Ferrari Mythos: Koncept, na který jsme všichni zapomněli

-mao / AutoRoad.cz, 28. srpna 2017, 15:48 Google+

V roce 1989 prezentovalo Ferrari na autosalonu v Tokyu koncept Mythos, který využíval šasi modelu Testarossa a za jeho vzhledem stál Pininfarina. Bohužel tehdy se koncept nesetkal s příliš velkým úspěchem a tak postupně zapadl v historii.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept Ferrari Mythos

Koncept Ferrari Mythos | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Ferrari má se stavbou různých konceptů vcelku bohaté zkušenosti, ovšem z neznámých důvodů zrovna Mythos u veřejnosti naprosto pohořel. Nebýt jeho přítomnosti ve hře Test Drive III, zřejmě by si dnes na jeho křivky, za kterými stál Pininfarina, vzpomněl málokdo. Pininfarina měl přitom s vozem velké plány, pokud by výroba dostala zelenou. Počítalo se s karoserií ve stylu Coupe, Targa nebo Speedster.

Mythos sice stál na platformě Testarossy, ovšem jeho karoserie byla jedinečná, vyrobená z kompozitních materiálů a postrádala střechu i boční okénka. V porovnání s dárcem platformy byl Mythos o 12.7 centimetru širší, o 15.24 cm kratší a 7.62 cm nižší, díky čemuž dostal zcela jiné proporce.

Futuristicky vyhlížející karoserie, s velkým předním převisem, si však zanechala i některé prvky z Testarossy - šlo především o velké boční přívody vzduchu a zadní spoiler. Ten měl navíc schopnost automaticky se vysunout až o 30 cm a změnit svůj úhel o 12°, čímž výrazně zvýšil přítlačnou sílu. 

Další aerodynamický prvek byl ukryt pod předním nárazníkem - šlo o 3 cm vysoký výklopný panel, který v případě potřeby upravoval aerodynamiku. Malo perličkou na závěr pak byla tovární hliníková kola se skrytými šrouby.

Pod zadní kapotou měl vůz ukrytý stejný motor, jako Testarossa. Šlo tedy o 4.9 litrový motor V12 produkující výkon 395 koní. Motor byl spojen s manuální pětistupňovou převodovkou, z 0 na 100 km/h dokázal zrychlit za 6.2 sekundy a maximální rychlost dosahovala 290 km/h.

Ačkoliv se Mythos nesetkal s velkým úspěchem u veřejnosti, přesto se našel člověk, který si ho objednal - a dokonce dvakrát. Jeden model v klasicky červené barvě, druhý pak v odstínu modré. A kdo byl tím zájemcem? Známý sběratel a milovník aut, Sultán z Bruneje. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ferrari Mythos: Koncept, na který jsme všichni zapomněli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf GTD pokračuje se stejnou technikou jako doposud.

Tohle vrátí diesely na silnice. Začne hon na benzínové motory a masová elektrifikace ztratí smysl?

Jedno z prvních ruských létajících aut je skutečný unikát

Svérázný Rus si postavil létající auto, křídla byste u něj hledali marně

Svérázný důchodce dal jasně najevo, co si myslí o měření rychlosti

Svérázný důchodce má na radary jasný názor, nakonec kvůli němu ale skončil za mřížemi

Jeep Grand Cherokee Trackhawk HPE1000

Zběsilá stodola na steroidech? Oblíbený Jeep Trackhawk dostal neuvěřitelné stádo koní

Leoš Mareš se stal obětí drsného žertu, který šel daleko za hranu

Pravda o Marešově Ferrari? Kazma zveřejnil drsné záběry, takhle jste Leoše ještě neviděli

Nový Lexus ES a ES F Sport

Nový Lexus ES oficiálně představen. Slibuje lepší jízdní vlastnosti a vyšší kultivovanost

reklama
reklama

Doporučujeme

Logo: Autosalon Frankfurt 2017

Autosalon ve Frankfurtu se blíží, jaké zajímavosti nás čekají?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pravda o Marešově Ferrari? Kazma zveřejnil drsné záběry, takhle jste Leoše ještě neviděli

  2. Z pražské garáže mezi nejcennější vozy světa. Delahaye 135 M Cabriolet uchvátil svět

  3. Česká policie nasadila do akce nové stroje. Tohle jsou nejlepší a nejděsivější auta, jaká můžete potkat

  4. Nastává revoluce u čerpacích stanic?

  5. Nové auto pro Putina? Ruská luxusní limuzína je trezor na kolech

  6. Tentokrát už to čínská automobilka s kopírováním opravdu přehnala

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud