Audi R8 Spyder: nově i s osmiválcem 4,2 litru

Jan Ševčík, 2. července 2010, 08:04 Google+

U Audi přehodnotili svůj původní záměr nabízet R8 Spyder jen s desetiválcem. Nyní se rozhodli nabídnout zákazníkům i dostupnější model s jednotkou V8.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
R8 Spider

R8 Spider | foto: Audi

Sdílejte článek

Pokud se vám tedy líbí otevřená verze R8 a spokojíte se s nižším výkonem pak je tato novinka určena právě vám. Rozhodně se nebude jednat o nějaký nudný okleštěný model. Použitá jednotka V8 4,2 FSI se již osvědčila ve verzi kupé, do něj byla nabízena od počátku produkce tohoto prestižního modelu v nabídce Audi.

Nepřeplňovaný agregát V8 o objemu 4163 cm3 je montován ručně v motorárně Audi v Maďarsku. Jeho maximální výkon dosahuje hodnoty 430 koní, kroutící moment dosahuje maximálně 430 N.m. Dosahuje tedy oproti verzi V10 výkonu nižšího o 95 koní.

Standardem pro verzi V8 je pohon všech kol quattro, ten při standardních podmínkách posílá 15% kroutícího momentu na přední nápravu a 85% na nápravu zadní. V případě potřeby pošle viskózní spojka na předek až 30% momentu. Převodné ústrojí lze volit ze dvou variant, šestistupňového manuálu a šestistupňové sekvenční skříně R-tronic.

R8 Spyder využívá jak již z názvu vyplývá plátěnou střechu. K manipulaci střechy je využita hydraulika, s vysunutou větrnou clonou lze se staženou střechou uhánět rychlostí až 200km/h. V duchu značky je postaveno s velkým využitím hliníku, rám vozu je aluminiové konstrukce Audi Space Frame.

Spyder o hmotnosti 1735 kg (s R-tronicem 1740 kg) se dokáže rozjet na maximální rychlost 299 km/h a na stovku se dostane za 4,8 sekundy.

K zákazníkům se Spyder ve specifikaci V8 dostane ve třetím kvartálu roku 2010. Jeho cena odstartuje na 121 tisíci Eur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vytisknout

Diskuze: Audi R8 Spyder: nově i s osmiválcem 4,2 litru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

500

Fiat 500 Abarth Ferrari Dealers Edition od POGEA Racing

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud