Na neutrál, nebo se zařazenou rychlostí? Víme, jak sjíždět kopce co nejúsporněji

-mao / AutoRoad.cz, 24. října 2017, 14:30 Aktualizováno 24.10.2017, 18:29 Google+

Pokud chcete uspořit maximum paliva během jízdy z kopce, máte dvě možnosti. Buď nechat vyřazeno a jet tzv. na vítr, nebo zařadit a sjíždět se zařazenou rychlostí. Obě možnosti mají svá pozitiva i negativa, ovšem která je ta nejekonomičtější? Na to se rozhodl odpovědět Jason Fenske z YouTube kanálu Engineering Explained.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 08.11. 19:56) Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Odpověď není zcela univerzální, neboť každá metoda má své opodstatnění v závislosti na silnici, po které právě jedete. Pokud ale pouze sjíždíte z kopce, pak je rozhodně ekonomičtější sjíždět kopec se zařazenou rychlostí. Proč? Odpověď je jednoduchá. Pokud sjíždíte se zařazenou rychlostí, váš motor nepotřebuje žádné palivo, neboť ho roztáčí kola, která jsou s ním spojena prostřednictvím spojky a převodovky.

Pokud byste sjížděli s vyřazenou rychlostí, pak váš motor bude potřebovat alespoň trochu paliva k tomu, aby se udržel v chodu. To ostatně ukázal Jason ve svém videu, kdy namířil jednu ze svých kamer na ukazatel aktuální spotřeby paliva. Pokud sjížděl se zařazenou rychlostí, ukazatel ukazoval maximální možný dojezd na galon paliva, pokud vyřadil, dojezd se nepatrně snížil.

img-responsive

Vyplatí se jezdit na neutrál, nebo se zařazenou rychlostí? V tomto případě je úspornější vyřadit | foto: youtube.com

Pokud byste se ale nacházeli v oblasti, kde klesání následuje stoupání, pak se spíše vyplatí sjíždět kopec s vyřazenou rychlostí, díky čemuž naberete rychlost, která vám do druhého kopce znovu pomůže. Zkrátka stejně, jako se to děje během jízdy na horské dráze.

Je výhodnější jízda se zařazenou rychlostí, nebo na neutrál? (05:09) | zdroj: youtube.com

Všeobecně se však jízda s vyřazenou rychlostí příliš nedoporučuje, neboť řidič v ten moment ztrácí kontrolu nad vozem. V některých státech USA je dokonce zakázáno jezdit s vyřazenou rychlostí.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Na neutrál, nebo se zařazenou rychlostí? Víme, jak sjíždět kopce co nejúsporněji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 08.11.2017 19:56 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

První záběry elektrického tahače Tesla Semi v reálném provozu

Tesla už testuje nový tahač v ulicích, po městě se pohybuje s neuvěřitelnou lehkostí

Bugatti opět posunuje hranice představitelného, tyto titanové brzdy pro Chiron vytiskla 3D tiskárna

Bugatti opět demonstruje svou technologickou nadřazenost, tohle jinde neuvidíte

První snímky modernizované Mazdy 6 (ilustrační foto)

Mazda slibuje rekordně úsporné motory, technologie Skyactiv-X nám ušetří až 30 % nákladů

Honda Civic desáté generace přichází na náš trh.

Honda prohnala Civic i Jazz přísnějšími testy spotřeby a emisí. Jak dopadly?

Tupolev A-3 (foto: Varga Attila)

Tupolev A-3 "Naděžda": Ruský způsob, jak zachraňovat sestřelené piloty i ztracené kosmonauty

Chevrolet nabízel již v šedesátých letech zabudované tekuté sněhové řetězy

Sněhové řetězy na tlačítko? Chevrolet bojoval se zimou originálně, zákazníky však nezaujal

reklama
reklama

Doporučujeme

Ares Design X-Raid

Ares X-Raid je nové monstrum mezi SUV. Pod kompozitní karoserií ukrývá 760 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Karosa NO 80 vedla dvojí život. Ráno a večer přepravovala lidi, přes poledne náklad

  2. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

  3. Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

  4. Šestnáctiletý synek miliardáře prodal své Ferrari. Místo sporťáku si pořídil Rollse

  5. Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

  6. Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

reklama

Zprávy odjinud