Potřebuje svět další BMW M5, když existuje M550i xDrive?

Jan Matoušek, 22. října 2016, 20:54 Google+

BMW minulý týden představilo novou řadu 5 a mezi jednotlivými motorizacemi nechyběla ani varianta M550i xDrive. Až do příchodu opravdu sportovní M5 by se mělo jednat o nejsportovnějšího zástupce v nabídce sedanu vyšší střední třídy. Při pohledu na parametry by ale leckoho mohlo napadnout, zda-li svět nějakou M5 vůbec potřebuje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Potřebuje svět další BMW M5, když existuje M550i xDrive? - anotačné foto

BMW M550i xDrive je rychlejší než odcházející M5. | foto: BMW

Sdílejte článek

BMW M, to už dávno nejsou jen ty nejultimativnější modely mnichovského výrobce. U mnoha řad se již delší dobu objevují také varianty sice obdařené písmenem M a s patřičnou péčí, ale bez oné pověstné třešničky na dortu v podobě nekompromisního naladění techniky. Tato auto obvykle poznáte podle toho, že místo obligátního označení M5 se jmenují například M550d nebo M550i. A právě druhá jmenovaná varianta s pohonem všech kol xDrive se minulý týden představila spolu s novou generací řady 5. Mnozí ji označují za předvoj opravdové M5, na níž by mělo dojít už v příštím roce. Při pohledu do technických parametrů je ale na místě ptát se, jestli skutečně novou M5 vůbec potřebujeme.

Pomalu končící BMW M5 vozí ve svých útrobách 4.4litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 412 kW (560 k) mezi 6000 až 7000 ot./min s točivým momentem 680 Nm mezi 1500 až 5750 ot./min. Volitelný balíček Competition, který navýší výkon na 423 kW (575 k) aktuálně netřeba počítat. A nyní si vezměte novou M550i xDrive, která má také 4.4litrový osmiválec se dvěma turby, avšak o výkonu 340 kW (462 k) při 5500 ot./min s točivým momentem 650 Nm od 1800 ot./min. Možná se ptáte, kam toto porovnání míří, téměř stokoňový rozdíl by se měl zákonitě projevit na dynamice automobilu.

Odcházející BMW M5 má stále co nabídnout.

Odcházející BMW M5 má stále co nabídnout. | foto: BMW

Jenomže právě v tom je „zakopaný pes“. Rozdíl se totiž v dynamice obou vozidel projevuje vlastně přesně opačně. Svůj podíl na tom má jistě pohon všech kol a modernější osmistupňový automat Steptronic u M550i. Starší M5 totiž využívá služeb sedmistupňového dvouspojkového automatu, pohánějícího zadní kola. Přesto všechno rozdíl 0,3 sekundy v oficiálně udávaných hodnotách zrychlení z 0 na 100 km/h leckoho překvapí. Méně překvapující je o litr nižší spotřeba novějšího sedanu, na níž se ale u podobně laděného stroje hraje ale jen těžko. Maximální rychlost bude v základu obou verzí omezena na 250 km/h.

Srovnání BMW M5 vs. M550i xDrive

  BMW M5 BMW M550i xDrive
Výkon: 412 kW 340 kW
Toč. moment: 680 Nm 650 Nm
Převodovka: 7 DCT 8 AT
Zrychlení: 4,3 s 4,0 s
Spotřeba: 9,9 l/100 km 8,9 l/100 km

Co však z tohoto porovnání vyplývá? Samozřejmě jak moc se za pár let posunula moderní technika. Také se potvrzuje, že výkon není všechno (zatím navíc neznáme hmotnost novinky). A nakonec nám BMW mezi řádky naznačuje, že nová M5 se svou dynamikou musí přiblížit moderním supersportům. Jestliže totiž „civilní“ verze umí pokořit 100 km/h za 4 sekundy, vrcholné sportovní provedení musí jít logicky o něco níž, klidně až o dvě tři desetiny. Určitě se tedy máme na co těšit, a to je vlastně i odpověď na otázku z titulku. Svět M5 potřebuje, třebaže M550i je pekleně rychlá. Imgae vrcholného provedení ale nenahradí ani desetinky ve zrychlení. A vy nám napište, zdali byste si koupili raději novou M550i xDrive, nebo starší M5.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Potřebuje svět další BMW M5, když existuje M550i xDrive?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Proč je Mazda MX-5 RF v základu tak drahá? A kolik stojí automat? - anotačno foto

Proč je Mazda MX-5 RF v základu tak drahá? A kolik stojí automat?

Co se stane, když v plné rychlosti zařadíte zpátečku? - anotačno foto

Co se stane, když v plné rychlosti zařadíte zpátečku?

Jak projíždět zatáčky na zasněžených nebo zledovatělých silnicích? - anotačno foto

Jak projíždět zatáčky na zasněžených nebo zledovatělých silnicích?

Breitling si připravil speciální edici hodinek k aktuálně nejrychlejšímu Bentley - anotačno foto

Breitling si připravil speciální edici hodinek k aktuálně nejrychlejšímu Bentley

Majitel Tesly Model S prožil horké chvíle. Mohl za to mobilní signál - anotačno foto

Majitel Tesly Model S prožil horké chvíle. Mohl za to mobilní signál

MINI je oficiálním partnerem Festivalu krátkých filmů Praha - anotačno foto

MINI je oficiálním partnerem Festivalu krátkých filmů Praha

TEST: MINI One (2017): Čertík z krabičky - anotačno foto

TEST: MINI One (2017): Čertík z krabičky

reklama
reklama

Doporučujeme

Výzkum: Kdo je agresivnější za volantem? Ženy nebo muži?

Výzkum: Kdo je agresivnější za volantem? Ženy nebo muži?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vše o dálniční známce 2017. Co hrozí, když ji nestihnete vylepit?

  2. Natankovali jste špatné palivo? Udělejte tohle

  3. Je možné mít zimní pneumatiky jen na jedné nápravě? Víme jak to je

  4. Kdy máte povinnost nahlásit dopravní nehodu? Zde jsou všechny případy

  5. Vše o sněhových řetězech. Víte, jaké typy existují a jak je používat?

  6. Přijde Dacia o pozici nejlevnější značky? Lada útočí, nabídne i zastaralou Kalinu

reklama