Nudné Německo tady nemá šanci. Lexus u pátého LS vsadil na emoce, možná zbytečně

ar6, 9. ledna 2017, 20:00 Google+ NAIAS 2017

Jestliže můžeme svět luxusních limuzín rozdělit na pomyslnou konfliktní linii mezi Německo a zbytek světa, pak jedním z vůdců neněmeckého tábora je zcela určitě Lexus LS. Ten před osmadvaceti lety nastartoval celou automobilku a ve své páté generaci ji má na hodnotovém žebříčku posunout opět o trochu výš.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Páté vydání Lexusu LS ukazuje novou tvář japonské limuzíny.

Páté vydání Lexusu LS ukazuje novou tvář japonské limuzíny. | foto: Lexus

Sdílejte článek

Čekali jste snad něco jiného? Lexus LS páté generace je, alespoň v otázce designu, poplatný korporátnímu stylu automobilky. Přední části tak naprosto dominuje obrovská maska chladiče ve tvaru vřetene, které nemůže konkurovat ani Singleframe nového Audi Q8. Ostře řezaná přední světla mají denní svícení ve tvaru písmene L, stejný motiv se přitom opakuje i v zadní části. Reflektory zde navíc zasahují hluboko do boku karosérie. Oproti předchůdci je novinka citelně nižší, což není poznat jen na elegantnější linii střechy (Lexus dokonce LS označuje za čtyřdveřové kupé), ale též výrazně níže umístěné kapotě, respektive víku kufru. Především zadní partie díky tomu působí možná až příliš těžkopádně. Litá kola mají pět různých designů, dva z nich s průměrem 19 a tři s průměrem 20 palců.

img-responsive

Emocionální design, to je oč tu běží. | foto: Lexus

Základem nového LS je platforma GA-L, použitá například u kupé LC 500. To znamená pohon zadních kol, nižší těžiště, lepší rozložení hmotnosti a celkově více řidičské zaměření. Limuzína se jejím použitím prodloužila na 5235 milimetrů, rozšířila na 1900 milimetrů a snížila na 1450 milimetrů. Rozvor náprav je 3125 milimetrů. Lexus rovněž slibuje, že základ LS je nejtužší v celé jeho historii, což se jako další faktor pozitivně odrazí na jízdních vlastnostech. Zcela nová je rovněž konstrukce karosérie s rozsáhlým použitím hliníku, v celkovém součtu je tak nové LS o 90 kilogramů lehčí než předchůdce.

Kabina má mezi limuzínami stanovovat nová měřítka, což dokazují například přední sedadla. Ta jsou elektricky nastavitelná ve 28 směrech (!), mají vyhřívání, odvětrávání a masážní funkci. Poslední tři funkce mohou mít i místa vzadu, k tomu navíc sedadlo za spolujezdcem disponuje volitelným polohovatelným opěradlem v rozsahu 48 stupňů, respektive jeho sedák může být zvednutý pod úhlem až 24 stupňů. Samozřejmostí jsou dnes i dvě obrazovky zábavního systému pro zadní sedačky. Tím se můžeme přesunout dopředu, kde najdeme 12,3palcovou obrazovku navigačního systému a až 24palcový head up displej. Celkem logicky je tak největší na světě. Milovníky hudby jistě potěší volitelné audio Mark Levinson s 3D prostorovým zvukem. Po designově stránce pak palubní deska zaujme výdechy ventilace, plynule přecházejícími v obložení prostoru před spolujezdcem, nebo malou kapličkou přístrojů, kde je umístěn displej místo klasických budíků. Horní část je mírně vyvýšena a obsahuje dva otočné ovladače. Mezi materiály dominují kůže a přírodní dřevo.

Pod kapotou LS 500 najdeme dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.5 litru, se třemi režimy nastavení odezvy, dosahující výkonu 310 kW (421 k) a točivého momentu 599 Nm. To je více než u stávajícího osmiválce, avšak za cenu nižší spotřeby. Jak už bylo řečeno, poháněna jsou v základu zadní kola (čtyřkolka bude dostupná za příplatek), a to přes desetistupňovou automatickou převodovku s možností řazení pádly pod volantem. Z 0 na 96 km/h tak limuzína akceleruje za úctyhodných 4,5 sekundy. O podvozku již částečně byla řeč, dodejme ale, že LS využívá víceprvkového zavěšení nebo volitelného vzduchového odpružení. Zajímavou novinkou je vylepšená ochrana chodců v kombinaci s aktivním řízením. Fígl spočívá v tom, že pokud auto detekuje chodce v pruhu před ním a náraz je zdánlivě nevyhnutelný, elektronika začne sama brzdit a případně je schopná objet člověka, čímž zabrání vážnějším zraněním. Do prodeje zamíří novinka v USA koncem letošního roku.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nudné Německo tady nemá šanci. Lexus u pátého LS vsadil na emoce, možná zbytečně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rolls-Royce Hyperion

Zakázkový Rolls-Royce už roky nikdo nechce a nikdo neví proč

Lamborghini Concept S

Extrémní Lamborghinni Concept S je naprostý unikát, automobilka vyrobila pouze jeden kus

Subaru Impreza WRX STI Type RA NBR Special

Znáte nejrychlejší sedan na Nürburgringu? Seznamte se, Subaru Impreza WRX STI Type RA

Lexus LFA

Tenhle ojetý Lexus stojí takřka dvojnásobek nového, důvod vás však překvapí

BMW i3

BMW i3 dostane větší baterie, od příštího roku nabídne až o 60% větší dojezd

Lotus Evora GT430

Nová Evora GT430: Ten nejrychlejší silniční vůz, co kdy Lotus stvořil

Ferrari Concept P3 Scuderia Baldini

Ferrari P3 - italská odpověď na Aston Martin Valkyrie

reklama
reklama

Doporučujeme

Audi Q8 se představuje nejprve jako koncept, realitou se ale stane již brzy.

Ve velkém těle spotřeba miniauta. Víme, kdy si Audi Q8 koupíte

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4: Je skutečně tak dobrý, jak se povídá?

  2. Dioss Rebel: Český sporťák, který skončil v zapomnění

  3. Vnite Pt: Sovětské Taxi předběhlo dobu o desítky let

  4. "Pravá Eleanor". Jedinečný Ford Shelby GT500 nemá s filmem nic společného

  5. Jak přežít srážku s autem? Kaskadérka se podělila o základní rady

  6. Růžové Lamborghini nikdo nechce, je to však unikátní vůz

reklama

Zprávy odjinud