Blíží se revoluce v hromadné dopravě. Seznamte se s konceptem Catalyst E2 Max

-mao / AutoRoad.cz, 20. září 2017, 14:04 Google+

Když v roce 2011 investoval koncern General Motors 30 milionů dolarů do skromného start-upu zabývajícího se elektrickými autobusy, jistě nikdo netušil, jakých úspěchů tato společnost během pár let dosáhne.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Elektrické autobusy Proterra

Elektrické autobusy Proterra | foto: Proterra

Sdílejte článek

V roce 2011 se začínající společnost Proterra prezentovala elektrickým autobusem EcoRide BE-35, jehož nabití na 80 % kapacity baterií sice probíhalo v rekordně krátkém čase, pouhých 10 minut, ovšem energie docházela rekordně brzy - po 64 kilometrech jízdy. I tak ale společnost zaujala koncern General Motors, který do ni investoval 30 milionů dolarů - a investice zřejmě brzy přinese své ovoce.

Tento týden totiž společnost Proterra oznámila, že její poslední elektrický autobus Catalyst E2 Max urazil na jedno nabití rekordní vzdálenost 1.101.2 mil, což v přepočtu odpovídá vzdálenosti 1772 kilometrů. Rekord byl sice stanoven na testovací dráze, ovšem i to stačilo ke stanovení nového rekordu v dojezdu pro čistě elektrický automobil.

Pro Proterru se jedná o obrovský úspěch, nejen že její elektrický autobus s takto vysokým dojezdem osloví obrovské množství zákazníků, ale zároveň se mu povedlo překonat dosavadní rekord v dojezdu elektromobilu, který měl hodnotu 1.013.76 mil a stanovil ho elektromobil, který byl 46-krát lehčí, než elektrický autobus.

V porovnání s běžnými elektromobily ale Proterra Catalyst E2 Max disponuje i o poznání větší baterií, která má kapacitu 660 kWh. S takovou porcí už tedy není problém překonávat ani velké vzdálenosti. Otázkou je samozřejmě nabíjení, ovšem to by mělo probíhat v časech okolo pěti hodin.

Pro osobní auto je to poměrně hodně, ovšem pro autobus, který bývá přes noc zaparkován na parkovišti, se jedná o ideální parametr. Co se týče jízdních výkonů, moc parametrů neznáme, ovšem maximální rychlost by měla být omezena na cca 65 mil za hodinu, tedy cca 104 km/h.

Než se ale autobusy Proterra objeví na silnicích, byť jen v USA, ještě to nějakou dobu potrvá. Model Catalyst E2 Max je stále jen prototypem a do sériové výroby má cestu dlouhou.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Blíží se revoluce v hromadné dopravě. Seznamte se s konceptem Catalyst E2 Max

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

BMW 1600 Cabriolet z roku 1968

Elegantní retro kabriolet, nebo nadupaný sporťák? BMW nabízí obojí a za stejnou cenu

Dodge Charger Pursuit

Řidič dostal pokutu za zpěv. Policisté mysleli, že jde o únos. Jak reagovala jeho žena?

Pravděpodobně nejslavnější zástupce Nissanu Skyline, GT-R R34 z filmu Rychle a Zběsile

Ikona sportovních vozů slaví 60. narozeniny. Evoluce Nissanu Skyline je úchvatná

Ford F-150 Raptor se dočkal další čínské kopie, její název je

Číňané vyrobili další lacinou kopii, tentokrát padl za oběť Ford Raptor

Jaguar XE SV Project 8

Jaguar vyzval na souboj Alfu Romeo, kdo bude na Nürburgring rychlejší?

Lamborghini Aventador jako

Originálně skloubil své dvě vášně. Není takové zařízení ale spíše potvrzením závislosti?

Forester Country

Subaru má problém a neřeší ho. Ukrást některé modely může i začátečník

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto: CXperience je návratem Citroënu k extravagantním limuzínám.

Na nový Citroen C5 si ještě pár let počkáme, ovšem bude to stát za to

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

  2. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  3. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  4. Vyzkoušeli jsme novou Škodu Karoq. Tady jsou první dojmy z pravého českého SUV

  5. Mercedes testuje sestavu monstrózních pluhů. Mají speciální určení a jediného řidiče

  6. Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

reklama

Zprávy odjinud