V autě jako v sauně? Jak nejlépe vychladit vnitřek vozu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. června 2017, 12:45 Aktualizováno 20.6.2017, 13:29 Google+

Snad nikdo z nás nemá rád tu chvíli, kdy přijde k rozpálenému vozu, ze kterého se po otevření dveří vyvalí proud horkého vzduchu. Po usednutí to však začne být ještě horší a tak nastává boj s časem o co nejrychlejší vyvětrání interiéru. Způsobů je mnoho, každý však nabízí jiné výsledky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Panel klimatizace, ilustrační foto

Panel klimatizace, ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Zatím co během zimy jsme všichni vymýšleli, jak interiér co nejrychleji vyhřát, nyní se opět dostáváme do fáze roku, kdy se potřebujeme tepla v autě co nejrychleji zbavit. Pokud je váš vůz vybaven klimatizací, máte napůl vyhráno. Pokud však klimatizaci nemáte, nebo ji nechcete zapínat, ať už z jakéhokoliv důvodu, existují i další možnosti.

Jako nejlepší možnost je tedy zapnutí klimatizace. Ta dokáže ochladit interiér vozu poměrně rychle, ovšem za cenu nepatrně vyšší spotřeby. Nepatrnou výhodu v tomto ohledu mají klimatizace automatické, ovšem o tom si víc můžete přečíst v nedávno vydaném článku. Pokud to ale s chlazením přeženeme, riskujeme i nachlazení, nebo tzv. chladovou alergii.

Další účinnou metodou je větrání pomocí stažených oken. Vzhledem k tomu, že teplý vzduch se drží u stropu, je vítaným pomocníkem i střešní okno. Svou práci však spolehlivě odvedou i stažená boční okénka. Jejich funkce se samozřejmě zvyšuje se stoupající rychlostí. To má ovšem vliv i na vznik nepříjemných turbulencí a nepatrně rostoucí spotřebu.

Poslední možností je spolehnout se na klasické větrání ve vozidle. Zde je však nutné smířit se s tím, že několik prvních minut si budete myslet, že stojíte před zapnutým fénem. To se však dá alespoň částečně eliminovat, pokud si sebou do vozu přinesete pár mokrých hadříků, které položíte přes výdech ventilátorů. Díky tomu se vzduch vháněný do kabiny ochladí a bude působit čerstvěji. 

V případě ochlazení interiéru vozu ale nezapomínejte na prevenci, která není příliš nákladná, ale jízdu ve voze vám rozhodně zpříjemní. Pokud je to možné, snažte si naplánovat cesty na ranní, nebo odpolední hodiny, kdy už je slunce slabší. A až budete parkovat, hledejte místo ve stínu, nebo alespoň místo o kterém víte, že zde část dne stín bude.

Vyplatí se i investice do stínících fólií, které v dnešních dnech nabízí i někteří výrobci automobilů jako volitelný příplatek. Pokud do nich investovat nechcete, zvažte alespoň pořízení roletek /stínítek na zadní boční skla. O čelní sklo se jednoduše postará hliníková clona, která své uplatnění nalezne v létě i zimě. Zatímco v létě odstíní sluneční paprsky, v zimě zabrání zamrzání čelního skla.

V každém případě si však sebou v létě noste do automobilu i lahev s vodou. I krátký pobyt v rozpáleném voze je pro organismus náročný, doplňování tekutin je tak zásadní pro vaše zdraví i bdělost.

Vytisknout

Diskuze: V autě jako v sauně? Jak nejlépe vychladit vnitřek vozu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Volkswagen I.D. Buzz

Volkswagen potvrdil vývoj nástupce legendárního modelu T1

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud