Peugeot 208 GTi: další ostrý hatchback pro Ženevu

Pavel Dvořák, 17. února 2012, 11:03 Google+ Ženeva 2012

Automobilka Peugeot uvolnila sérii fotografií a technických informací k novému modelu 208 GTi, který bude představen na autosalónu v Ženevě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
208 GTi

208 GTi | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Peugeot se po dvaceti letech vrací k označení GTi, které naposledy použil na legendárním modelu 205. Označení sportovní verze je umístěno na C sloupcích vozu, tedy na stejném místě, jako na modelu 205.

Tím spojení s historickým modelem končí a celkově nový vůz působí moderním dojmem. Nafouklé lemy kol, agresivní přední maska, nebo střešní spojler dotváří sportovní vzhled vozu.
Peugeot 208 GTi bude využívat stejný motor, který známe již z modelu RCZ. Přeplňovaná šestnáctistovka disponuje maximálním výkonem 200 koní a točivým momentem 275 Nm. Motor pohání kola přední nápravy přes šestistupňovou manuální převodovku. Parametry zrychlení ani maximálních rychlosti výrobce neuvedl.

Model 208 váží přibližně o 110 kg méně než model 207 a proto lze očekávat zlepšení jízdních vlastností oproti předchůdci s označením 207 GT.

Ve srovnání se standardní verzí modelu 208 rozšířil výrobce rozchod kol o 36 mm a provedl úpravy na podvozku. Nové GTi používá větší brzdy, stejné jako automobilka montuje na model 208 1.6 THP.

Peugeot také zapracoval na tom, aby odlišil interiér modelu GTi od standardní verze. Kůží potažený volant má kontrastní rudé prošívání, zploštělou spodní stranu a na jednom z ramen nese znak modelu. Palubní deska je potažena alcantarou a sportovní vzhled interiéru dotváří hliníkové pedály. Atraktivitu palubní desky zvyšují červené prvky, které jsou umístěny na středu palubní desky.

V současnosti označuje Peugeot model 208 GTi pouze jako koncept, ale testovací modely již byly spatřeny na cestách. Lze proto předpokládat, že ostrá verze modelu 208 se na trh dostane do konce letošního roku.

Nový model značky Peugeot vstupuje do oblíbeného segmentu, kde bude navíc čelit modelům s podobnou technikou. Vozy Citroën DS3 Racing nebo Mini Cooper S totiž používají stejný motor (v mírně odlišném nastavení). Předpokládaná cena vozu je kolem 21 000 Euro (cca 520 000,- Kč).

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 208 GTi: další ostrý hatchback pro Ženevu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Macan

Porsche Macan - nejmenší SUV má nové jméno

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud