Nejvýkonnější třída E je na světě. Je německy precizní, ale bez překvapení

ar6, 29. října 2016, 10:50 Google+ Los Angeles Auto Show 2016

Před týdnem jsme se ptali, jestli svět potřebuje ve společnosti BMW M550i xDrive vůbec vrcholné provedení M5. Došli jsme k závěru, že ano, a to stejné se dá vztáhnout také na Mercedes. Jeho třída E ve verzi AMG 43 je dostatečně rychlá i silná, teprve provedení AMG E 63 a E 63 S jsou ale tou správnou špičkou v nabídce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-AMG E 63 S je nejvýkonnější třídou E v historii.

Mercedes-AMG E 63 S je nejvýkonnější třídou E v historii. | foto: Mercedes-AMG

Sdílejte článek

S přídomkem historicky nejsilnější třída E vyráží do boje především s mnichovskou a ingolstadtskou konkurencí nové vydání Mercedesu-AMG E 63 a E 63 S. V jeho útrobách čekejte dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový vidlicový osmiválec o výkonu 420 kW (571 k) mezi 5750 - 6500 ot./min s točivým momentem 750 Nm mezi 2250 - 5000 ot./min, respektive o výkonu 450 kW (612 k) mezi 5750 – 6500 ot./min s točivým momentem 850 Nm mezi 2500 – 4500 ot./min. Nová pohonná jednotka dostala mimo jiné optimalizované chlazení a sání vzduchu, piezo vstřikovače, funkci stop & start nebo vypínání až poloviny válců. Obě verze mají standardní devítistupňový automat AMG Speedshift, přenášející sílu na všechna čtyři kola v kombinaci se zadním uzamykatelným diferenciálem (E 63 mechanickým a E 63 S elektronickým).

Technické údaje

  AMG E 63 AMG E 63 S
Výkon: 420 kW 450 kW
Toč. moment: 750 Nm 850 Nm
Převodovka: 9 AT 9 AT
Pohon: 4Matic+ 4Matic+
Zrychlení: 3,5 s 3,4 s
Max. rychlost: 250/300 km/h 250/300 km/h
Spotřeba: 9,2 l/100 km 9,2 l/100 km
Pohot. hmotnost: 1875 kg 1880 kg

Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro balíček AMG Driver's.

Systém 4Matic+ se dokáže v režimu Race (dále dojde k deaktivaci ESP a přechodu na manuální řazení) u AMG E 63 S chovat jako klasická zadokolka, v případně potřeby ale elektronika v mžiku připojí i přední nápravu a vytvoří tak pohon všech kol. Jak již bylo naznačeno, součástí pohonného ústrojí je volič jízdních režimů Dynamic Select. Ten pracuje v režimech Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, u AMG E 63 S doplněné ještě již zmíněným módem Race. Zajímavostí je funkce Racestart, dostupná v režimech Sport, Sport Plus a Race, u níž se elektronika postará o dokonalý „odpich“: Obě varianty mají specifický sportovní AMG podvozek, jenž vychází z vícekomorového vzduchového podvozku Air Body Control. K dispozici budou rovněž tříkomorové vzduchové odpružení a adaptivní tlumiče. Hrátky na okruhu ještě podporují třístupňové ESP, s možností jeho úplné deaktivace, a brzdy o průměru 360, respektive 390 milimetrů. Dostupné budou i karbon-keramické kotouče o průměru 402 milimetrů vpředu a 360 milimetrů vzadu.

Vnější design determinují nová kapota a o 17 milimetrů vytažené blatníky, v nichž se schovávají 19palcová kola u E 63 a 20palcová kola u E 63 S. Mimo to se designéři a technici zaměřili rovněž na aerodynamiku, což se projevuje třeba designem předního nárazníku s výraznými nasávacími otvory nebo difuzorem se dvěma velkými koncovkami výfuku. Víko kufru je zakončeno decentním spoilerem v barvě karosérie, zatímco na druhé straně je nová maska chladiče s jedinou dvojitou lamelou. V kabině nechybí sportovní sedačky (k dispozici budou i místa s integrovanými hlavovými opěrkami), především se ale připravte na moře luxusu. U standardního modelu jsou kůží Nappa a mikrovláknem čalouněna sedadla, E 63 S přidává useň i na volantu nebo palubní desce. Úprav se dočkal i přístrojový panel, novinkou je funkce Racetimer, zaznamenávající okruhové časy. Aplikace AMG Track Pack pak umí jízdu analyzovat nebo pomocí GoPro kamer i nahrávat a šířit dál po internetu. Z běžného modelu nemůže chybět částečně autonomní řízení, jako u každého jiného AMG pak bude k dispozici větší množství individualizace a „vítací“ verze Edition 1. Premiéra se uskuteční na výstavě v Los Angeles začátkem listopadu.

Vytisknout

Diskuze: Nejvýkonnější třída E je na světě. Je německy precizní, ale bez překvapení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Volvo S90 Pickup

Volvo S90 ve verzi Pickup? Šance na tržní uchycení by tady byla

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud