Potřebuje svět další BMW M5, když existuje M550i xDrive?

ar6, 22. října 2016, 20:54 Google+

BMW minulý týden představilo novou řadu 5 a mezi jednotlivými motorizacemi nechyběla ani varianta M550i xDrive. Až do příchodu opravdu sportovní M5 by se mělo jednat o nejsportovnějšího zástupce v nabídce sedanu vyšší střední třídy. Při pohledu na parametry by ale leckoho mohlo napadnout, zda-li svět nějakou M5 vůbec potřebuje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW M550i xDrive je rychlejší než odcházející M5.

BMW M550i xDrive je rychlejší než odcházející M5. | foto: BMW

Sdílejte článek

BMW M, to už dávno nejsou jen ty nejultimativnější modely mnichovského výrobce. U mnoha řad se již delší dobu objevují také varianty sice obdařené písmenem M a s patřičnou péčí, ale bez oné pověstné třešničky na dortu v podobě nekompromisního naladění techniky. Tato auto obvykle poznáte podle toho, že místo obligátního označení M5 se jmenují například M550d nebo M550i. A právě druhá jmenovaná varianta s pohonem všech kol xDrive se minulý týden představila spolu s novou generací řady 5. Mnozí ji označují za předvoj opravdové M5, na níž by mělo dojít už v příštím roce. Při pohledu do technických parametrů je ale na místě ptát se, jestli skutečně novou M5 vůbec potřebujeme.

Pomalu končící BMW M5 vozí ve svých útrobách 4.4litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 412 kW (560 k) mezi 6000 až 7000 ot./min s točivým momentem 680 Nm mezi 1500 až 5750 ot./min. Volitelný balíček Competition, který navýší výkon na 423 kW (575 k) aktuálně netřeba počítat. A nyní si vezměte novou M550i xDrive, která má také 4.4litrový osmiválec se dvěma turby, avšak o výkonu 340 kW (462 k) při 5500 ot./min s točivým momentem 650 Nm od 1800 ot./min. Možná se ptáte, kam toto porovnání míří, téměř stokoňový rozdíl by se měl zákonitě projevit na dynamice automobilu.

img-responsive

Odcházející BMW M5 má stále co nabídnout. | foto: BMW

Jenomže právě v tom je „zakopaný pes“. Rozdíl se totiž v dynamice obou vozidel projevuje vlastně přesně opačně. Svůj podíl na tom má jistě pohon všech kol a modernější osmistupňový automat Steptronic u M550i. Starší M5 totiž využívá služeb sedmistupňového dvouspojkového automatu, pohánějícího zadní kola. Přesto všechno rozdíl 0,3 sekundy v oficiálně udávaných hodnotách zrychlení z 0 na 100 km/h leckoho překvapí. Méně překvapující je o litr nižší spotřeba novějšího sedanu, na níž se ale u podobně laděného stroje hraje ale jen těžko. Maximální rychlost bude v základu obou verzí omezena na 250 km/h.

Srovnání BMW M5 vs. M550i xDrive

  BMW M5 BMW M550i xDrive
Výkon: 412 kW 340 kW
Toč. moment: 680 Nm 650 Nm
Převodovka: 7 DCT 8 AT
Zrychlení: 4,3 s 4,0 s
Spotřeba: 9,9 l/100 km 8,9 l/100 km

Co však z tohoto porovnání vyplývá? Samozřejmě jak moc se za pár let posunula moderní technika. Také se potvrzuje, že výkon není všechno (zatím navíc neznáme hmotnost novinky). A nakonec nám BMW mezi řádky naznačuje, že nová M5 se svou dynamikou musí přiblížit moderním supersportům. Jestliže totiž „civilní“ verze umí pokořit 100 km/h za 4 sekundy, vrcholné sportovní provedení musí jít logicky o něco níž, klidně až o dvě tři desetiny. Určitě se tedy máme na co těšit, a to je vlastně i odpověď na otázku z titulku. Svět M5 potřebuje, třebaže M550i je pekleně rychlá. Imgae vrcholného provedení ale nenahradí ani desetinky ve zrychlení. A vy nám napište, zdali byste si koupili raději novou M550i xDrive, nebo starší M5.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Potřebuje svět další BMW M5, když existuje M550i xDrive?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rychle a Zběsile: Fate of the Furious

Přijde Rychle a Zběsile o další hvězdu? Michelle Rodriguez hrozí odchodem

Seat Leon Cupra

Seat pracuje na sportovních elektromobilech. Ponesou označení Cupra

Studie Tesla Roadster Y

Tesla Roadster Y - Elektrická hračka pro velký kluky

Hoba I

Velorex jako král laminátu? Hadráky Hoba vznikaly v garáži šikovného kutila

Škoda Kodiaq

V zahraničí se opět píše o Škodě. Větší chválu na českou značku nenajdete

Škoda Citigo Monte Carlo

Nová česká škodovka je tady: Citigo přichází s modernizací a dalšími vymoženostmi

Ilustrační foto

Zavirované automobily jsou otázkou času, tvrdí experti. Zloděje aut brzy vystřídají hackeři

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační fotografie

Výzkum: Kdo je agresivnější za volantem? Ženy nebo muži?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

  2. 7 let za volantem Ferrari? Šílený balík peněz, který majitel platil za běžný provoz

  3. Škodovka má nový problém. Zákazníci nestojí o nejlevnější vozy

  4. Poškození laku nemusí znamenat nákladnou návštěvu lakovny. Opravíte ho i sami

  5. Tesla se s výrobou nemazlila. Udělala pedály z plastu, lidem se lámou pod nohama

  6. Srovnání motorových olejů: Ty laciné vám mohou zničit motor

reklama