Zběsilé stěhování nebude problém? Stačí mít Mercedes-AMG E 63 S Kombi

AutoRoad.cz, 28. července 2017, 08:54 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Takzvaných überkombi, jinými slovy proklatě rychlých stěhováků, za poslední roky povážlivě ubylo. Naštěstí tu stále máme Mercedes, jehož sportovní divize AMG to nezabalila a pravidelně nám servíruje praktické modely s až nesmyslným výkonem. Poslední dílo navazuje na sedan E 63, je tedy jasné, že o lenocha rozhodně nepůjde.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-AMG E 63 S Kombi je nejrychlejší vozem svého druhu na světě.

Mercedes-AMG E 63 S Kombi je nejrychlejší vozem svého druhu na světě. | foto: Mercedes-AMG

Sdílejte článek

Sedan si s sebou při představení nesl označení historicky nejsilnější třídy E, což se s příchodem kombíku nezměnilo. Jen ještě přibylo také zařazení mezi rekordmany své třídy, tedy kombíky, protože z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy se nedostanou ani některé supersporty. Důvodem je dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový vidlicový osmiválec o výkonu 420 kW (571 k) mezi 5750 - 6500 ot./min s točivým momentem 750 Nm mezi 2250 - 5000 ot./min, respektive o výkonu 450 kW (612 k) mezi 5750 – 6500 ot./min s točivým momentem 850 Nm mezi 2500 – 4500 ot./min v případě verze S. Oba modely mají standardní devítistupňový automat AMG Speedshift, přenášející sílu na všechna čtyři kola v kombinaci se zadním uzamykatelným diferenciálem (E 63 mechanickým a E 63 S elektronickým).

Technické údaje

  AMG E 63 AMG E 63 S
Výkon: 420 kW 450 kW
Toč. moment: 750 Nm 850 Nm
Převodovka: 9 AT 9 AT
Pohon: 4Matic+ 4Matic+
Zrychlení: 3,6 s 3,5 s
Max. rychlost: 250/290 km/h 250/290 km/h
Spotřeba: 9,1 l/100 km 9,1 l/100 km
Pohot. hmotnost: 2060 kg 2070 kg

Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro balíček AMG Driver's.

Rozhodně to ale není všechno, speciální kúru má za sebou také podvozek automobilu, který má ve standardu vícekomorové vzduchové odpružení. Dále nechybí nastavitelné pružiny nebo adaptivní tlumiče. Přední čtyřprvková náprava využívá dílu z hliníku, změn ve prospěch dynamických jízdních vlastností se dočkala i zadní náprava.

Hledáme redaktory pro AutoRoad.cz. Své CV nám pošlete na info@incorp.media

Volič Dynamic Select pracuje v režimech Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, u AMG E 63 S jej doplňuje ještě mód Race. Hrátky na okruhu podporují třístupňové ESP, s možností jeho úplné deaktivace, adaptivní řízení, dynamické uchycení motoru u verze S a brzdy o průměru 360, respektive 390 milimetrů. Dostupné budou i karbon-keramické kotouče o průměru 402 milimetrů vpředu a 360 milimetrů vzadu.

Vnější design nejvíce definují nová kapota a o 27 milimetrů vytažené blatníky. O aerodynamiku se starají mimo jiné přední splitter, nástavce prahů nebo zadní difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Víko kufru je zakončeno decentním spoilerem v barvě karosérie, zatímco na druhé straně je nová maska chladiče s jedinou dvojitou lamelou.

V kabině nechybí sportovní sedačky (k dispozici budou i místa s integrovanými hlavovými opěrkami) a volant potažený kůží Nappa. Tento materiál najdete i na dalších částech interiéru, především pak u verze S. Úprav se dočkal i přístrojový panel, u verze S digitální a kapličkou propojený s obrazovkou infotainmentu Comand Online. Jako u každého jiného AMG pak bude k dispozici větší množství individualizace a „uvítací“ verze Edition 1. Premiéra se uskuteční na ženevském autosalonu, do prodeje nejrychlejší sériové kombi planety zamíří v dubnu a první kousky se u dealerů objeví v červnu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Zběsilé stěhování nebude problém? Stačí mít Mercedes-AMG E 63 S Kombi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální edice záchranných vozidel značky Škoda

Nové Škodovky pro policii a záchranáře? Speciální řada "má koule"

Rolls Royce Phantom

Konzervativní Rolls-Royce v čele revoluce? Nemožné se stane skutečností

Čínský e-shop Alibaba rozjíždí prodej aut přes internet, místo autosalonů staví obrovské automaty

Známý e-shop rozjíždí prodej aut, místo autosalonů staví obří automaty s kočkou na střeše

Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo (2017)

Skutečně Američané nesnáší evropské hatchbacky? Víme, proč jich v USA moc nepotkáte

Velký sestřih celé druhé sezóny Grand Tour

VIDEO: Velký sestřih druhé sezóny Grand Tour, tady si vybere snad každý

Tekuté řetězy jsou jen opravdu nouzovým řešením

Tekuté řetězy: Mají vůbec smysl nebo jsou to vyhozené peníze?

reklama
reklama

Doporučujeme

Maserati 300 S, vůz slavného brazilského závodníka

Rudý poklad z roku 1956. Vítězné Maserati 300 S Juana Manuela Fangia míří do…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  3. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  4. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  5. TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

  6. VIDEO: První sníh si užíval na motokáře, radost mu zkazil až místní Šerif

reklama

Zprávy odjinud