Nudné Německo tady nemá šanci. Lexus u pátého LS vsadil na emoce, možná zbytečně

ar6, 9. ledna 2017, 20:00 Google+ NAIAS 2017

Jestliže můžeme svět luxusních limuzín rozdělit na pomyslnou konfliktní linii mezi Německo a zbytek světa, pak jedním z vůdců neněmeckého tábora je zcela určitě Lexus LS. Ten před osmadvaceti lety nastartoval celou automobilku a ve své páté generaci ji má na hodnotovém žebříčku posunout opět o trochu výš.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Páté vydání Lexusu LS ukazuje novou tvář japonské limuzíny.

Páté vydání Lexusu LS ukazuje novou tvář japonské limuzíny. | foto: Lexus

Sdílejte článek

Čekali jste snad něco jiného? Lexus LS páté generace je, alespoň v otázce designu, poplatný korporátnímu stylu automobilky. Přední části tak naprosto dominuje obrovská maska chladiče ve tvaru vřetene, které nemůže konkurovat ani Singleframe nového Audi Q8. Ostře řezaná přední světla mají denní svícení ve tvaru písmene L, stejný motiv se přitom opakuje i v zadní části. Reflektory zde navíc zasahují hluboko do boku karosérie. Oproti předchůdci je novinka citelně nižší, což není poznat jen na elegantnější linii střechy (Lexus dokonce LS označuje za čtyřdveřové kupé), ale též výrazně níže umístěné kapotě, respektive víku kufru. Především zadní partie díky tomu působí možná až příliš těžkopádně. Litá kola mají pět různých designů, dva z nich s průměrem 19 a tři s průměrem 20 palců.

img-responsive

Emocionální design, to je oč tu běží. | foto: Lexus

Základem nového LS je platforma GA-L, použitá například u kupé LC 500. To znamená pohon zadních kol, nižší těžiště, lepší rozložení hmotnosti a celkově více řidičské zaměření. Limuzína se jejím použitím prodloužila na 5235 milimetrů, rozšířila na 1900 milimetrů a snížila na 1450 milimetrů. Rozvor náprav je 3125 milimetrů. Lexus rovněž slibuje, že základ LS je nejtužší v celé jeho historii, což se jako další faktor pozitivně odrazí na jízdních vlastnostech. Zcela nová je rovněž konstrukce karosérie s rozsáhlým použitím hliníku, v celkovém součtu je tak nové LS o 90 kilogramů lehčí než předchůdce.

Kabina má mezi limuzínami stanovovat nová měřítka, což dokazují například přední sedadla. Ta jsou elektricky nastavitelná ve 28 směrech (!), mají vyhřívání, odvětrávání a masážní funkci. Poslední tři funkce mohou mít i místa vzadu, k tomu navíc sedadlo za spolujezdcem disponuje volitelným polohovatelným opěradlem v rozsahu 48 stupňů, respektive jeho sedák může být zvednutý pod úhlem až 24 stupňů. Samozřejmostí jsou dnes i dvě obrazovky zábavního systému pro zadní sedačky. Tím se můžeme přesunout dopředu, kde najdeme 12,3palcovou obrazovku navigačního systému a až 24palcový head up displej. Celkem logicky je tak největší na světě. Milovníky hudby jistě potěší volitelné audio Mark Levinson s 3D prostorovým zvukem. Po designově stránce pak palubní deska zaujme výdechy ventilace, plynule přecházejícími v obložení prostoru před spolujezdcem, nebo malou kapličkou přístrojů, kde je umístěn displej místo klasických budíků. Horní část je mírně vyvýšena a obsahuje dva otočné ovladače. Mezi materiály dominují kůže a přírodní dřevo.

Pod kapotou LS 500 najdeme dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.5 litru, se třemi režimy nastavení odezvy, dosahující výkonu 310 kW (421 k) a točivého momentu 599 Nm. To je více než u stávajícího osmiválce, avšak za cenu nižší spotřeby. Jak už bylo řečeno, poháněna jsou v základu zadní kola (čtyřkolka bude dostupná za příplatek), a to přes desetistupňovou automatickou převodovku s možností řazení pádly pod volantem. Z 0 na 96 km/h tak limuzína akceleruje za úctyhodných 4,5 sekundy. O podvozku již částečně byla řeč, dodejme ale, že LS využívá víceprvkového zavěšení nebo volitelného vzduchového odpružení. Zajímavou novinkou je vylepšená ochrana chodců v kombinaci s aktivním řízením. Fígl spočívá v tom, že pokud auto detekuje chodce v pruhu před ním a náraz je zdánlivě nevyhnutelný, elektronika začne sama brzdit a případně je schopná objet člověka, čímž zabrání vážnějším zraněním. Do prodeje zamíří novinka v USA koncem letošního roku.

Vytisknout

Diskuze: Nudné Německo tady nemá šanci. Lexus u pátého LS vsadil na emoce, možná zbytečně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Audi Q8 se představuje nejprve jako koncept, realitou se ale stane již brzy.

Ve velkém těle spotřeba miniauta. Víme, kdy si Audi Q8 koupíte

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud