Nad plánem Pirelli nasadit ještě letos novou specifikaci se smráká

Robert RoBertino Pavelka, 31. srpna 2016, 15:10 Google+

Pirelli přišlo s myšlenkou, že by nasadilo do poslední čtvrtiny šampionátu novou konstrukci pneumatik. Jak se ale situace vyvíjí, týmy se k tomuto nápadu nejspíš postaví negativně a to hned z několika důvodů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pirelli by rádo prosadilo novinku do poslední čtvrtiny šampionátu

Pirelli by rádo prosadilo novinku do poslední čtvrtiny šampionátu | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Podle prvních názorů bude mít revidovaný návrh negativní vliv na výkon, tak alespoň znějí některé hlasy z tábora týmů. Rovněž už byly dlouhodobě dopředu provedeny volby jednotlivých směsí, takže panuje obava, že by někteří konkurenti byli do jisté míry zvýhodněni oproti očekávanému chování pneumatik.

Pirelli poskytlo ve Spa každému pilotovi dvě prototypové sady pro použití v pátečním tréninku s tím, že má jít o nově navržené pneumatiky s cílem "větší ochrany před možnými následky náhodně generovanými přejížděním obrubníků nebo způsobených jinými extrémními subjekty". Pirelli tento přístup zvolilo částečně jako důsledek problémů v Rakousku, kde kromě problémů v tréninku došlo k defektu Vettelovy zadní pneumatiky v závodě.

img-responsive

Příprava pneumatik Pirelli na závodní víkend v Belgii | foto: Pirelli

Po testech v továrně se vedení Pirelli rozhodlo vyzkoušet novinku přímo na trati ve Spa ve snaze prokázat, že jde o změnu transaprentní, nemající žádný vliv na výkon. Pokud by byl záměr schválen, Pirelli hodlalo požádat týmy, aby akceptovalo nasazení pro malajskou Grand Prix a podpořily toto rozhodnutí jednomyslným souhlasem.

"Pokud uspějeme - tím nemyslím z hlediska integrity týkající se testování v simulovaných podmínkách - a jezdci budou spokojeni s výkonem a chovám pneumatiky, chceme tuto specifikaci představit v Sepangu. Takový je náš plán," potvrdil záměr Pirelli technický ředitel Mario Isola.

Záměr má své odpůrce

Několik týmů dobrovolně využilo ve Spa svěřené sady, další hodlají podobný test provést před Grand Prix Itálie. Nicméně není překvapující, že už dva týmy z hlediska tohoto řešení vznesly výhrady přímo u FIA. Nebylo zatím přesně určeno, o které se jedná.

"S ohledem na fakt, že jde o poměrně významnou změnu jsme poskytli FIA naše stanovisko. Přistupovali jsme ke zkoušce ve víře, že »transparentní« je správný termín, ale potvrdilo se, že pro nás by to tak nebylo. Najeli jsme na zmíněných pneumatikách kolem 150 km a žádný zásadní rozdíl proti standardním měkkým pneumatikám jsme nezaznamenali. Proto je náš závěr, podpořený našimi piloty takový, že by to byl z hlediska výkonu krok zpět, což odporuje našemu zájmu. V podstatě jde dle vyjádření pilotů o pneumatiku, která má blíž ke střední směsi, ale časy na ní dosahované jsou v podstatě stejné, nebo jde jen o velice malou změnu," uvedl nejmenovaný technický ředitel serveru motorsport.com.

img-responsive

Bernie, nemůžeš nám to nějak zařídit? Isola tuší těžkošti | foto: Pirelli

Pokud se týmy jednomyslně nevysloví, je tu ještě jedna cesta, jak lze nový produkt prosadit. "Pokud chceme zavést změny v průběhu sezóny, je třeba souhlasu všech týmů, pak dojde řekněme k automatickému zavedení. Jinak budeme muset apelovat na FIA z hlediska otázky bezpečnosti," tvrdí Isola. Jenže jestli Pirelli chce zvolit tuto variantu, musí informovat FIA v tom duchu, že stávající pneumatiky nejsou dostatečně bezpečné.

Pirelli také nadále apeluje na FIA ohledně schválení vzoru obrubníku pro dlouhodobě fungující okruhy, kde by pak měly být vyměněny za ty stávající. Z tohoto hlediska je zajímavé, že průzkum po závodě v Rakousku prokázal, že Vettelův vůz musel po přejezdu obrubníku čelit tvrdým nárazům, což byl důsledek volby stopy ze strany pilota. Jinými slovy, nová forma obrubníků nebyla přímým důsledkem tehdejších problémů.

Vytisknout

Diskuze: Nad plánem Pirelli nasadit ještě letos novou specifikaci se smráká

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jenson Button nechce srovnávat minulost se současností

"Už mě to otravuje," zlobí Buttona dotazy k porovnání dominance Brawn GP a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  6. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud