RAM Rebel TRX je Hellcatem poháněná šílenost, Raptor najednou vypadá jako dětská hračka

ar6, 1. října 2016, 23:17 Google+

Ford F-150 Raptor je bláznivý, v pozitivním slova smyslu samozřejmě. Sériový pickup s téměř závodními úpravami a silným motorem snad ani jiný být nemůže. Jenomže nové vydání modrého oválu dostalo EcoBoost a celkově tak trochu „vyměklo“. A proto je tu RAM! Ten má v nabídce model Rebel a když do něj přidáte osmiválec Hellcat, dostanete pickup, proti němuž i Raptor vypadá jako dětská hračka.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 02.10. 02:26) Napište svůj názor
RAM Rebel TRX je koncept šíleného pickupu pro dovádění v dunách.

RAM Rebel TRX je koncept šíleného pickupu pro dovádění v dunách. | foto: RAM

Sdílejte článek

RAM Rebel přišel loni tak trochu jako odpověď na Ford F-150 Raptor. Byl tedy také určen pro dovádění v dunách nebo divočině, ale oproti Fordu mu i přes zachování osmiválce (Raptor disponuje šestiválcem EcoBoost) pořád něco chybělo. Určitá jiskra, chtělo by se říct. Možná si to uvědomilo i vedení „berana“, takže se nyní můžeme podívat na pravděpodobně nejšílenější model automobilky v její historii, se kterým se může rovnat snad jen provedení SRT-10. Rebel TRX je totiž v podstatě terénním Challengerem Hellcat. Ano, pod jeho kapotou je skutečně 6.2litrový osmiválec HEMI, přeplňovaný kompresorem, avšak pravda, s výkonem přiškrceným na 429 kW (583 k). Přizpůsobení ne terénním vložkám ale vozu mnozí odpustí, tím spíš při pohledu na dvě koncovky výfuku, vyvedené před zadními koly.

Poháněna jsou všechna kol prostřednictvím osmistupňového automatu TorqueFlite. Systém pohonu všech kol se v hantýrce automobilky označuje jako 4x4 Performance Control  a obsahuje několik jízdních režimů. Vedle čisté zadokolky jsou to 4H Wet/snow, 4L Off-road a 4H Baja. Zajímavý je především ten poslední, určený k terénním hrátkám pod planým plynem. Vzadu je pak ještě elektronická uzávěrka diferenciálu. Upraven byl také podvozek s novými tlumiči, předními kontrolními rameny a konečně světlou výškou 330 milimetrů. Kola obouvají masivní 37palcové pneumatiky, za nimi jsou 15palcové kotouče vpředu a 14palcové kotouče vzadu.

Karosérie konceptu TRX je o 152 milimetrů širší než u standardního modelu, na čemž mají zásluhu především kompozicové blatníky, ukrývající ony větší pneumatiky. Na přední masku je potřeba si možná chvíli zvykat, naštěstí jsou tady ale kapota s nasávacím otvorem, nárazníky s tažnými oky a LED diodová rampa na střeše. Korba má potom speciální úložný systém pro dvě náhradní kola. Co kdyby náhodou. Kabině dominují šestibodové bezpečnostní pásy předních sedadel v kombinaci s dole zploštělým volantem, čalouněným semišem. Vedle něj pak nechybí ani kůže nebo červené prošívání. Všechno to vypadá skoro sériově, jenomže RAM Rebel TRX je zatím jen a jen konceptem. Jestli půjde pickup do výroby nevíme, nicméně bychom se za to u mateřského koncernu FCA klidně přimluvili. Tohle totiž vypadá na nebezpečně zábavné a návykové auto!

Google+ Vytisknout

Diskuze: RAM Rebel TRX je Hellcatem poháněná šílenost, Raptor najednou vypadá jako dětská hračka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 02.10.2016 02:26 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLaren P1

Ani se nedotkl asfaltu, přesto je na odpis. Kambodžský McLaren P1 měl neskutečnou smůlu

Škoda Kodiaq

Co nám Škoda tají? Po Nürburgringu se prohání tajemný Kodiaq

Tesla Semi

Tahač Tesla Semi oficiálně: akcelerace sporťáku, dojezd 800 km a přežije i jaderný výbuch

Lexus RX 450h

Největší svůdník mezi automobily? Po tomhle SUV prý ženy šílí

Nový Tesla Roadster

Nový Tesla Roadster šokoval svět výkonem i cenou, dožije se však automobilka jeho výroby?

reklama
reklama

Doporučujeme

Omlazené provedení Lexusu IS poznáte třeba podle nových předních světel.

Lexus uvedl facelift sedanu IS i do Evropy, proti Němcům může přinést úspěch

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Proč je Autopilot Tesly roky napřed? Stačilo jedno odvážné rozhodnutí

  2. Nejrychlejší automobil v Dubaji? Ještě není hotový, přesto budí neskutečnou pozornost

  3. TEST: Škoda Octavia RS 245: Do Chorvatska i na okruh

  4. První Tesla kombi už dostává jasné tvary. Co vedlo autora k jejímu stvoření?

  5. Už jste slyšeli o Devel Sixteen? Monstrum o výkonu 5.000 koní bude mít premiéru v Dubaji

  6. Výjimečné auto za cenu 350 Fabií? Bugatti Chiron 'Number One'

reklama

Zprávy odjinud