Automobilky lžou o spotřebách stále víc. Rozdíl přesáhl 40% a neustále roste

-mao / AutoRoad.cz, 8. listopadu 2017, 16:38 Aktualizováno 8.11.2017, 19:51 Google+

Není žádným tajemstvím, že prakticky každá automobilka udává nižší papírovou spotřebu, než je spotřeba reálná. Na menší rozdíly už si řidiči zvykli a začali je ignorovat, čehož ale automobilky začínají stále více zneužívat. Podle posledního výzkumu totiž rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou vzrostl až na 42%.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Za výzkumem, o jehož výsledcích informoval web AutoExpress, stojí nezávislá nezisková organizace "International Council on Clean Transportation" (ICCT), která minulý rok prováděla výzkum v osmi evropských státech. Výsledek pak žádného řidiče nepotěší: V roce 2016 činil rozdíl udávané a skutečné spotřeby 42%, což ukazuje na neustálý růst. Ještě v roce 2013 totiž činil rozdíl pouze 25% a v roce 2001 se jednalo o pouhých 9%.

Organizace pak zaznamenala i rozdílná procenta mezi soukromými vozy a vozy spadajícími do firemních flotil. Zatímco u vozidel v osobním vlastnictví činil rozdíl 39%, u firemních automobilů to bylo 45%. To bude ale nejspíš zapříčiněno tím, že snad každý člověk ví, že nejrychlejší je auto služební a z půjčovny. Každopádně tento výsledek ve skutečnosti znamená, že majitelé/ provozovatelé automobilů zaplatí na palivu ročně zhruba o 10.000 korun víc.

Zda jsou tyto výsledky vinou nesmyslného regulování emisních Euro norem, implementováním stále menších motorů nebo prostou snahou automobilky zavděčit se zákazníkům na úkor reality nevíme, ovšem již brzy by se měla situace zlepšit.

V návaznosti na skandál Dieselgate se totiž připravuje nový způsob měření jak emisí, tak i spotřeby paliva podle systému WLTP. Ten byl oficiálně představen v září tohoto roku a od září roku 2018 bude povinným pro všechny automobilky.

Lidé z ICCT sice upozorňují, že i nový testovací režim WLTP má své chyby a dříve či později by mohlo docházet k dalšímu obcházení, ovšem proti režimu NEDC se bezesporu jedná o krok správným směrem, na kterém bychom mohli jako zákazníci alespoň nějakou chvíli profitovat. Jak to ale dopadne se slavnou/neslavnou spotřebou automobilek bude ještě zajímavé sledovat.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Automobilky lžou o spotřebách stále víc. Rozdíl přesáhl 40% a neustále roste

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Posypová sůl zachraňuje životy, ale decimuje přírodu. Máme však na vybranou?

Společnost Renocar otevřela v Brně jediný BMW M showroom v Evropě a vlastní muzeum

Jediný evropský showroom BMW M naleznete překvapivě v Česku! Včera byl slavnostně otevřen

První snímek Lamborghini Urus bez maskování

Nové Lamborghini Urus téměř odhaleno! Agresivitou se skutečně nešetřilo

Cadillac Town Sedan, kterým jezdil Al Capone

Legendární mafiánská auta: V čem jezdil Al Capone a další bossové?

Ford Mustang Saleen S281 pro Toma Cruise putoval během noci ze západního na východní pobřeží USA

Rozmary Hollywoodských celebrit? Mustang Saleen pro Toma Cruise urazil za noc 4500 kilometrů

reklama
reklama

Doporučujeme

Autonomní vozidlo společnosti Waymo

Arizonou už se prohání auta bez řidičů. Google tak učinil zásadní krok v…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nezničitelné ruské off-roady? Nový GAZ nastartuje i v třeskutých mrazech

  2. Nad Tatrou se opět blýská! Slováci testují nová bojová vozidla pěchoty

  3. Pickupy pomalu zaplavují Evropu, na vině je paradoxně EU

  4. Obrněné vozidlo Dingo 2 CZ chrání životy českých vojáků

  5. Nejrychlejší automobil v Dubaji? Ještě není hotový, přesto budí neskutečnou pozornost

  6. Rozmary Hollywoodských celebrit? Mustang Saleen pro Toma Cruise urazil za noc 4500 kilometrů

reklama