„Meziroční nárůst značky Škoda je o to cennější, že celkový český trh zaznamenal po čtyřech letech růstu téměř 4% pokles,“ komentuje celoroční výsledky Luboš Vlček, ředitel Škoda Auto Česká republika. „Udržení růstu i v těchto složitějších podmínkách tuzemského trhu je obrovská zásluha celé naší prodejní sítě, týmu Škoda Auto ČR, široké palety zákaznicky atraktivních modelů a služeb, v neposlední řadě také důvěry, které se dlouhodobě těšíme u českých zákazníků,“ uzavírá Luboš Vlček.
K dalším významným úspěchům minulého roku patří tržní podíl značky Škoda, který činí 32,2 % a je tedy nejvyšší za posledních více než deset let. V roce 2018 překonala Škoda Auto v České republice hned čtyřikrát své nejlepší měsíční výsledky, a to v lednu, únoru, dubnu a srpnu, stejně tak dosáhla s registracemi 46 976 vozů nejlepšího výkonu za první pololetí v historii. Tím ale výčet úspěchů nekončí – v loňském říjnu byl totiž hodnotou 10 669 objednávek rovněž překonán dosavadní rekord z března 2017 v počtu příchozích klientských objednávek během jednoho kalendářního měsíce. Kumulovaně přijala značka Škoda během loňského roku z celé své tuzemské prodejní sítě 90 918 zákaznických objednávek. Škoda Auto také v loňském roce zavedla on-line prodej svých vozů a doposud takto prodala 239 vozů.
Pro značku Škoda je rovněž velmi příjemný pohled na detailnější statistiky registrací nových vozů. Nejenže na celém českém trhu patří z předních deseti pozic modelům značky Škoda 1.-3. a 5.-7. místo v pořadí Octavia, Fabia, Rapid, Superb, Karoq, Kodiaq, ale mladoboleslavská převaha pokračuje i ve všech segmentech, v nichž má Škoda své zástupce. Nejžádanějším modelem je již tradičně Octavia, která s celkovým ročním prodejem 25 834 vozů drží první příčku a více než tříčtvrtinový podíl ve střední třídě. Polovina malých vozů registrovaných v Česku nosí na zádi označení Fabia. Celkem u nás bylo registrováno 21 080 těchto oblíbených malých vozů s karoserií hatchback či kombi.
Pro model Rapid se v nižší střední třídě rozhodlo 14 353 českých zákazníků, což mu kromě první příčky zajišťuje také více než čtvrtinový podíl ve třídě. Tradičně vysoký zájem je ve vyšší střední třídě o model Superb, který si vloni zvolilo 6 760 zákazníků a jeho podíl na prodejích v této třídě je 65 %. Z hlediska registrací je v těsném závěsu model Karoq s prodejem 6 548 vozů, který vede třídu kompaktních SUV těsně následován modelem Kodiaq (6 227 vozů). Také sedmý model z nabídky značky Škoda, kterým je minivůz Škoda Citigo, vede s celkovým loňským prodejem 2 770 vozů svou třídu, v níž drží 40% podíl. Vozy škoda bodují nejen díky svému atraktivnímu designu, ale také díky špičkovým řešením konektivity.
Ruku v ruce s úspěchy v oblasti registrací nových osobních automobilů, zaznamenala značka Škoda významný posun i v dalších důležitých oblastech svého podnikání. Citelným meziročním nárůstem zájmu o 20,1 % se může pochlubit certifikovaný program prodeje ojetých vozů Škoda Plus, jehož prostřednictvím se v loňském roce prodalo celkem 50 312 prověřených ročních, zánovních a ojetých automobilů. Celkem téměř 3 000 privátních zákazníků uzavřelo v roce 2018 smlouvu v rámci programu Škoda Bez starostí, díky kterému mohou využívat zcela nový vůz značky Škoda formou dlouhodobého pronájmu, což znamená nárůst o 6,7 % oproti roku 2017. Škoda značkové pojištění bez financování využilo o +33,2 % více zákazníků, Škoda značkové pojištění s financováním pak o + 10,7 % více zákazníků než v roce 2017.
Zmíněné rekordy v prodeji nových i ojetých osobních vozů však nejsou jediným měřítkem úspěchu značky Škoda na našem trhu, neboť se jí dařilo i v důležitých oblastech poprodejní péče. Zejména díky cílenému oslovení zákazníků, kteří doposud využívali především nabídky neautorizované konkurence, se tak v uplynulém roce podařilo navýšit celkový obchodní výkon servisních služeb. Tuzemský trh zůstává pro jediného a plnohodnotného českého výrobce osobních automobilů nadále jedním z prioritních odbytišť. Značka Škoda vstupuje do nového roku ve skvělé kondici, kdy se může opřít o profesionální a modernizovanou síť autorizovaných partnerů po celém území České republiky. Ta v současnosti čítá 185 prodejních a 230 servisních míst.