Prošli byste STK dnes s flaškou rumu? Je tu nový trik

-mao / AutoRoad.cz, 15. srpna 2017, 07:58 Aktualizováno 15.8.2017, 18:25 Google+

Doby, kdy jste přes STK prošli s čímkoliv za flašku rumu, už jsou snad definitivně pryč. S rozmachem filtrů pevných částic se však objevil nový nešvar v podobě obcházení měření emisí během STK. Tomuto tématu již bylo věnováno mnoho času, ovšem nyní odborníci z ÚAMK přinášejí druhý díl seriálu, který se věnuje právě měření emisí v ČR. Celou situaci popisuje expert na měření emisí a školitel emisních techniků Libor Fleischhans.

Počet komentářů:  48 komentářů (Poslední 22.08. 11:25) Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: cbw.ge

Sdílejte článek

Co potřebuje STK a SME v ČR?
Oni potřebujou, čím víc lidí přijde a když mají dobré jméno, že jim to prochází, tak jim přijde nejvíc zákazníků. To znamená, že kdo je bude vyhazovat a přísně kontrolovat. Tak samozřejmě k němu nebude chodit nikdo. Tam je to postavený jenom na tom, co vydělají na té kontrole. Oni žádný jiný výdělek nemají. Kdežto opravna jako taková, ta se těší, že naměří něco špatně a řekne přes to nejede vlak a já se vám na to musím podívat a už kasíruje peníze za opravu, protože auto je v nepořádku a on ho musí dát dohromady.

Na emisích a technické tedy nic neopravují?
Tam právě naopak. Tam se modlí všichni, aby to vyšlo, protože ten zákazník jim tam nechá 2 tis Kč za měření emisí plus STK. A když neprojde skrz emise, tak prakticky STK se nemůže konat, protože na konci by jim nedal známku, takže auto by bylo v tu dobu nezpůsobilé provozu. V tu chvíli to STK nevydělá těch 60 % za tu STK. Vydělá jenom 40 % za měření emisí, při kterých přišla na ten problém. No a ten člověk řekne, že na STK nejdu. Proč bych platil 600 Kč, když mě stejně vyhodíte.

Co vše by se mělo kontrolovat na výfuku u měření emisí?
První kontrola by měla být hmatem a vidíme u testovacího vozu, že má problém. Pro mě to znamená, že už určitě naměřím kouřivost.

INFO: Přijmeme nové redaktory na externí i HPP spolupráci. Posílejte své CV na info@incorp.media

A když nechci?
Když nechci, tak nemusím. Já tam nemusím ani ten prst strkat. To není povinnost z metodiky.

Jak se tedy měří kouřivost u nás?
Tak, že když mechanik přijde, tak tu sondu nestrčí takhle do výfuku, ale strčí ji mimo výfuk.

A důvod?
Důvod je ten, že vozidla s DPF vlastně když mají v pořádku filtr, tak kouří nulově. To znamená, že ten "kouřoměr" zaznamená nulu. No a tady jsem zaručil, že zaznamenám nulu, protože nejsem ve výfuku, čili nemusím ani více upravovat ten přístroj, aby měřil méně nebo simulovat. Kdyby tady vedle mě stál státní odborný dozor a neklekl si, tak to ani neuvidí, protože já tam nasadím trychtýř s odsáváním a ten kouř vyletí komínem, takže já tady ani kouřit nebudu.

A to jsou ty triky, které jsou na měření emisí u nás?
Tam je triků nespočet. Například výměna sklíček v měřícím přístroji nebo ucpaná hadice. U té hadice se z jedné nebo druhé strany vloží restriktor z nějaké měkčí hmoty, aby kontrola nenašla žádné tvrdé místo a ten prakticky nepustí všechen ten kouř do té měřící komory. Nebo to auto se vlastně neměří vůbec. To znamená, když s tím přijede velký klient (např.: autobazary, dovozci, atd.), který vozí každý týden X aut. No tak to jsou stálí klienti a ti stálí klienti jsou zainteresování na tom, aby jim ta auta procházela. Tam už se to neměří vůbec. Oni přinesou papíry a dělá se to na simulátoru.

To je vše běžný?
No jasně!

Google+ Vytisknout

Diskuze: Prošli byste STK dnes s flaškou rumu? Je tu nový trik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 22.08.2017 11:25 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 48 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf GTD pokračuje se stejnou technikou jako doposud.

Tohle vrátí diesely na silnice. Začne hon na benzínové motory a masová elektrifikace ztratí smysl?

Jedno z prvních ruských létajících aut je skutečný unikát

Svérázný Rus si postavil létající auto, křídla byste u něj hledali marně

Svérázný důchodce dal jasně najevo, co si myslí o měření rychlosti

Svérázný důchodce má na radary jasný názor, nakonec kvůli němu ale skončil za mřížemi

Jeep Grand Cherokee Trackhawk HPE1000

Zběsilá stodola na steroidech? Oblíbený Jeep Trackhawk dostal neuvěřitelné stádo koní

Leoš Mareš se stal obětí drsného žertu, který šel daleko za hranu

Pravda o Marešově Ferrari? Kazma zveřejnil drsné záběry, takhle jste Leoše ještě neviděli

Nový Lexus ES a ES F Sport

Nový Lexus ES oficiálně představen. Slibuje lepší jízdní vlastnosti a vyšší kultivovanost

reklama
reklama

Doporučujeme

DeLorean DR-7

DeLorean se vrací, tentokrát jako létající elektromobil

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pravda o Marešově Ferrari? Kazma zveřejnil drsné záběry, takhle jste Leoše ještě neviděli

  2. Z pražské garáže mezi nejcennější vozy světa. Delahaye 135 M Cabriolet uchvátil svět

  3. Česká policie nasadila do akce nové stroje. Tohle jsou nejlepší a nejděsivější auta, jaká můžete potkat

  4. Nastává revoluce u čerpacích stanic?

  5. Nové auto pro Putina? Ruská luxusní limuzína je trezor na kolech

  6. Tentokrát už to čínská automobilka s kopírováním opravdu přehnala

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud