Ford si zaslouží pochvalu. Teď už bude snadné udělat smyk i hodiny

-mao / AutoRoad.cz, 1. listopadu 2017, 11:23 Aktualizováno 1.11.2017, 18:34 Google+

Chtěli byste řídit stejně divoce jako Ken Block a držet svůj Focus RS neustále ve smyku? Pak pro vás mají inženýři z Fordu novinku, díky které to bude možné. Mluví o ní jako o první elektronické ruční brzdě na světě, její instalace by měla být velice snadná a s vaším vozem vám umožní dělat neskutečné kousky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Focus RS

Ford Focus RS | foto: www.autoroad.cz

Sdílejte článek

Velká železná páka, která na první pohled připomíná zmenšenou hydraulickou ruční brzdu z Rally speciálů, je fordem označována jako zcela první "elektronická ruční brzda". Její umístění je hned vedle sedačky řidiče a její funkcí je zablokování zadních kol, díky čemuž dostanete vůz snadno do smyku.

Ford předem upozorňuje, že toto zařízení je určené pouze pro jízdu po okruhu, ovšem vsadíme se, že během prvního měsíce od uvedení na trh zaplaví YouTube videa, na kterých lidé zkouší driftovat s Focusem RS kdekoliv.

Nicméně zpátky k tématu. Za zkonstruováním této brzdy stojí inženýr Fordu jménem John Wick (milovníci akčních filmů nejspíše zbystřily), díky čemuž se projekt začal interně označovat jako "Project Wicked Stick". A jak to celé funguje? Pouze elektronicky! Instalace této hračky spočívá pouze v instalaci na své místo a připojení do řídící jednotky. Jakmile poté zatáhnete za páku, řídící jednotka odpojí zadní diferenciál a přikáže systému ABS zablokovat zadní brzdy. Vůz se tak jednoduše rozhodí do smyku aniž by hrozilo poškození systému pohonu všech kol. Celý systém přitom funguje ve spolupráci s tzv. Drift Módem.

Na vývoji se přitom podílel i Ken Block, který celý systém otestoval - z čehož samozřejmě vzniklo video. Podle jeho slov je skvělé, že Ford Performance umožňuje svým zákazníkům užívat si ve Focusu RS i náročnější driftování. S novou brzdou je Focus RS zkrátka zábavnější auto.

Ken Block zkouší Ford Focus RS s novou elektronickou ruční brzdou. (00:56) | zdroj: youtube.com

Co se týče samotné instalace a připojení, vše je nesmírně jednoduché. Brzda se umisťuje mezi sedadlo řidiče a centrální tunel, částečně se připevňuje na standardní parkovací brzdu a zajišťuje se o pojezd sedačky řidiče. Připojení pak probíhá jednoduchým zapojením do zásuvky konektoru OBD-II. Toto připojení navíc nabízí další šikovné funkce, neboť na nové brzdě se nachází USB port. Řidič si tak může stáhnout diagnostická data nebo nahrát nové výkonové kalibrace.

Novinku bude možné objednávat v USA a Kanadě od prvního prosince s cenovkou 999 dolarů, tedy necelých 22 tisíc korun. Brzda bude fungovat na modelech Focur RS roku výroby 2016 - 2018 a neovlivní tovární záruku. Zda se bude tahle hračka oficiálně dodávat i do Evropy však není jisté.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ford si zaslouží pochvalu. Teď už bude snadné udělat smyk i hodiny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

MAZ-7907

Největší monstrum Sovětského svazu? Brutální pohon 24x24 a na korbě jaderné rakety

Volkswagen Type 1, nebo-li Brouk

VW zaplatil Tatře? Pokuta se vyplatila, z lidového auta vznikla legenda

Na charitativní aukci Barrett-Jackson se podařilo vydražit automobily v hodnotě přesahující 128.8 milionu Kč

Nová auta za nesmyslné částky? Jediné místo na světě, kde si za vozy parádně připlatíte

Nové policejní vozy Škoda Superb

Dálniční policie si převzala nové vozy, Superbům s výkonem 280 koní nebude snadné ujet

tesla model s

Proč známý kritik Tesly otočil? Jeho doporučení přišlo nečekaně

Ilustrační foto

Jarní prázdniny se blíží. Poradíme vám, jak připravit auto na cestu do hor doma i v zahraničí

reklama
reklama

Doporučujeme

Tesla Model 3

Tesla slibuje další revoluci v autonomním řízení, jak dlouho jí však bude trvat…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Šestnáctiletý synek miliardáře prodal své Ferrari. Místo sporťáku si pořídil Rollse

  2. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

  3. Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

  4. Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

  5. Testovací jezdec Bugatti měl děsivou nehodu. Vysvětluje, co se stalo v rychlosti 400 km/h

  6. Škoda 120: Proč mizí legenda českého automobilismu ze silnic?

reklama

Zprávy odjinud