Jak se kradou moderní auta, kolik jich ročně zmizí a co se s nimi potom děje?

-jka / AutoRoad.cz, 5. července 2017, 16:57 Google+

Průměrně v Česku "zmizí" kolem šesti tisíc vozů ročně. I když z policejních statistik vyplývá, že se číslo rok od roku zmenšuje, stále to není zrovna málo. Přitom principy krádeží jsou podle policistů nejen jednoduché, ale i mimořádné účinné.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zloděj aut v akci

Zloděj aut v akci | foto: pixmac.cz

Sdílejte článek

Dostat se do automobilu totiž není nic těžkého. „Vyhlédnuté vozidlo je odemčeno buď stržením či vytržením zámku, nebo v případě bezklíčového mechanizmu pomocí elektronického zařízení, které prodlouží signál karty náležící k vozidlu,“ popisuje Alexander Zajíc z Krajského ředitelství policie Středočeského kraje, která se tímto druhem kriminality dlouhodobě zabývá.

Ve chvíli, kdy je zloděj fyzicky v autě, musí překonat ještě elektronické zabezpečení (například imobilizér), což se provádí buď přeprogramováním řídící jednotky, nebo rovnou výměnou za jinou, která je ke krádeží připravená. Pak následuje chvíle, která rozhoduje o tom, zda se vozidlo najde, či nikoliv. Největší procento ukradených vozidel totiž zloději odvezou jen o pár kilometrů dál, kde ho několik dní sledují. 

To zlodějům prozradí, zda je vozidlo vybaveno vyhledávacím zařízením, či nikoliv. Takový způsob zabezpečení nabízí například česká firma Sherlog. Úspěšnost vyhledávání je přes 98 procent a většina vozidel je svému majiteli vrácena do dvou hodin od nahlášení. Po uplynutí několikadenní lhůty se tedy zloděj vrací na místo zanechání automobilu, a pokud tam vůz stále je, ví že může s vozidlem dále manipulovat.

Takové vozidlo bývá odvezeno koncovému odběrateli (většinou v zahraničí) a nebo rozebráno na náhradní díly. Menší část se pak na padělané doklady v Česku znovu zlegalizuje. Použijí se přitom doklady od automobilů z dovozu nebo z havarovaných vozů. Co se týče krádeží na díly, v Česku jednoznačně vede Škoda (modely Octavia a Fabia), následuje Ford a Renault. Do zahraničí se pak nejčastěji odváží na zakázku kradené vozidla značek Land Rover, BMW, Audi či Mercedes.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jak se kradou moderní auta, kolik jich ročně zmizí a co se s nimi potom děje?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální edice záchranných vozidel značky Škoda

Nové Škodovky pro policii a záchranáře? Speciální řada "má koule"

Čínský e-shop Alibaba rozjíždí prodej aut přes internet, místo autosalonů staví obrovské automaty

Známý e-shop rozjíždí prodej aut, místo autosalonů staví obří automaty s kočkou na střeše

Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo (2017)

Skutečně Američané nesnáší evropské hatchbacky? Víme, proč jich v USA moc nepotkáte

Velký sestřih celé druhé sezóny Grand Tour

VIDEO: Velký sestřih druhé sezóny Grand Tour, tady si vybere snad každý

Tekuté řetězy jsou jen opravdu nouzovým řešením

Tekuté řetězy: Mají vůbec smysl nebo jsou to vyhozené peníze?

Muzeum Porsche konečně představilo dlouho chybějící exponát, nejstarší model 911 série 901 z roku 1964

Muzeum Porsche představilo dlouho ztracený unikát, náročná renovace trvala 3 roky

reklama
reklama

Doporučujeme

Rolls-Royce Vision Next 100 je vizionářským pohledem do budoucnosti.

Naši zákazníci nejsou pokusní králíci, zdůvodnil Rolls-Royce odmítavý postoj k…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  3. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  4. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  5. TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

  6. VIDEO: První sníh si užíval na motokáře, radost mu zkazil až místní Šerif

reklama

Zprávy odjinud