Na svět se dostaly výsledky nového průzkumu, který provedla automobilka Hyundai. Ten prozrazdil, kdo je vlastně agresivnější za volantem vozu.
Ačkoliv by to čekal málokdo, větší agresivitou oplývají ženy, které jsou o 12 % agresivnější než muži. Výzkum proběhl ve Velké Británii a studie byla provedena na tisícovce britských řidičů. Výsledky ale překvapily snad každého.
Víte o tom, že ženy jsou agresivnější v případě, kdy jsou okřikovány jiným řidičem? To samé platí v situaci, kdy na ně někdo troubí. O 14 % naštvanější než muži pak byla v případě, kdy byla vedena komunikace s řidičem na zadním sedadle a o 13 % větší zlost pak projeví v případě, že další řidiči nepoužijí blinkry.
Celá studie přitom byla prováděna v několika krocích, které měřili emocionální reakce na zvuk, vůně i doteky v různých jízdních situacích. „Evoluční teorie ukazuje, že první ženy museli mít instinkt pro vytušení nebezpečí v době, kdy byli jejich muži na lovu"
"Tento varovný systém je přítomen i dnes, proto řidičky mají tendenci citlivěji vnímat negativní stimuly a vztek a frustrace se u nich dostaví rychleji,“ říká behaviorální psycholog z Goldsmiths University London, pan Patrick Fagan, O dost zajímavější pak jsou další fakta. Hned 51 % dotázaných uvedlo, že jízda v autě jim navozuje pocit svobody, dalších 19 % využívá vůz jen díky možnosti cestování a dalších 10 % má díky řízení pocit nezávislosti.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?