Němečtí technici opět ohromili svět, jejich motor boří zavedené mýty

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. září 2017, 10:12 Aktualizováno 20.9.2017, 15:29 Google+

Technici automobilky Mercedes-AMG, kteří se starají o vývoj a zkoušení motorů i pro vozy Formule 1, dosáhli fantastického úspěchu, když dosáhli 50% termální efektivity motoru během zkoušek v laboratorních podmínkách.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Revoluční motor z dílny Mercedes-AMG

Revoluční motor z dílny Mercedes-AMG | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Základ motoru není žádnou novinkou, v F1 je používán již od roku 2014, ovšem technici na něm stále pracují a vylepšují jeho vlastnosti. Podobně jako ostatní motory pohánějící vozy této soutěže je i tento motor 1.6 litrová turbem přeplňovaný šestiválec, ovšem na rozdíl od mnoha konkurentů vyniká nejen ohromným výkonem, ale i příkladnou spolehlivostí a nyní i rekordní termální efektivitou.

Abychom si ujasnili termíny: Termální efektivita je označení používané u spalovacích motorů, které vyjadřuje kolik procent energie ze spalování paliva dokáže motor využít. U běžných benzínových spalovacích motorů se toto číslo pohybuje okolo 20 %, u dieselů se občas dostáváme až na 40%.

Mercedes tak se svým benzínovým motorem a efektivitou přesahující 50 % znovu nastavil laťku v celém automobilovém průmyslu. Snad poprvé se totiž povedlo, aby spalovací benzínový motor více energie užíval, než jí pouze "plýtval". 

Abychom ale zmírnili všeobecné nadšení, je potřeba dodat, že tyto hodnoty byly naměřeny během testování motoru nikoliv v reálných podmínkách. To ovšem nesnižuje úspěchy inženýrů Mercedes-AMG, kteří se tak zapsali do historie vývoje spalovacích motorů.

Vytisknout

Diskuze: Němečtí technici opět ohromili svět, jejich motor boří zavedené mýty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Elektrické autobusy Proterra

Blíží se revoluce v hromadné dopravě. Seznamte se s konceptem Catalyst E2 Max

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud