Vznětový motor Ford 3.0 V6 o výkonu 176 kW (240 k) a hnací řetězec zkonstruovaný s ohledem na kultivovanost v běžném provozu udělují Rangeru Platinum suverénní cestovní dynamiku i dostatek síly pro jistou a bezpečnou jízdu s přívěsem o hmotnosti až 3500 kg. 3
„Ford Ranger již nastavil v segmentu pick-upů laťku dynamiky a užitných vlastností. Nyní nastavuje také laťku luxusu. Úchvatný nový model Platinum bude vyhovovat zákazníkům, kteří ocení komfort a technologie na úrovni špičkových silničních vozů, ale zároveň spoléhají na robustnost a všestrannou praktičnost, díky nimiž je Ranger dlouhodobě nejprodávanějším pick-upem na evropském trhu,“ řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro v Evropě.
Prodejci Ford v Evropě přijímají objednávky na Ranger Platinum již dnes. Výroba nového modelu pro český trh bude zahájena v dubnu 2023 a první dodávky zákazníkům jsou naplánovány na léto.
Žádný Ranger ještě nebyl tak luxusní
Ranger Platinum se vyrábí výhradně s pětimístnou dvoukabinou a pohání ho vznětový motor Ford 3.0 V6, známý na severoamerickém trhu z luxusních SUV a pick-upu F-150. Jednotka dosahuje výkonu 176 kW (240 k) a točivého momentu 600 Nm. Přenos výkonu zajišťuje elektronicky řízený stálý pohon všech kol pro silnici i terén ve spojení s 10stupňovou automatickou převodovkou Ford, vybavenou adaptivními algoritmy a speciálním uložením, které potlačuje hluk a vibrace.
Výsledkem je kultivovaný, pohotový a jistý zátah v jakýchkoliv podmínkách, stejně jako velkorysá maximální hmotnost brzděného přívěsu 3500 kg. Platinum nabízí také stejně vynikající přepravní vlastnosti jako všechny pick-upy Ranger, užitečné zatížení přesahující jednu tunu nevyjímaje. 4
Exteriér varianty Platinum navazuje na svalnatý a funkční styl rodiny Ranger, přidává však na vytříbenosti. Nový stupeň výbavy stojí v nabídce ještě výš než Wildtrak, který se na prodejích odcházejícího Rangeru podílel v Evropě 60 procenty.
K výraznému prvnímu dojmu z Rangeru Platinum přispívá specifická mřížka chladiče a nová chromovaná úprava vnějších detailů, stejně jako nová 20palcová kola z lehké slitiny s lesklými ebenovými detaily. K dalším prémiovým prvkům patří tlumené otevírání víka korby, zatmavená boční okna a charakteristické denní svícení, integrované do Matrix LED světlometů. Standardně dodávané střešní ližiny propůjčují vozu účelný vzhled i další dávku praktičnosti.
Luxusní, kůží čalouněný interiér Rangeru Platinum doplňují chytré technologie, které usnadňují život. Řidič i spolujezdec mají k dispozici prémiová perforovaná a prošívaná kožená sedadla s možností nastavení v 10 směrech, vyhříváním, odvětráváním a stylovými kontrastními švy. Opulentní design pokračuje tmavým javorovým dřevem s otevřenými póry vkládaný v palubní desce, zatímco sofistikované ambientní osvětlení pomáhá vytvářet v prostoru pro cestující uklidňující atmosféru.
Hi-tech kokpit tvoří dvě 12palcové obrazovky: plně digitální přístrojový štít před řidičem a na výšku orientovaná dotyková obrazovka palubního systému Ford SYNC 4A. 5 Ranger Platinum je dále standardně vybaven audiosystémem B&O s deseti reproduktory 6 a bezdrátovým nabíjením telefonů. 7 Výkonnou konektivitu zajišťuje standardně dodávaný modem FordPass Connect, který zároveň umožňuje do budoucna vylepšovat různé systémy vozu prostřednictvím bezdrátových softwarových aktualizací Ford Power-Up.
Vedle vyspělých asistenčních systémů Rangeru Wildtrak má Platinum v sériové výbavě navíc aktivní parkovací asistent s asistentem vyparkování, 8 systém hlídání mrtvých úhlů s upozorněním na projíždějící vozidla při couvání, pokrytím přívěsu a asistentem změny jízdního pruhu a soustavu kamer s pokrytím 360 stupňů okolo vozu.
Historicky nejširší řada Ranger
Platinum stojí na vrcholu dosud nejširší modelové řady Ranger. Kromě variant Raptor 3.0 V6, Wildtrak, Limited, XLT a XL nové generace, které jsou již v prodeji, mohou nyní evropští zákazníci objednávat rovněž Ranger Raptor v naftovém provedení 2.0 Bi-Turbo s výkonem 205 k (151 kW), koncipovaném jako ekonomická verze k ostré benzínové variantě 3.0 EcoBoost V6.
# # #
1 Ford Ranger 3.0 V6 s 10stupňovou automatickou převodovkou má dle metodiky WLTP homologované emise CO2266 g/km WLTP a homologovanou spotřebu paliva 10,2 l/100 km.
Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.
2 Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko a Velká Británie.
3 Maximální hmotnost přívěsu se může měnit v závislosti na nákladu, konfiguraci vozidla, příslušenství a počtu cestujících.
4 Maximální užitečné zatížení závisí na instalovaném příslušenství a konfiguraci vozu. Údaje konkrétního vozu jsou uvedeny na štítku na rámu dveří.
5 Nenechte se při řízení rozptylovat. Je-li to možné, využívejte ovládání hlasem. Nedržte telefon za jízdy. Některé funkce nemusí být dostupné, je-li zařazen rychlostní stupeň. Ne všechny funkce jsou kompatibilní se všemi telefony.
6 BANG & OLUFSEN© 2021 a B&O© 2021. BANG & OLUFSEN™ a B&O™ jsou registrované ochranné známky Bang & Olufsen Group. Licencováno společností Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. Všechna práva vyhrazena.
7 Bezdrátové nabíjení standardu Qi,, nemusí být kompatibilní se všemi mobilními telefony.
8 Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují úsudek a pozornost řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz. Podrobnosti jsou uvedeny v návodu k obsluze.