Zatímco my stále čekáme na představené nové generace elektrického Nissanu Leaf, v automobilce Nissan se již zřejmě pracuje na dalších elektromobilech, které by mohly stát na jeho platformě. Jedna teorie dokonce počítá i s tím, že by Nissan mohl začít vyrábět elektrické SUV vycházející z konceptu Terra.
Podle webu Autocar už společnost Nissan zažádala u malajského patentového úřadu o ochranou známku pro označení Terra, což by mohlo být chystané elektrické SUV automobilky.
Jméno Terra není u Nissanu nic nového. Koncept elektrického SUV s tímto názvem představila automobilka již před více než 5 lety. Nyní se však zdá, že by na stavbu skutečně mohlo dojít.
Základem nového SUV, ale i dalších elektromobilů, by se podle zpráv měla stát platforma z nového Leafu. S jeho udávaným dojezdem okolo 550 kilometrů pak není pochyb o tom, že by si platforma poradila i s větším vozem kategorie SUV.
Leaf sice využívá pouze pohon přední nápravy, ovšem pro techniky z Nissanu by jistě nebyl problém přidat elektromotor i k nápravě zadní, takže Nissan Terra by se mohl chlubit pohonem všech kol.
Není jisté, zda se Nissan rozhodne právě pro stavbu elektrického SUV, či dá přednost jinému typu elektromobilů. Ať už se ale rozhodne jakkoliv, nový vůz by měl stát na platformě nového Leafu a první koncepty na sebe jistě nenechají dlouho čekat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?