Test vozu: Land Rover Freelander 2.0 Td4

Petr Horák, 25. června 2004, 01:21 Google+

Vozy kategorie SUV už dávno nejsou jen módní záležitostí, ale mají své pevné místo na výslunní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Freelander

Freelander | foto: Land Rover

Sdílejte článek

Svým způsobem se jedná o efektivní skloubení moderního životního stylu s vyšší bezpečností a využitelností takového auta. Otestovali jsme zástupce tradičního britského výrobce terénních vozů Land Rover. Vážení čtenáři, seznamte se – Land Rover Freelander s dvoulitrovým dieselem Td4.

Freelander prošel nedávno omlazovací kůrou, která se odrazila především na výrazu předních partií karoserie. Příď vozu se nyní více podobá dalším členům rodiny Land Roverů a hlavním poznávacím znamením je čtveřice světlometů pod jedním krytem. Netradičním designérským prvkem je bezrámové okno pátých dveří.

Změny se rovněž dotkly interiéru a kvalitnější plasty palubní desky a čalounění v béžové kůži notně nejmenšímu z land roverů zvedly sebevědomí. Mimo jiné přináší několik zajímavých věcí. Celková stavba palubní desky je nezvykle nízká, ale v její horní části je několik odkládacích prostorů včetně dvou držáků nápojů. V kontrastu s tím je přístrojový štít poměrně vysoký. Daní tomuto řešení je ale velmi malá odkládací schránka před sedadlem spolujezdce. Naopak mnoho řidičů jistě potěší rozměrné kapsy v předních dveřích. Na jedničku hodnotím silnější, kůží potažený věnec volantu, který výborně padne do ruky. Nepříliš často bývá k vidění autoradio, které v závislosti na rychlosti jízdy zesiluje reprodukci. S terénním charakterem vozu korespondují i výše uložené reproduktory ve dveřích.

O změnách na exteriéru již řeč byla. Připomeňme jen, že freelander má jako klasický představitel SUV samonosnou karoserii. Díky rezervě připevněné na pátých dveří, se freelander může pochlubit celkem slušným zavazadlovým prostorem o objemu 545 litrů. Ten je možné ještě zvětšit sklopením zadních sedadel na 1320 litrů, bohužel ale po sklopení není podlaha zavazadelníku rovná.

Hned jak se posadíte za volant freeladeru, napadne vás, že je zevnitř nějaký větší než působí při pohledu zvenčí. Zásluhu na tom má poměrně dlouhá a jen nepatrně sklopená přední kapota. Ta působí robustně a dojem velkého auta je díky ní opravdu velmi znatelný. To je při jízdě navíc umocněno o něco větším poloměrem otáčení a absencí centrálního diferenciálu, ten nahrazuje viskózní spojka, takže manévrování ve stísněném prostoru je poněkud obtížnější.

Všechna čtyři kola byla u testovaného vozu poháněna přes pětistupňovou manuálně řazenou převodovku vznětovým dvoulitrem. Nedejte se mást označením Td4, tenhle motor pochází z produkce mnichovského BMW! Je osazen vysokotlakým vstřikováním common rail a disponuje největším výkonem 82 kW a točivým momentem 260 N.m. To jsou parametry pro takový vůz dostatečné. Freelander s ním rozhodně není žádným loudou a odměnit se dokáže kombinovanou spotřebou okolo 8 litrů nafty na 100 km.

Land Rover Freelander je zdatným představitelem segmentu SUV s velmi dobrými jízdními vlastnostmi na silnicích a lehkém terénu. Jeho drobnou slabinou jsou zadní bubnové brzdy, předností geny dobrého rodu.

Foto: Land Rover
Vytisknout

Diskuze: Test vozu: Land Rover Freelander 2.0 Td4

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

S40

Volvo S40 prošlo nárazovými testy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud