Japonsko zažívá svou obdobu Dieselgate, tentokrát jde ale o železo

-mao / AutoRoad.cz, 13. října 2017, 16:02 Google+

Hiroya Kawasaki, výkonný ředitel japonských oceláren Kobe Steel, dnes vystoupil na veřejnost s informacemi, podle kterých dodala ocelárna zhruba 500 společnostem materiály, jejichž certifikáty byly zfalšované. Od Kobe Steel přitom odebírá materiály jak většina japonských automobilek, tak i výrobci letadel.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Rozsah této kauzy prozatím není zcela známý, nicméně od prvního přiznání problémů s falšováním certifikátů o kvalitě oceli stoupl počet firem dotčených firem na více než dvojnásobek. První odhady mluvili o cca 200 společnostech, ty poslední pak o 500.

Krátce pro prohlášení následoval okamžitý pokles tržní hodnoty společnosti o cca 1,8 miliardy dolarů, neboť akcionáři se začali bát možných následků a hromadně se začali zbavovat cenných papírů. S reakcemi neotálela ani vláda, která stanovila speciální komisi, která by měla rozkrýt trvání i důvody falšování certifikátů o kvalitě.

Do vyšetřování se pustila i sama společnost, která během vnitřních kontrol na problém přišla a okamžitě ho i přiznala. Podle prvních výsledků se zdá, že ocel s falšovanými certifikáty kvality byla v ocelárnách produkována již více než deset let.

Podle dosavadních informací, které kvalitně shrnul web AutoBlog.com se zdá, že největší problémy se týkají dodávek materiálů z hliníku a mědi, které byly dodány společnostem podnikajícím v různých odvětvích průmyslu. Kromě automobilového by mělo jít i o společnosti podnikající v leteckém, kosmickém, energetickém i zbrojním průmyslu.

Z automobilek materiál od Kobe Steel odebírala například Toyota, Nissan, Mazda, Subaru či Honda. V leteckém průmyslu se mezi největší odběratele řadil Boeing, který už ale provedl první kontroly, podle nichž nejsou s materiálem od Kobe žádné problémy.

Celý skandál je teprve na začátku, takže na další informace si nejspíš budeme muset počkat. Už nyní se ale jedná o zásadní ránu pro japonský průmysl, který je dlouhodobě považován za jeden z nejkvalitnějších a nejspolehlivějších na celém světě.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Japonsko zažívá svou obdobu Dieselgate, tentokrát jde ale o železo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Václav Laurin (vpravo) a Václav Klement (vlevo)

Neznámé tváře slavné Škody? Bez nich by nebyla tam, kde je dnes

Další příklad, jak může dopadnout agresivita na silnicích

Agresivita na silnici skončila převráceným SUV. Tady bylo od začátku všechno špatně

Tatra 613 Police Special

Policie zkoušela jedinečný prototyp Tatry! Ta předběhla dobu o desítky let

Kanadští vojáci dokáží rozebrat klasický Jeep Willys během minuty

Lze rozebrat Jeep během minuty? Šokující podívaná

Nejdelší balancování s autem na hlavě? John Evans zvládl udržet 160 kg vážící Mini 33 sekund

Nejabsurdnější motoristický rekord v historii? Postaral se o něj tenhle šílenec

BMW M8 GTE

BMW představilo motor pro M8 GTE. Tohle monstrum je technický unikát

reklama
reklama

Doporučujeme

Honda Civic ukázala nový Type R. Je to šílenost na kolech

Honda Civic Type R sbírá další vavříny, v Německu získala ocenění Sportovní vůz…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Úspěšný útěk do západního Berlína bez jediného výstřelu? Hlavou kroutili na obou stranách

  2. Škoda Octavia byla v tichosti přestavěna. Co nového nás čeká?

  3. Největší limuzína světa? Váží přes 25 tun a uveze až 40 lidí

  4. Putinovo nové auto? Má ho hlídat nejošklivější SUV světa

  5. První československé tanky? Zlaté české ručičky je stavěly z odstavených vraků

  6. Parkování v přeplněné Praze? Do Česka míří novinka, která si s tím hravě poradí

reklama

Zprávy odjinud