Renault Mégane při faceliftu kompelně přezbrojuje

Marek Litzman, 9. ledna 2012, 12:56 Google+

Renault Mégane se v letošním roce dočkává velké řady úprav. Dotknou se zejména motorů, které budou téměř kompletně nové a přímo superúsporné.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Megané

Megané | foto: Renault

Sdílejte článek

I Renault podlehl módní vlně downsizingu, tedy zmenšování objemu motoru a nahánění potřebného výkonu pomocí jiných řešení, zejména pak přeplňováním a vyspělým systémem vstřiku paliva. Díky tomu se daří, přinejmenším papírově, snižovat spotřebu.

Renault zvolil pro Mégane jen velmi mírné zahlazení vrásek zvenčí - nejvýraznější vzhledovou a zároveň i technickou změnou je použití diodových světel pro denní svícení, která by měla ušetřit nějakých těch pár kapek paliva.

Velké změny se neudály ani ve výbavách, přesto tu můžeme odhalit několik nových položek. Z nejzajímavějších jistě musíme zmínit systém Visio, který díky kameře dovede sledovat správnou jízdu mezi jízdními pruhy a měnit geometrii světelného kužele hlavních světlometů tak, aby byla zaručena jak optimální viditelnost, tak zároveň nedošlo k oslnění protijedoucích řidičů.

A nyní k těm motorům. Novinky mají označení Energy. Dieselový základ bude tvořit motor dCi 110, jehož výkon 110 koní putuje z objemu 1,5 litru. Doménou motoru má být nízká spotřeba - pouhých 3,8 l/100 km, což by mělo spolu se šedesátilitrovou nádrží umožnit dojezd kolem 1500 kilometrů a to je úctyhodná hodnota.

Silnější diesel dCi 130 nabídne výkon o 20 koní vyšší, přičemž objem motoru je zde 1,6 litru. Spotřeba má vystoupat na rovné čtyři litry.

A nakonec benzínový motor, i on se dočkal omlazení. Podobně jako u koncernu Volkswagen, také zde pronikají jako náhrady motorů 1,6 menší přeplňované 1,2. Verze Energy TCe 115 si má s výkonem 115 koní říci o příjemných 5,3 l/100 km.

Facelift se mimo standardního Méganu dotknul také ostré verze RS. I ta dostala diodová světla, přičemž výkon se zvýšil o 15 koní na 265 k.

Nových provedení se dočkáme v průběhu března tohoto roku.

Vytisknout

Diskuze: Renault Mégane při faceliftu kompelně přezbrojuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

DART

Dodge Dart - americký a přitom evropský

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud