Samořiditelná auta jsou na vzestupu. Kolik za ně ale opravdu zaplatíme?

AutoRoad.cz, 22. května 2017, 10:29 Google+

Technologie autonomního řízení se objevují ve vozidlech poměrně krátce, přesto už s nimi takřka všichni výrobci mají velké plány. Ačkoliv nám promptně oznamují názvy jednotlivých systémů a jejich zavedení do výroby, o jejich cenách mlčí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo a Uber také vyvíjejí technologii autonomního řízení

Volvo a Uber také vyvíjejí technologii autonomního řízení | foto: Volvo

Sdílejte článek

To vedlo vědce k tomu, aby mezi lidmi udělali výzkum o tom, kolik peněz jsou ochotni investovat do systémů autonomního řízení v automobilech. Zprávy o tomto výzkumu přinesl mezi prvními server CNET.

Testů se celkem zúčastnilo 1,260 osob, což sice může znít jako nízké číslo, ovšem jde o pečlivě vybranou skupinu, ve které byli vybráni reprezentanti všech věkových i společenských skupin napříč celou populací USA.

Za částečně autonomní systémy řízení, které byly ve výzkumu definovány jako např. automatické nouzové zastavení, byli lidé ochotni zaplatit částku 3,500 dolarů, což je v přepočtu asi 83,000 Kč. Za plně autonomní vozy by si pak lidé klidně připlatili 4,900 dolarů, tedy cca 116,000 Kč.

Samozřejmě jde jen o průměr. Jednotlivé odpovědi se odlišovaly výrazným rozdílem. Zatímco někteří zcela odmítali za podobné věci utrácet, jiní by byli ochotni připlatit si klidně i 10,000 dolarů (237,000 Kč) za plně autonomní vůz.

Studie ale připouští, že všichni aktéři výzkumu nemuseli mít stejné povědomí o tom,co autonomní systémy dokáží a nakolik je tato technologie vyvinutá. Nicméně je jen otázkou času, kdy se povědomí o těchto systémech více rozšíří mezi lidmi. 

Samotné systémy autonomního řízení se ale již brzy stanou standardem. Od roku 2022 totiž budou mít výrobci povinnost instalovat do svých vozů v základní verzi alespoň autonomní systém nouzového brzdění, který je v dnešních dnech dostupný za příplatek.

Vytisknout

Diskuze: Samořiditelná auta jsou na vzestupu. Kolik za ně ale opravdu zaplatíme?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Na barvě zkrátka záleží!

Jakou barvu auta si vybrat? Ta správná vám může zachránit život

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud