Nejvýkonnější třída E je na světě. Je německy precizní, ale bez překvapení

ar6, 29. října 2016, 10:50 Google+ Los Angeles Auto Show 2016

Před týdnem jsme se ptali, jestli svět potřebuje ve společnosti BMW M550i xDrive vůbec vrcholné provedení M5. Došli jsme k závěru, že ano, a to stejné se dá vztáhnout také na Mercedes. Jeho třída E ve verzi AMG 43 je dostatečně rychlá i silná, teprve provedení AMG E 63 a E 63 S jsou ale tou správnou špičkou v nabídce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-AMG E 63 S je nejvýkonnější třídou E v historii.

Mercedes-AMG E 63 S je nejvýkonnější třídou E v historii. | foto: Mercedes-AMG

Sdílejte článek

S přídomkem historicky nejsilnější třída E vyráží do boje především s mnichovskou a ingolstadtskou konkurencí nové vydání Mercedesu-AMG E 63 a E 63 S. V jeho útrobách čekejte dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový vidlicový osmiválec o výkonu 420 kW (571 k) mezi 5750 - 6500 ot./min s točivým momentem 750 Nm mezi 2250 - 5000 ot./min, respektive o výkonu 450 kW (612 k) mezi 5750 – 6500 ot./min s točivým momentem 850 Nm mezi 2500 – 4500 ot./min. Nová pohonná jednotka dostala mimo jiné optimalizované chlazení a sání vzduchu, piezo vstřikovače, funkci stop & start nebo vypínání až poloviny válců. Obě verze mají standardní devítistupňový automat AMG Speedshift, přenášející sílu na všechna čtyři kola v kombinaci se zadním uzamykatelným diferenciálem (E 63 mechanickým a E 63 S elektronickým).

Technické údaje

  AMG E 63 AMG E 63 S
Výkon: 420 kW 450 kW
Toč. moment: 750 Nm 850 Nm
Převodovka: 9 AT 9 AT
Pohon: 4Matic+ 4Matic+
Zrychlení: 3,5 s 3,4 s
Max. rychlost: 250/300 km/h 250/300 km/h
Spotřeba: 9,2 l/100 km 9,2 l/100 km
Pohot. hmotnost: 1875 kg 1880 kg

Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro balíček AMG Driver's.

Systém 4Matic+ se dokáže v režimu Race (dále dojde k deaktivaci ESP a přechodu na manuální řazení) u AMG E 63 S chovat jako klasická zadokolka, v případně potřeby ale elektronika v mžiku připojí i přední nápravu a vytvoří tak pohon všech kol. Jak již bylo naznačeno, součástí pohonného ústrojí je volič jízdních režimů Dynamic Select. Ten pracuje v režimech Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, u AMG E 63 S doplněné ještě již zmíněným módem Race. Zajímavostí je funkce Racestart, dostupná v režimech Sport, Sport Plus a Race, u níž se elektronika postará o dokonalý „odpich“: Obě varianty mají specifický sportovní AMG podvozek, jenž vychází z vícekomorového vzduchového podvozku Air Body Control. K dispozici budou rovněž tříkomorové vzduchové odpružení a adaptivní tlumiče. Hrátky na okruhu ještě podporují třístupňové ESP, s možností jeho úplné deaktivace, a brzdy o průměru 360, respektive 390 milimetrů. Dostupné budou i karbon-keramické kotouče o průměru 402 milimetrů vpředu a 360 milimetrů vzadu.

Vnější design determinují nová kapota a o 17 milimetrů vytažené blatníky, v nichž se schovávají 19palcová kola u E 63 a 20palcová kola u E 63 S. Mimo to se designéři a technici zaměřili rovněž na aerodynamiku, což se projevuje třeba designem předního nárazníku s výraznými nasávacími otvory nebo difuzorem se dvěma velkými koncovkami výfuku. Víko kufru je zakončeno decentním spoilerem v barvě karosérie, zatímco na druhé straně je nová maska chladiče s jedinou dvojitou lamelou. V kabině nechybí sportovní sedačky (k dispozici budou i místa s integrovanými hlavovými opěrkami), především se ale připravte na moře luxusu. U standardního modelu jsou kůží Nappa a mikrovláknem čalouněna sedadla, E 63 S přidává useň i na volantu nebo palubní desce. Úprav se dočkal i přístrojový panel, novinkou je funkce Racetimer, zaznamenávající okruhové časy. Aplikace AMG Track Pack pak umí jízdu analyzovat nebo pomocí GoPro kamer i nahrávat a šířit dál po internetu. Z běžného modelu nemůže chybět částečně autonomní řízení, jako u každého jiného AMG pak bude k dispozici větší množství individualizace a „vítací“ verze Edition 1. Premiéra se uskuteční na výstavě v Los Angeles začátkem listopadu.

Vytisknout

Diskuze: Nejvýkonnější třída E je na světě. Je německy precizní, ale bez překvapení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volvo S90 Pickup

Volvo S90 ve verzi Pickup? Šance na tržní uchycení by tady byla

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud