Němečtí technici opět ohromili svět, jejich motor boří zavedené mýty

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. září 2017, 10:12 Aktualizováno 20.9.2017, 15:29 Google+

Technici automobilky Mercedes-AMG, kteří se starají o vývoj a zkoušení motorů i pro vozy Formule 1, dosáhli fantastického úspěchu, když dosáhli 50% termální efektivity motoru během zkoušek v laboratorních podmínkách.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Revoluční motor z dílny Mercedes-AMG

Revoluční motor z dílny Mercedes-AMG | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Základ motoru není žádnou novinkou, v F1 je používán již od roku 2014, ovšem technici na něm stále pracují a vylepšují jeho vlastnosti. Podobně jako ostatní motory pohánějící vozy této soutěže je i tento motor 1.6 litrová turbem přeplňovaný šestiválec, ovšem na rozdíl od mnoha konkurentů vyniká nejen ohromným výkonem, ale i příkladnou spolehlivostí a nyní i rekordní termální efektivitou.

Abychom si ujasnili termíny: Termální efektivita je označení používané u spalovacích motorů, které vyjadřuje kolik procent energie ze spalování paliva dokáže motor využít. U běžných benzínových spalovacích motorů se toto číslo pohybuje okolo 20 %, u dieselů se občas dostáváme až na 40%.

Mercedes tak se svým benzínovým motorem a efektivitou přesahující 50 % znovu nastavil laťku v celém automobilovém průmyslu. Snad poprvé se totiž povedlo, aby spalovací benzínový motor více energie užíval, než jí pouze "plýtval". 

Abychom ale zmírnili všeobecné nadšení, je potřeba dodat, že tyto hodnoty byly naměřeny během testování motoru nikoliv v reálných podmínkách. To ovšem nesnižuje úspěchy inženýrů Mercedes-AMG, kteří se tak zapsali do historie vývoje spalovacích motorů.

Vytisknout

Diskuze: Němečtí technici opět ohromili svět, jejich motor boří zavedené mýty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Elektrické autobusy Proterra

Blíží se revoluce v hromadné dopravě. Seznamte se s konceptem Catalyst E2 Max

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud