AC Schnitzer BMW 1 kupé - ACS1 3.5i

Jan Fiala, 30. listopadu 2007, 08:00 Google+

Nejen proporcemi, ale rovněž technicky je nové BMW 1 kupé následovníkem modelu BMW 2002. Podobně jako v sedmdesátých letech je totiž nejvýkonnější verze tohoto modelu standardně poháněna přeplňovaným benzinovým motorem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
1 Coupé

1 Coupé | foto: AC Schnitzer

Sdílejte článek

Již tehdy bylo přitom ke zvýšení prestiže vozu při předjíždění využito výrazné poznávací znamení pro předjížděného - ve zpětném zrcátku mohl každý vidět na předním spoileru BMW 2002 logo Turbo. U současného BMW 1 kupé jsou však možnosti mnohem širší, a to také díky tuningové společnosti AC Schnitzer, sídlící v německém Aachenu a založené v roce 1987.

Pro kupé řady 1 je připraven rozsáhlý balíček úprav. Ten začíná novým kitem dílů karoserie, který zahrnuje upravenou přední mřížku chladiče, přední spoiler, nebo spoilery a přítlačné křídlo na zadní části vozu, které zvyšují přítlak a zlepšují tak kontakt vozu s povrchem.

Další změny se odehrávají na podvozku, jehož sportovní vlastnosti byly Manfredem Wollgartenem, technickým ředitelem AC Schnitzer, navrženy a ověřovány na proslulé severní smyčce okruhu Nürburgring. Podvozek dostal nové stabilizátory, které redukují náklon v zatáčkách.

Uvnitř vozu byl volant nahrazen sportovním tříramenným volantem AC Schnitzer s airbagem. Hlavní změna se však odehrála pod kapotou, protože motor s přeplňováním dvěma turbodmychadly produkuje výkon 360 koní namísto původních 306 koní (265 namísto 225 kW) a zrychlení malého kupé z klidu na 100 km/h tak je kratší než 5 sekund. Současně se zvýšil také maximální točivý moment motoru, a to ze 400 na 450 Nm, a rovněž byl odstraněn elektronický omezovač, takže maximální rychlost se z obligátních 250 km/h vyšplhala na působivých 300 km/h.

Některé změny jsou nejen vidět, ale i slyšet. K nim patří bezesporu sportovní výfuk AC Schnitzer s jeho "závodním" barytonem. Takřka samo sebou se rozumí, že AC Schnitzer nabízí pro malé kupé rovněž několik typů sportovních kol z lehkých slitin v různých designech. Perfektně s vozem ladí například kola Type IV "BiColor" o rozměru 8,5Jx19 a pneumatikami 225/35 R19. A k dispozici jsou rovněž ovládací i dekorativní prvky interiéru z leštěného hliníku nebo karbonu.

Zdroj: AC Schnitzer

Vytisknout

Diskuze: AC Schnitzer BMW 1 kupé - ACS1 3.5i

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Enzo

Ferrari - nástupce Enza nebude dvanáctiválec

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud