Fanoušci značky Audi už moc dobře vědí o příchod nového modelu Q8. Takřka v sériové podobě teď pod hromadou kamufláže testuje své schopnosti na slavném německém okruhu.
O tom, jak mu to na Nordschleife jde, se může přesvědčit každý z vás. Testovací jezdci mu pěkně šlapou na krk a jsme si jisti, že tenhle model bude ve výsledku hodně odolný. O tom, co se skrývá pod kapotou, to zatím není jisté, ovšem my víme, že ve vrcholné verzi se představí přeplňovaný benzinový čtyřlitrový osmiválec.
Ten má nabídnout okolo 550 koní, zrychlení z klidu na stovku okolo čtyř sekund a maximální nejvyšší rychlost 250 km/h. Tato verze by se měla označovat zkratkou RS Q8. Současně s tím se počítá s tím, že přijde časem i verze SQ8.
Ta dostane naprosto stejnou techniku, kterou disponuje současný vrchol nabídky s označením Audi SQ7. To se však stane nejdříve za dva roky, jelikož obyčejná Q8 přijde příští léto.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?