Ve velkém těle spotřeba miniauta. Víme, kdy si Audi Q8 koupíte

ar6, 9. ledna 2017, 17:31 Google+ NAIAS 2017

Kříženci SUV a kupé postupně dobývají automobilový svět ve všech velikostech. Vysoké popularitě se těší především zástupci prémiových značek, mezi nimiž ale překvapivě nefiguruje Audi. To se brzy změní, protože ačkoliv je obrovská Q8 zatím pořád jen konceptem, sériová podoba na sebe nenechá dlouho čekat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi Q8 se představuje nejprve jako koncept, realitou se ale stane již brzy.

Audi Q8 se představuje nejprve jako koncept, realitou se ale stane již brzy. | foto: Audi

Sdílejte článek

Viděli jste někdy děsivější a zároveň dominantnější masku chladiče? To první, co vás při pohledu na Q8 upoutá není délka 5,02 metru, šířka 2,04 metru nebo výška 1,7 metru, ale hexagonální maska chladiče Singleframe. Jedná se o její úplně novou interpretaci, která je výrazně širší než doposud. Nepřehlédnutelné je rovněž její prostorové tvarování se šesti vertikálními lamelami a voštinovou mřížkou. Maska je vsazena do rámečku v kontrastní barvě (karosérie má modrý odstín Bombay) a podobně jako u dalších SUV se čtyřmi kruhy plynule přechází v přední světla, jejichž pouzdra jsou vyrobena z hliníku. Full-LED světelná technologie je už dnes přežitkem, proto Q8 využívá reflektorů Matrix Laser s modrým světelným podpisem ve tvaru písmene X. Diody jsou použity pro denní a směrové světlomety, jejichž umístění je pod hranou kapoty motoru.

img-responsive

Velká maska chladiče je poznávacím znamením vozu. | foto: Audi

Teprve z profilu asi leckomu dojde, jak moc je nové Audi velké. Rozvor má totiž rovné tři metry, navíc ho ohraničují 23palcová kola. Co se čtyřem kruhům povedlo, to je linie střechy. Nepůsobí tak prvoplánově sportovně jako řešení BMW X6, ve výsledku je ale mnohem elegantnější a přívětivější k posádce. Pro Audi typická je přítomnost mnoha zdánlivě nesourodých linií, směřujících k zadní části. Ta je asi ze všech částí vozu nejvíce atypická a vedle spoileru zaujme i zkoseným oknem. To je vsazeno do podobně tvarovaných C-sloupků, působících jako odkaz na Quattro z 80. let. Světlomety se v úzkém pásu táhnou přes celou šířku auta a jsou vsazeny do ozdobné lišty z karbonu, lakované černou lesklou barvou. Stejný prvek se nachází i v hliníkovém difuzoru.

Kabina je uzpůsobena pro převoz čtyř osob a 630 litrů jejich zavazadel, spíše než tím je ale zapamatovatelná množstvím obrazovek a vůbec ztvárněním, které nalezneme v budoucích sériových modelech značky. Začít můžeme přístrojovým štítem Audi virtual cockpit future, tvořeným 12,3palcovou obrazovkou s trojdimenzionálním zobrazováním mapových podkladů. Jemu sekunduje kontaktně analogový průhledový displej, promítající důležité údaje na čelní okno v přímém zorném poli řidiče. Ten zobrazení vnímá, jako by bylo zdánlivě umístěno v reálném okolí, Q8 tak reálný svět přímo prolíná s tím virtuálním. Uprostřed přístrojové desky je dotyková obrazovka systému MMI, do středového tunelu je integrovaný displej ovládání klimatizace. Ta má samostatnou zónu pro řidiče i spolujezdce, který, pokud není ve voze, systém nenabídne ovládání pro jeho část kabiny.

img-responsive

Množství displejů bude brzy standardem. | foto: Audi

Pomineme-li multimediální stránku věci, hraje kabina Q8 především na luxus, srovnatelný například s některými obývacími pokoji. Audi láká například na horizontální oblouk, vycházející z předních dveří, který probíhá podél spodního okraje čelního okna a obklopuje sedadla řidiče a spolujezdce vpředu. Čtveřice samostatných sedadel je čalouněná kombinací kůže Nappa a nubuku, opěrky dostaly potah ze strukturované tkaniny. Sluší se také zmínit, že od čalounění stropu až ke konzole na středovém tunelu se pozvolna zvyšuje světlost – v odstupňovaných šedých odstínech, od ocelově šedé až po pastelově stříbrnou na sedadlech. Dekory mají na starosti uhlíkové kompozity s abstraktní tkanou strukturou a lišty a rámečky z hliníku. Osvětlení za tmy obstarávají bílé LED diody.

V motorovém prostoru najdeme plug-in hybridní ústrojí, složené z třílitrového šestiválce TFSI o výkonu 245 kW (333 k) s točivým momentem 500 Nm a elektromotoru o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 330 Nm. Elektromotor je společně s odpojovací spojkou integrován do osmistupňové samočinné převodovky tiptronic, celý systém pak nabízí nejvyšší výkon 330 kW (449 k) a maximální točivý moment 700 Nm. Koncepční SUV tak z 0 na 100 km/h zrychluje za 5,4 sekundy a jede nejvýš 250 km/h, spotřeba paliva je v kombinovaném cyklu pouhých 2,3 l/100 km. Vzadu uložené lithium-iontové akumulátory s kapacitou 17,9 kWh stačí na elektrický dojezd 60 kilometrů (celkově umí vůz až 1000 kilometrů), kompletní nabití, v zásuvce s výkonem 7,2 kW, trvá přibližně dvě a půl hodiny.

Celá hybridní soustava pracuje v několika režimech, vedle kompletního výkonu tak umí využívat jízdu setrvačností nebo získávat zpět kinetickou energii. Pro co nejhospodárnější jízdu jsou také využívány informace o trase v reálném čase. Volbu jízdního režimu provádí řidiče voličem Audi drive select, na výběr má módy EV, Hybrid a Battery hold. Jak jste si asi vyvodili u z nápisů na karosérii, Q8 má permanentní pohon všech kol quattro. Podvozek kombinuje vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči, rozsah nastavení světlé výšky je tak až 90 milimetrů. Přední i zadní náprava má lehkou pětiprvkovou konstrukci, k zastavení jsou využívány keramické kotouče s průměrem 20 palců. Pokud se vám koncept vozu líbí, pomalu můžete začít šetřit. Jeho sériová podoba vyjede už za rok a založit chce segment SUV vyšší třídy s karosérií kupé.

Vytisknout

Diskuze: Ve velkém těle spotřeba miniauta. Víme, kdy si Audi Q8 koupíte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Porsche 911 GTS má po faceliftu více výkonu i stylu.

Manuál ještě žije, tradice nikoliv. Porsche 911 GTS ale přesedlalo na…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud