévrování ve stísněném prostoru je poněkud obtížnější.

Všechna čtyři kola byla u testovaného vozu poháněna přes pětistupňovou manuálně řazenou převodovku vznětovým dvoulitrem. Nedejte se mást označením Td4, tenhle motor pochází z produkce mnichovského BMW! Je osazen vysokotlakým vstřikováním common rail a disponuje největším výkonem 82 kW a točivým momentem 260 N.m. To jsou parametry pro takový vůz dostatečné. Freelander s ním rozhodně není žádným loudou a odměnit se dokáže kombinovanou spotřebou okolo 8 litrů nafty na 100 km.

Land Rover Freelander je zdatným představitelem segmentu SUV s velmi dobrými jízdními vlastnostmi na silnicích a lehkém terénu. Jeho drobnou slabinou jsou zadní bubnové brzdy, předností geny dobrého rodu.

Foto: Land Rover
Google+ Vytisknout

Diskuze: Test vozu: Land Rover Freelander 2.0 Td4

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Land Rover přišel s vlastním mobilním telefonem Explorer

To tu ještě nebylo. Automobilka začne vyrábět mobilní telefony. A vydrží opravdu hodně

Tajemný automobil se dvěma motory Cadillac o výkonu 165 koní pomáhal prototypu létající dálkově řízené bomby se vzlétnutím

Kabriolet s létající bombou? Tohle monstrum vzniklo za jediným účelem

Jaguar Land Rover rozprodává raritní sbírku klasik

Jaguar Land Rover rozprodává sbírku klasik. Luxusní vozy chybí, překvapí Lada nebo Polski Fiat

Frankensteinovo monstrum mezi automobily? Tenhle stroj vznikl z 28 součástek jiných automobilů

Frankensteinovo monstrum mezi automobily. Co vznikne, když spojíte desítky jiných vozů?

Staré Suzuki Jimny v terénu porazilo legendární Range Rover

Malé Suzuki pokořilo luxusní Range Rover. Stojí přitom méně, než jeho příplatková výbava

Tesla Model X kanadské policie vyvolala velkou kontroverzi

Policejní Tesla? Nová auta pořádně naštvala veřejnost

reklama
reklama

Doporučujeme

S40

Volvo S40 prošlo nárazovými testy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Policie dostala jedinečný prototyp Tatry! Ta předběhla dobu o desítky let

  2. Jak se vyhnout nehodě na sněhu? Zkuste tyto triky

  3. Znáte vagony Vert-A-Pac? Děsivý přepravní systém pomohl snižovat ceny automobilů

  4. Jak se vyhnout pokutě na dálnicích? Jednoduchá rada vám může ušetřit tisíce

  5. Policejní Tesla? Nová auta pořádně naštvala veřejnost

  6. Máte rodinu, ale chcete si někdy zařádit? Tohle jsou nejvhodnější kombíky

reklama

Zprávy odjinud