Škoda Fabia RS - první informace

Marek Litzman, 4. července 2007, 08:33 Google+

Jako minulá Fabia, i druhá generace dostane rychlou verzi RS. Nikoli svižnou, rychlou! Už známe základní tvary kombíku a motory, které dostane verze RS. A možná dostane i jednu velmi zajmavou převodovku!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda

Škoda | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Fabii toho na uvedení zbývá ještě hodně. Přinejmenším je jasné, že se v blízké době objeví dvě zajímavé variace. Tou první bude kombík. Prototypy brázdí naše silnice křížem krážem a jsou čím dál oblíbenějším objektem pro hledáčky foťáků a fotomobilů kolemjdoucích. Asi nejlepší fotka je zveřejněna zde.

Na své představení už se však klepe i nové eReSo. Zatímco minulá verze byla vyráběna jako homologační série pro závody WRC, nová už je spíše povinností. Po dieselovém šoku v minulé generaci přijde tentokrát šok menší. Bude totiž dieselový jen napůl, zato plně přeplňovaný.

Máme zatím neoficiálně potvrzenou informaci o tom, že nová Fabia RS bude poháněna dvojicí motorů. Tím prvním a veskrze očekávanějším je dvoulitr TDI o výkonu 103 kW (140 koní). Nazval bych to přímou rodinnou linií, vždyť výkon se takto zvýší jen o 10 koní.

Mnohem zajímavěji se jeví informace o benzínovém agregátu. Spekulace o nasazení 1,4 TSI se zdají být potvrzené a naše zdroje hovoří dokonce o 125 kW verzi, tedy verzi o výkonu 170 koňských sil, která se umisťuje například do Volkswagenu Golf GT. Její zvláštností je to, že ke svému přeplňování využívá v závislosti na otáčkách buď turba, nebo kompresoru a díky tomu dosahuje nevídané linearity průběhu výkonu. Je však možné i to, že bude použita slabší, 103 kW varianta, která by zase dobře "ladila" se stejně výkonným turbodieselem. Věřme ale v to, že ve škodovce na tohle ladí - neladí nepřistoupí.

Z říše sci-fi se potom zdají být informace o použití sedmistupňové převodovky DSG ve spojení s benzínovou variantou. Sedmistupňová DSG pro Volskwagen je opravdu ve vývoji, její nasazení zrovna ve Fabii RS mi však nepřijde příliš pravděpodobné. Ale možná nás všechny Škoda překvapí. Existuje totiž jeden silný argument pro nasazení - emisní požadavky EU. Sedm kvaltů dokáže stlačit spotřebu a tím i emise o kapánek níže, což je pro značku důležité.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Fabia RS - první informace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

C - classe

Mercedes-Benz třídy C konečně i jako 4x4

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud