Nejvýkonnější třída E je na světě. Je německy precizní, ale bez překvapení

Jan Matoušek, 29. října 2016, 10:50 Google+ Los Angeles Auto Show 2016

Před týdnem jsme se ptali, jestli svět potřebuje ve společnosti BMW M550i xDrive vůbec vrcholné provedení M5. Došli jsme k závěru, že ano, a to stejné se dá vztáhnout také na Mercedes. Jeho třída E ve verzi AMG 43 je dostatečně rychlá i silná, teprve provedení AMG E 63 a E 63 S jsou ale tou správnou špičkou v nabídce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nejvýkonnější třída E je na světě. Je německy precizní, ale bez překvapení - anotačné foto

Mercedes-AMG E 63 S je nejvýkonnější třídou E v historii. | foto: Mercedes-AMG

Sdílejte článek

S přídomkem historicky nejsilnější třída E vyráží do boje především s mnichovskou a ingolstadtskou konkurencí nové vydání Mercedesu-AMG E 63 a E 63 S. V jeho útrobách čekejte dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový vidlicový osmiválec o výkonu 420 kW (571 k) mezi 5750 - 6500 ot./min s točivým momentem 750 Nm mezi 2250 - 5000 ot./min, respektive o výkonu 450 kW (612 k) mezi 5750 – 6500 ot./min s točivým momentem 850 Nm mezi 2500 – 4500 ot./min. Nová pohonná jednotka dostala mimo jiné optimalizované chlazení a sání vzduchu, piezo vstřikovače, funkci stop & start nebo vypínání až poloviny válců. Obě verze mají standardní devítistupňový automat AMG Speedshift, přenášející sílu na všechna čtyři kola v kombinaci se zadním uzamykatelným diferenciálem (E 63 mechanickým a E 63 S elektronickým).

Technické údaje

  AMG E 63 AMG E 63 S
Výkon: 420 kW 450 kW
Toč. moment: 750 Nm 850 Nm
Převodovka: 9 AT 9 AT
Pohon: 4Matic+ 4Matic+
Zrychlení: 3,5 s 3,4 s
Max. rychlost: 250/300 km/h 250/300 km/h
Spotřeba: 9,2 l/100 km 9,2 l/100 km
Pohot. hmotnost: 1875 kg 1880 kg

Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro balíček AMG Driver's.

Systém 4Matic+ se dokáže v režimu Race (dále dojde k deaktivaci ESP a přechodu na manuální řazení) u AMG E 63 S chovat jako klasická zadokolka, v případně potřeby ale elektronika v mžiku připojí i přední nápravu a vytvoří tak pohon všech kol. Jak již bylo naznačeno, součástí pohonného ústrojí je volič jízdních režimů Dynamic Select. Ten pracuje v režimech Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, u AMG E 63 S doplněné ještě již zmíněným módem Race. Zajímavostí je funkce Racestart, dostupná v režimech Sport, Sport Plus a Race, u níž se elektronika postará o dokonalý „odpich“: Obě varianty mají specifický sportovní AMG podvozek, jenž vychází z vícekomorového vzduchového podvozku Air Body Control. K dispozici budou rovněž tříkomorové vzduchové odpružení a adaptivní tlumiče. Hrátky na okruhu ještě podporují třístupňové ESP, s možností jeho úplné deaktivace, a brzdy o průměru 360, respektive 390 milimetrů. Dostupné budou i karbon-keramické kotouče o průměru 402 milimetrů vpředu a 360 milimetrů vzadu.

Vnější design determinují nová kapota a o 17 milimetrů vytažené blatníky, v nichž se schovávají 19palcová kola u E 63 a 20palcová kola u E 63 S. Mimo to se designéři a technici zaměřili rovněž na aerodynamiku, což se projevuje třeba designem předního nárazníku s výraznými nasávacími otvory nebo difuzorem se dvěma velkými koncovkami výfuku. Víko kufru je zakončeno decentním spoilerem v barvě karosérie, zatímco na druhé straně je nová maska chladiče s jedinou dvojitou lamelou. V kabině nechybí sportovní sedačky (k dispozici budou i místa s integrovanými hlavovými opěrkami), především se ale připravte na moře luxusu. U standardního modelu jsou kůží Nappa a mikrovláknem čalouněna sedadla, E 63 S přidává useň i na volantu nebo palubní desce. Úprav se dočkal i přístrojový panel, novinkou je funkce Racetimer, zaznamenávající okruhové časy. Aplikace AMG Track Pack pak umí jízdu analyzovat nebo pomocí GoPro kamer i nahrávat a šířit dál po internetu. Z běžného modelu nemůže chybět částečně autonomní řízení, jako u každého jiného AMG pak bude k dispozici větší množství individualizace a „vítací“ verze Edition 1. Premiéra se uskuteční na výstavě v Los Angeles začátkem listopadu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nejvýkonnější třída E je na světě. Je německy precizní, ale bez překvapení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Felicia je dlouho po své smrti. Kdy naposledy sjela z výrobního pásu? - anotačno foto

Škoda Felicia je dlouho po své smrti. Kdy naposledy sjela z výrobního pásu?

Hyundai i10 zvítězil ve srovnávacím testu Auto Bild - anotačno foto

Hyundai i10 zvítězil ve srovnávacím testu Auto Bild

Fordu usínají za volanty testovacích vozů řidiči. Proto jim sebral volant a pedály - anotačno foto

Fordu usínají za volanty testovacích vozů řidiči. Proto jim sebral volant a pedály

Muž koupil SPZ s označením "1". Zaplatil za ní šílenou sumu - anotačno foto

Muž koupil SPZ s označením "1". Zaplatil za ní šílenou sumu

První test letních pneumatik roku 2017. Jak dopadli favorité? - anotačno foto

První test letních pneumatik roku 2017. Jak dopadli favorité?

Nová RS4 od Audi už jezdí po silnicích. Nabídne šílenou dynamiku a motor z Porsche - anotačno foto

Nová RS4 od Audi už jezdí po silnicích. Nabídne šílenou dynamiku a motor z Porsche

Nesmysl ministerstva dopravy: Víte, že zákaz vjezdu náklaďáků platí i pro kombíky - anotačno foto

Nesmysl ministerstva dopravy: Víte, že zákaz vjezdu náklaďáků platí i pro kombíky

reklama
reklama

Doporučujeme

Trailer již sedmého „Rychle a zběsile“ je venku

Trailer již sedmého „Rychle a zběsile“ je venku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Máme pro vás několik fíglů, jak ušetříte za palivo

  2. Zvládla vaše autobaterie zimu? Poradíme, jak prodloužit její život

  3. Tato ojetá Octavia je dražší než vrcholný Superb. Jak je to možné?

  4. Jak moc Honda přestřelila? Základní Civic bez výbavy startuje na...

  5. Pozor na dědictví. Povinné ručení nekončí úmrtím vlastníka automobilu

  6. Zapomenutá Škoda Popular jako první SUV. Znáte ji?

reklama