Současná generace Audi RS6 Avant už je sice pár let na trhu, ovšem to jí nic neubírá na jejích působivých vlastnostech. Zvláště po úpravě u společnosti jako je ABT Sportsline pak dokáže tenhle rodinný kombík nabídnout svezení, za které by se nemusely stydět ani některé výkonný supersporty.
Toho si je dobře vědom i světoznámý lyžař a milovník rychlých automobilů Jon Olsson, který před lety vlastnil unikátní Audi RS6 DTM. Osud jeho vozu však nebyl příliš veselý, neboť praktický kombík s výkonem 950 koní se stal terčem zlodějů, kteří ho nakonec po krátké honičce s policií zapálili.
Olsson od té doby vystřídal řadu upravených vozidel s brutálním výkonem, včetně luxusního luxusního Rolls-Royce Wraith nebo extrémního Mercedes-Benz G500 4x4. Po letech se však rozhodl opět vrátit ke značce z Ingolstadtu a jeho novým vozem se stala Audi RS6 Avant. Ovšem ani tento vůz nezůstal v sériové podobě - stal se z něj projekt Phoenix.
Označení Phoenix se krásně váže k řecké mytologii, neboť i tento extrémná kombík svým způsobem vstává z popela. Standardní RS6 Avant totiž Olsson zavezl do tuningové společnosti ABT Sportsline, kde se na vzhledu i výkonu vozu pořádně vyřádili. Dvakrát přeplňovaný 4.0 litrový motor V8 tak nyní produkuje 705 koní a 880 Nm. Standardní RS6 Avant přitom generuje "pouze" 605 koní a 700 Nm.
Designové úpravy pak zahrnují extrémní body-kit a pořádně uřvaný výfukový systém, který zní naprosto famózně. Celou karoserii pak halí černo-bílá folie s maskovacím vzorem, jejíž dvě barvy odděluje tenká červená linie.
Zajímavosti se ukrývají i v podbězích, kde jsou obuty pneumatiky Continental s bílým značením Michelin. Proč se Olsson pro takové řešení rozhodl je otázkou, nicméně některé spekulace naznačují, že by mohlo jít o připomínku původního RS6 DTM, který nesl pneumatiky Michelin s červeným značením.
Zajímavé jsou ale i bílo-červené kryty na discích kol, jejichž funkčnost je nám záhadou. Podle některých by mohlo jít o aerodynamické kryty, podle ostatních o kryty, které zamezí pronikání sněhu do paprsků kol. Pravdu zná však nejspíše jen Olsson nebo technici z ABT.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?