První test letních pneumatik! Co nás v obchodech letos čeká?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 23. února 2018, 11:43 Aktualizováno 23.2.2018, 12:22 Google+

První test letních pneumatik přináší tradičně magazín Autobild, když zkouší brzdnou dráhu na mokru a suchu. Letos se testu zúčastnilo 51 dezénů v rozměru 195/65 R15. Z nich pouze 20 postupuje k dalším disciplínám. Překvapení pro rok 2018 se jmenuje Firestone, když skončil na 3. místě. Nejlépe brzdí pneumatika od Hankooku a český zástupce Barum obsadil solidní 21. místo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Test pneumatik: Continental PremiumContact 5

Test pneumatik: Continental PremiumContact 5 | foto: pneumatiky.cz

Sdílejte článek

Metodika byla jednoduchá: Automobil brzdil z rychlosti 100 km/hod na suchu a z rychlosti 80 km/hod na mokrém asfaltu. Jakmile zastavil, komisaři změřili obě brzdné dráhy, sečetli je a sestavili žebříček. Výhodou takového porovnání je jednoduchost a objektivita. Pokud s pneumatikou nedokážete včas zabrzdit, nezajímá vás ochrana proti aquaplaningu nebo její chování v zatáčkách.

Pro české řidiče je test zajímavý i proto, že rozměr 195/65 R15 je na našich silnicích s přehledem nejrozšířenější. Obouvá ho Škoda Fabia i Octavia, Volkswagen Golf, Ford Fiesta nebo Focus atd. Nyní už ale jednotlivé výsledky s komentáři k TOP 5.

Hankook Ventus Prime 3 (mokro: 35,2 m, sucho: 34,5 m, celkem: 69,7 m)

img-responsive

Test pneumatik: Hankook Ventus Prime 3 | foto: pneumatiky.cz

Hankook už dávno není neznámá značka. Jihokorejské dezény ukazují dlouhodobý technologický progres, navíc za rozumnou cenu. „Mezi českými řidiči jde o populárního výrobce, který nabízí výborný poměr ceny a výkonu. Navíc dokáže nabídnout i přiměřeně sportovní projev,“ říká Vojtěch Schwangmaier, ředitel e-shopu Pneumatiky.cz

Bridgestone Turanza T005 (34,3 m + 35,7 m = 70 m)

img-responsive

Test pneumatik: Bridgestone Turanza T005 | foto: pneumatiky.cz

Nová generace pneumatik nahrazuje dezén Turanza T001 EVO a od nástupce se dají čekat velké věci. „Turanza T005 je tak dobrá, že ji mnoho prémiových výrobců zařadilo do prvovýbavy svých vozů. Kvality potvrdila nejlepším výsledkem na suchu a v dalších testech ji nepochybně budeme vídat na medailových pozicích,“ očekává Schwangmaier z Pneumatiky.cz.

Firestone Roadhawk (36,5 m + 35,2 m = 71,7 m)

Neprémiová značka, prémiové výsledky. To je vystoupení dezénu Roadhawk. Když ale dodáme, že značka patří do koncernu Bridgestone, je vše o něco jasnější. Sdílení technologií je v takovém případě běžné a vy máte jistotu, že si za dostupnou cenu kupujete o třídu vyšší kvalitu. Ať už bude působení v druhé části testu jakékoliv, brzdný výkon je silnou stránkou této gumy.

Pirelli Cinturato P1 Verde (36 m + 36,2 m = 72,2 m)

img-responsive

Test pneumatik: Pirelli Cinturato P1 Verde | foto: pneumatiky.cz

Čtvrté místo patří italské prémiové značce. „Právě v menších rozměrech patří Cinturato P1 Verde mezi TOP pneumatiky v segmentu. A jakkoliv je Pirelli spojeno hlavně se sportovním projevem, nabídne tento dezén i přiměřeně komfortní jízdu,“ vyjmenovává kvality Schwangmaier.

Continental PremiumContact 5 (36 m+ 36,4 m = 72,4 m)

img-responsive

Test pneumatik:Continental PremiumContact 5 | foto: pneumatiky.cz

Historicky jeden z neúspěšnějších letních dezénů německé značky. Klíčem k úspěchu je pro ni vyrovnanost ve všech disciplínách bez nějaké slabiny. A jakkoliv je dezén na trhu již několik let, díky drobným inovacím na úrovni směsi má stále co nabídnout. Nikoho by nemohlo překvapit, kdyby z pátého místa vystoupal ještě výš.

Další umístění:

  • Falken Ziex ZE310 (35,9 m+ 36,7 m = 72,6 m)
  • Uniroyal RainExpert (34,5 m+ 38,7 m = 73,2 m)
  • Dunlop Sport BluResponse (37,3 m+ 36, m = 73,3 m)
  • Maxxis Premitra HP5 (38,1 m+ 35,6 m = 73,7 m)
  • Vredestein Sportrac 5 (37 m+ 36,8 m = 73,8 m)
  • Goodyear EfficientGrip Performance (37,6 m+ 37,5 m = 75,1 m)
  • Infinity Ecosis (37 m+ 38,1 m = 75,1 m)
  • Cooper Zeon CS8 (37,5 m+ 37,7 m = 75,2 m)
  • Nokian Line (38 m+ 37,5 m = 75,5 m)
  • Michelin Energy Saver+ (38,7 m+ 36,4 m = 76,2 m)
  • Avon ZV7 (38,2 m+ 38,3 m = 76,5 m)
  • Fulda EcoControl HP (39,6 m+ 37 m = 76,6 m)
  • Kleber Dynaxer HP 3 (37,7 m+ 39,2 m = 76,9 m)
  • Giti Synergy E1 (39,2 m+ 37,9 m = 77,1 m)
  • BF Goodrich g-Grip (39,1 m+ 38,3 m = 77,4 m)

Barum těsně neprošel, poslední místa patří čínským značkám

img-responsive

Test pneumatik: Barum Brillantis 2 | foto: pneumatiky.cz

Na smolném 21. místě skončil český zástupce Barum Brillantis 2. Na mokru zastavil na 38,3 m a na suchu na 39,4 m. O pouhých 30 cm tak neprošel do dalších bojů. „I tak je umístění v horní polovině zasloužené, když Barum patří k nejlevnějším zástupcům ve většině testů. Letos bude mít ještě dost možností uspět,“ hodnotí výkon českého zástupce Schwangmaier z e-shopu Pneumatiky.cz. Sítem bohužel neprošly ani další populární značky, například Semperit, Matador, Debica nebo Sava.

5-metrový rozdíl mezi vítězem a 20. místem je důvod k zamyšlení nad výběrem letních pneumatik. Jako z jiného světa pak působí číslo 93,1 m, což je součet brzdných drah nejhorší pneumatiky Fortuna G745. Podobně katastrofické výsledky si připsaly i pneumatiky Rotalla, Goodride, GT Radial nebo Hifly. A pokud pro vás není 5 m dostatečný argument, připomínáme, že přechod pro chodce má šířku 3-4 metry.

Vytisknout

Diskuze: První test letních pneumatik! Co nás v obchodech letos čeká?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Audi RS6 Avant Project Phoenix

Známý lyžař se pochlubil novou Audi. Má dvě tváře, 705 koní a neskutečný zvuk

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud