Maserati Quattroporte dostalo facelift

Marek Litzman, 24. června 2008, 11:49 Google+

Legenda po desetiletí, Maserati Quattroporte, dostalo po čtyřech letech výroby poslední generace facelift. Změny jsou viditelné i neviditelné a ještě více přibližují sportovně luxusní sedan k dokonalosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Quattroporte

Quattroporte | foto: Maserati

Sdílejte článek

Quattroporte, to byla trefa přímo do černého. Nová designová linie, kterou tento sedan nesl, se ukázala být nesmírně úspěšná a prodeje strmě stoupaly. Linie navržené Pininfarinou ale nejsou jediným důvodem tohoto úspěchu. Je jím i skvělý motor v kombinaci s podvozkem.

Důvodem je i to, že tento sedan nemá ve své podstatě na trhu soupeře. Jistě, jsou tu ostré Audi S8, silné deriváty od Mercedesu i BMW, ale žádný z nich nemá přesně tu správnou směs sportovnosti a luxusu, jako Quattroporte. Jsou to totiž vlastně „jen“ silné luxusní vozy. Vše se změní až za rok, když na trh přijdou Aston Martin Rapide společně s Porsche Panamerou.

Maserati se ale na tuto mohutnou ofenzívu připravuje. Faceliftem.

Kámen na kameni nezůstal na přídi. Nové jsou přední světlomety s technologií denního LED svícení. Nárazník je nyní ještě aerodynamičtější a úpravy se dotkly i masky s proslaveným trojzubcem.

Podobné změny si automobilka neodpustila ani vzadu, kde najdeme nové vykreslené zadní lampy a jinak tvarovaný nárazník. Nová jsou například i zpětná zrcátka s aerodynamičtějším provedením.

Motor základní verze zůstal stejný, novinkou ale je verze S s motorem o objemu 4,7 litru, což je o 0,5 litru více než tomu je u standardní specifikace. Vzrostl tak i výkon a to o 30 koní, spřažen bude se sekvenčním šestikvatlem ZF.

Reorganizace se dočkala přístrojová deska, která byla snad jediným předmětem kritiky. Nové uspořádání ovládacích prvků je lepší, logičtější a ovládání by tak mělo být příjemnější.

Novinkou jsou i nové dvě barvy čalounění a další minoritní změny...

Vytisknout

Diskuze: Maserati Quattroporte dostalo facelift

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

T75

Tatra bude mít nové osobní vozy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud