Zatímco my stále čekáme na představené nové generace elektrického Nissanu Leaf, v automobilce Nissan se již zřejmě pracuje na dalších elektromobilech, které by mohly stát na jeho platformě. Jedna teorie dokonce počítá i s tím, že by Nissan mohl začít vyrábět elektrické SUV vycházející z konceptu Terra.
Podle webu Autocar už společnost Nissan zažádala u malajského patentového úřadu o ochranou známku pro označení Terra, což by mohlo být chystané elektrické SUV automobilky.
Jméno Terra není u Nissanu nic nového. Koncept elektrického SUV s tímto názvem představila automobilka již před více než 5 lety. Nyní se však zdá, že by na stavbu skutečně mohlo dojít.
Základem nového SUV, ale i dalších elektromobilů, by se podle zpráv měla stát platforma z nového Leafu. S jeho udávaným dojezdem okolo 550 kilometrů pak není pochyb o tom, že by si platforma poradila i s větším vozem kategorie SUV.
Leaf sice využívá pouze pohon přední nápravy, ovšem pro techniky z Nissanu by jistě nebyl problém přidat elektromotor i k nápravě zadní, takže Nissan Terra by se mohl chlubit pohonem všech kol.
Není jisté, zda se Nissan rozhodne právě pro stavbu elektrického SUV, či dá přednost jinému typu elektromobilů. Ať už se ale rozhodne jakkoliv, nový vůz by měl stát na platformě nového Leafu a první koncepty na sebe jistě nenechají dlouho čekat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.