Prošli byste STK dnes s flaškou rumu? Je tu nový trik

-mao / AutoRoad.cz, 15. srpna 2017, 07:58 Aktualizováno 15.8.2017, 18:25 Google+

Doby, kdy jste přes STK prošli s čímkoliv za flašku rumu, už jsou snad definitivně pryč. S rozmachem filtrů pevných částic se však objevil nový nešvar v podobě obcházení měření emisí během STK. Tomuto tématu již bylo věnováno mnoho času, ovšem nyní odborníci z ÚAMK přinášejí druhý díl seriálu, který se věnuje právě měření emisí v ČR. Celou situaci popisuje expert na měření emisí a školitel emisních techniků Libor Fleischhans.

Počet komentářů:  48 komentářů (Poslední 22.08. 11:25) Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: cbw.ge

Sdílejte článek

Co potřebuje STK a SME v ČR?
Oni potřebujou, čím víc lidí přijde a když mají dobré jméno, že jim to prochází, tak jim přijde nejvíc zákazníků. To znamená, že kdo je bude vyhazovat a přísně kontrolovat. Tak samozřejmě k němu nebude chodit nikdo. Tam je to postavený jenom na tom, co vydělají na té kontrole. Oni žádný jiný výdělek nemají. Kdežto opravna jako taková, ta se těší, že naměří něco špatně a řekne přes to nejede vlak a já se vám na to musím podívat a už kasíruje peníze za opravu, protože auto je v nepořádku a on ho musí dát dohromady.

Na emisích a technické tedy nic neopravují?
Tam právě naopak. Tam se modlí všichni, aby to vyšlo, protože ten zákazník jim tam nechá 2 tis Kč za měření emisí plus STK. A když neprojde skrz emise, tak prakticky STK se nemůže konat, protože na konci by jim nedal známku, takže auto by bylo v tu dobu nezpůsobilé provozu. V tu chvíli to STK nevydělá těch 60 % za tu STK. Vydělá jenom 40 % za měření emisí, při kterých přišla na ten problém. No a ten člověk řekne, že na STK nejdu. Proč bych platil 600 Kč, když mě stejně vyhodíte.

Co vše by se mělo kontrolovat na výfuku u měření emisí?
První kontrola by měla být hmatem a vidíme u testovacího vozu, že má problém. Pro mě to znamená, že už určitě naměřím kouřivost.

INFO: Přijmeme nové redaktory na externí i HPP spolupráci. Posílejte své CV na info@incorp.media

A když nechci?
Když nechci, tak nemusím. Já tam nemusím ani ten prst strkat. To není povinnost z metodiky.

Jak se tedy měří kouřivost u nás?
Tak, že když mechanik přijde, tak tu sondu nestrčí takhle do výfuku, ale strčí ji mimo výfuk.

A důvod?
Důvod je ten, že vozidla s DPF vlastně když mají v pořádku filtr, tak kouří nulově. To znamená, že ten "kouřoměr" zaznamená nulu. No a tady jsem zaručil, že zaznamenám nulu, protože nejsem ve výfuku, čili nemusím ani více upravovat ten přístroj, aby měřil méně nebo simulovat. Kdyby tady vedle mě stál státní odborný dozor a neklekl si, tak to ani neuvidí, protože já tam nasadím trychtýř s odsáváním a ten kouř vyletí komínem, takže já tady ani kouřit nebudu.

A to jsou ty triky, které jsou na měření emisí u nás?
Tam je triků nespočet. Například výměna sklíček v měřícím přístroji nebo ucpaná hadice. U té hadice se z jedné nebo druhé strany vloží restriktor z nějaké měkčí hmoty, aby kontrola nenašla žádné tvrdé místo a ten prakticky nepustí všechen ten kouř do té měřící komory. Nebo to auto se vlastně neměří vůbec. To znamená, když s tím přijede velký klient (např.: autobazary, dovozci, atd.), který vozí každý týden X aut. No tak to jsou stálí klienti a ti stálí klienti jsou zainteresování na tom, aby jim ta auta procházela. Tam už se to neměří vůbec. Oni přinesou papíry a dělá se to na simulátoru.

To je vše běžný?
No jasně!

Google+ Vytisknout

Diskuze: Prošli byste STK dnes s flaškou rumu? Je tu nový trik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 22.08.2017 11:25 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 48 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

plug-in hybridní pohon, Škoda Auto

Hybridní Škoda Superb? Již brzy

Dingo 2 CZ

Obrněné vozidlo Dingo 2 CZ chrání životy českých vojáků

GAZ 69 HEMI

Nezničitelné ruské off-roady? Nový GAZ nastartuje i v třeskutých mrazech

Létající auto

Létajícím autům dáváme rok, maximálně dva

Tesla Semi

Tahač Tesla Semi byl představen. Akcelerace sporťáku, dojezd 800 km a přežije i jaderný výbuch

reklama
reklama

Doporučujeme

DeLorean DR-7

DeLorean se vrací, tentokrát jako létající elektromobil

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Proč je Autopilot Tesly roky napřed? Stačilo jedno odvážné rozhodnutí

  2. Nejrychlejší automobil v Dubaji? Ještě není hotový, přesto budí neskutečnou pozornost

  3. Nezničitelné ruské off-roady? Nový GAZ nastartuje i v třeskutých mrazech

  4. Co nám Škoda tají? Po Nürburgringu se prohání tajemný Kodiaq

  5. Pickupy pomalu zaplavují Evropu, na vině je paradoxně EU

  6. První Tesla kombi už dostává jasné tvary. Co vedlo autora k jejímu stvoření?

reklama

Zprávy odjinud