Nové Suzuki Jimny? Nové fotky naznačují, že bude v terénu opět skvostný

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 8. června 2018, 08:52 Google+

Suzuki odkládalo příchod nové generace legendárního off-roadu Jimny skutečně dlouho, ovšem podle posledních zpráv se zdá, že čekání bude brzy u konce.Již koncem minulého roku jsme měli k dispozici první fotky z prezentací, fotky testovacích prototypů i první technické parametry. Minulý měsíc se pak objevily fotografie modelů naskládaných u továrny automobilky a nyní přicházejí první uniklé fotky z uzavřené prezentace. A právě poslední fotky toho o novým Jimnym dost vypovídají.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Suzuki Jimny

Suzuki Jimny | foto: instagram

Sdílejte článek

V dobách, kdy se i z pravověrných off-roadů pomalu stávají komfortní SUV určená k rozvážení dětí do školek a škol po městě, působí nové Suzuki Jimny jak z jiného tisíciletí. Jeho hranatý design jde snad proti všem a na člověka působí dojmem, že designéři dostávali za každou oblou linku rákoskou přes prsty.

Suzuki se tak ovšem vrací ke svým kořenům, neboť předchůdcem modelu Jimny byl Samurai, opět ikonický off-road, který díky svým kompaktním rozměrům, nízké váze a vhodně použité technice dokázal v terénu zastínit kdejaké větší a výkonnější monstrum.

A zhruba totéž se dá očekávat od nové generace modelu Jimny, která by však kromě skvělých výkonů v terénu mohla přidat i trochu víc komfortu na silnicích, moderní výbavu, nižší spotřebu a samozřejmě modernější vzhled. Navzdory hranatým tvarům totiž Jimny vypadá skvostně.

Někteří jeho tvary přirovnávají k smrsknutému Hummeru H2, jiní vidí podobnost se starou generací Jeepů, ovšem příznivci starších Suzuki jistě uvidí spojitost s modelem Samurai. Díky krátkému rozvoru, minimálním převisům a slušné světlé výšce se dá očekávat, že manévrovatelnost tohohle off-roadu bude skvělá. Ať už se budou majitelé proplétat mezi stromy, vyjíždět prudká stoupání nebo přejíždět hrany, s Jimnym by to nemusel být problém.

Jimny je navíc jedním z mála off-roadů, který se drží klasické koncepce žebřinového rámu, na kterém je usazena kabina. Kromě sofistikovaného pohonu všech kol AllGrip pro má navíc nabídnout i redukční převodovku, což je jedním z dalších rozdílů mezi naleštěnými SUV a pravými off-roady.

Fotografie, které se v posledních hodinách rozšířili po sociálních sítích a některých motoristických webech, bohužel nemají jasného autora, ovšem nejčastěji se mluví o japonském motoristickém blogu creative311, facebookových stránkách Fredfanpage a instagramovém profilu Suzukiinfluencer.

Každý z těchto zdrojů však o autě prozradil něco málo, z čeho si lze složit zajímavý obrázek. Fotografie by měly pocházet z prezentace modelu dealerům, kde měly být odhaleny i pohonné jednotky. Nejmenším má být turbem přeplňovaný tříválec o objemu 660 ccm, následuje 1.0 litrový turbem přeplňovaný tříválec a posledním je 1.2 litrový atmosferický tříválec. Je však docela možné, že se jedná o motory jen pro vybrané trhy. V nabídce nám totiž chybí diesel a mild-hybrid. Motory pak má být možné spojit s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem.

#ジムニー#新型#jimny#2018

Příspěvek sdílený hiroto (@oh_hiroto),

Australský motoristický web Motoring.au navíc dodává, že pod kapotou Jimnyho by se mohlo usídlit i několik moderních elektronických asistenčních systémů, jako například asistence sjezdu kopců, asistent rozjezd do kopců a speciální elektronický stabilizační systém pro jízdu v terénu.

Na kompletní informaci si nejspíš budeme muset ještě počkat, neboť oficiální premiéra je často odhadována až na konec roku. Na tohle odhalení se však skutečně těšíme, neboť Jimny se zatím zdá být naprosto skvělým a pravověrným off-roadem, kterého bude problém v terénu zastavit.

Vytisknout

Diskuze: Nové Suzuki Jimny? Nové fotky naznačují, že bude v terénu opět skvostný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Formula 1 first start-up after 12 years of hibernate

Takhle startuje Formule 1 po 12 letech!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud