Asistent pro stav nouze je milníkem v silniční bezpečnosti. Víte jak funguje, a co vše dokáže?

-jka / AutoRoad.cz, 6. července 2017, 08:11 Google+

Většina asistenčních systémů usnadňuje řidičům řízení v každodenním provozu a nabízí maximální možný komfort. Existují však také systémy, které se aktivují až ve výjimečných situacích. Mohou přitom poskytovat ochranu jak cestujícím, tak i ostatním účastníkům silničního provozu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Arteon, inovativní asistenční systémy

Volkswagen Arteon, inovativní asistenční systémy | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Mezi tyto systémy patří druhá generace asistenta pro stav nouze „Emergency Assist“. Tento asistent využívá funkce systémů „Lane Assist“ (asistent pro jízdu v jízdním pruhu), „ACC“ (adaptivní tempomat), „Side Assist“ (asistent pro změnu jízdního pruhu) a „Park Assist“ (automatizované řízení pro zaparkování vozidla) a v rámci svých systémových limitů je schopen vozidlo v případě nouze bezpečně zastavit.

Konkrétně to znamená, že „Emergency Assist“ sleduje aktivity řidiče (ovládání pedálů plynu a brzdy i volantu) a pomáhá v rámci systémových limitů předcházet nehodám, nebo alespoň minimalizovat následky kolize. Pokud řidič neprojevuje aktivitu, je vyzván akustickými a vizuálními signály k tomu, aby se začal věnovat řízení, což je ještě umocněno náhlým a krátkým, nekomfortním přibrzděním. Pokud řidič nereaguje, začne systém vozidlo plynule zpomalovat až do úplného zastavení a upozorní ostatní účastníky silničního provozu zapnutím výstražných ukazatelů. Adaptivní tempomat ACC přitom udržuje bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist udržuje vozidlo ve svém jízdním pruhu. Stojící vozidlo je následně zabezpečeno automatickou aktivací elektronicky řízené parkovací brzdy.

Asistent pro stav nouze, „Emergency Assist“, pro vozy Volkswagen získal ocenění „Německá cena za mobilitu 2017“. Stefan Gies, vedoucí vývoje podvozků značky Volkswagen, při převzetí ocenění prohlásil: „Emergency Assist je důležitým příspěvkem ke snižování počtu nehod. Neustálým zdokonalováním našich asistenčních systémů se nám daří určovat směr vývoje k mobilitě budoucnosti. Toto ocenění je uznáním kompetencí a mimořádného úsilí našeho vývojového týmu.“

Nejnovější generace systému Emergency Assist nabízí další zvýšení bezpečnosti. Pokud řidič nereaguje na signály, začne asistent vozidlo v rámci svých systémových limitů nejen brzdit, ale také řídit. Umožní-li to dopravní situace, přejede vozidlo do jízdního pruhu zcela vpravo. Kromě již zmíněných akustických i vizuálních upozornění a náhlého přibrzdění přitáhne předpínač bezpečnostní pás. Toto opatření slouží rovněž k upozornění řidiče a navíc zajistí jeho tělo v bezpečné poloze.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Asistent pro stav nouze je milníkem v silniční bezpečnosti. Víte jak funguje, a co vše dokáže?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Amarok 3,0 TDI V6 4Motion

TEST: Volkswagen Amarok 3,0 TDI V6: Tenhle pracant má sil na rozdávání

Porsche Macan Turbo Performance Package v závodních barvách Porsche

Macan se zahalil do závodních barev, má na to ale vůbec nárok?

Volkswagen T-Roc

Volkswagen láká na nové SUV přívalem zajímavých detailů

McLaren 570S Push Sports Car

McLaren opět rozšiřuje nabídku, tentokrát myslel na nejmenší

Ilustrační foto

Diesely skončí i v Německu, na plánech už se pracuje

Ilustrační foto

Toyota si patentovala novou manuální převodovku, má pomoci začátečníkům

První pohled na koncept BMW Z4 Roadster

BMW ukázalo nový roadster, máme se na co těšit

reklama
reklama

Doporučujeme

Zloděj aut v akci

Jak se kradou moderní auta, kolik jich ročně zmizí a co se s nimi potom děje?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Prošli byste STK dnes s flaškou rumu? Je tu nový trik

  2. Pár věcí, které se rozhodně vyplatí mít stále v autě

  3. Za 42 let ujelo 1 165 937 kilometrů, přesto vypadá tohle Porsche 911 Turbo dokonale

  4. Volkswagen dostal rozum a ukončil downsizing. Nové Polo GTI slibuje solidní jízdní zážitky

  5. Co je lepší, automat nebo manuál?

  6. Nový fialový Shelby GT500? Žádný problém, jste-li šejk ze středního východu

reklama