Během několika následujících let hodlá koncern Volkswagen propustit několik tisíc pracovníků. S infomarcí přišel německý deník Handelsblatt a důvodem propouštění je... ano, aféra Dieselgate.
Zhruba 3,7 miliardy eur (100 miliard korun) ročně hodlá v příštích letech ušetřit největší evropská automobilka Volkswagen díky tomu, že chystá zrušení několika desítek tisíc pracovních míst. Akce by se měla odehrát v příštích pěti letech, do roku 2021.
Nejvíce pracovních pozic bude logicky zrušeno v Německu, konkrétně ve výrobním závodě v Emdenu, Wolfsburgu, Hannoveru, Slazgitteru, Braunschweigu a Kasselu. Celkem chce VW propustit okolo třiceti tisic lidí, což není zrovna málo. Po celém světě jich ale zaměstnává přes šestset tisíc.
Navíc, padáky se budou týkat také zaměstnanců v Severní Americe a Brazílii. Kdekoho asi napadne, jak na tom je sesterská Škoda Auto, když vlastně i vozidla s tímto znakem nepatří mezi naprosto "čisté". Zaměstnanci pracující pod střechou škodovky se však o svá místa zatím bát nemusí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?