Omlazený Hyundai Santa Fe přijíždí k českým prodejcům, chybět nebude verze Grand

ar6, 2. června 2016, 03:15 Google+

Pomineme-li užitkové modely a hodně okrajovou limuzínu Genesis, jsou Santa Fe a z něj odvozené Grand Santa Fe největšími modely Hyundaie na českém trhu. Obě SUV v uplynulých měsících podstoupila modernizaci a nyní se opět pokusí zaujmout tuzemské zákazníky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazený Hyundai Grand Santa Fe doplňuje standardní Santa Fe.

Omlazený Hyundai Grand Santa Fe doplňuje standardní Santa Fe. | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Kratší Santa Fe se od svého předchůdce odlišuje přepracovaným nárazníkem s LED diodami denního svícení a mlhovkami, plastičtější šestiúhelníkovou maskou chladiče, upravenou grafikou světlometů, oválnými koncovkami výfuku a novým vzhledem litých kol. Uvnitř designéři i technici zapracovali především na kvalitě multimediálního systému s osmipalcovou obrazovkou, lepší grafikou a integrovanou navigací. Plasty použité na konstrukci palubní desky jsou hodnotnější a lépe zpracované, zadní lavice je pak nově posuvná v rozsahu 270 milimetrů. Z bezpečnostních prvků jsou novinkou sledování mrtvého úhlu, nouzové brzdění, asistent pro změnu jízdního pruhu, panoramatický kamerový systém nebo automatické přepínání světel.

Standardně sedmimístné Grand Santa Fe přišlo do Evropy o několik měsíců později než jeho kratší sourozenec. Také ono se chlubí novým předním nárazníkem s vertikálními LED diodami denního svícení a diodovými mlhovkami, dále jsou tu přepracovaná šestiúhelníková maska chladiče, nová grafika světlometů, jiný zadní nárazník a nový design litých kol s průměrem 19 palců. Uvnitř došlo na kvalitnější plasty, kožené čalounění a nové dekorační lišty. Hlavní změnou je ale vylepšený multimediální systém s osmipalcovým dotykovým displejem, navigací TomTom Live, příjmem digitálního rádia a audiosystémem s dvanácti reproduktory. Stejně jako v případě menšího sourozence byla rozšířena nabídka bezpečnostních asistentů, u Grand Santa Fe o nouzové brzdění, panoramatický kamerový systém, sledování provozu za vozidlem, monitorování mrtvých úhlů a asistent pro změnu jízdního pruhu.

Pod kapotou mají Santa Fe a Grand Santa Fe u nás pouze jedinou jednotku. Vznětový čtyřválec 2.2 CRDi o výkonu 200 koní při 3800 ot./min s točivým momentem 440 Nm mezi 1750 – 2750 ot./min. Kratší model může volit mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou, provedení Grand má standardně automat. Poháněna jsou všechna kola s rozdělením výkonu 50:50. Kratší Santa Fe je na jiných trzích mimo Českou republiku dostupné také s 2.4litrovým zážehovým čtyřválcem GDI o výkonu 188 koní, respektive se slabším naftovým dvoulitrem CRDi o výkonu 150 koní. V případě benzínu jsou poháněna přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, „nafťák“ má také manuál a volbu pohonu předních nebo všech kol. Silnější naftu umí Jihokorejci nabídnout také s pohonem jen předních kol, opět ale ne na našem trhu.

Technické údaje

  Santa Fe Grand Santa Fe
  2.2 CRDi 4x4 2.2 CRDi 4x4 2.2 CRDi 4x4
Výkon: 200 k 200 k 200 k
Toč. moment: 440 Nm 440 Nm 440 Nm
Převodovka: 6 MT 6 AT 6 AT
Zrychlení: 9,0 s 9,6 s 9,9 s
Max. rychlost: 203 km/h 203 km/h 201 km/h
Spotřeba: 6,0 l/100 km 6,6 l/100 km 7,0 l/100 km
Délka: 4700 mm 4905 mm
Šířka: 1880 mm 1885 mm
Výška: 1675 mm 1685 mm
Rozvor: 2700 mm 2800 mm
Kufr: 585/1680 l 634/1842 l

Santa Fe je k dispozici ve dvou výbavových stupních. Nižší Style má sedm airbagů, stabilizaci přívěsu, asistent proti převrácení, pomocníka při sjíždění svahů, aktivní kapotu, tempomat, Isofix, světelný a dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, couvací kameru, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s CD, MP3, USB a šesti reproduktory, elektricky stavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, multifunkční vyhřívaný kožený volant, mlhovky, LED denní svícení, zadní LED světla, střešní ližiny nebo 18palcová litá kola. Linie Executive přidává varování při opuštění jízdního pruhu, parkovací asistent, navigaci s osmipalcovou obrazovkou, audiosystém s dvanácti reproduktory, 4,2palcový displej palubního počítače, elektricky stavitelné sedadlo spolujezdce, ventilovaná přední sedadla, kožené čalounění, panoramatické střešní okno, elektrické páté dveře s bezdotykovým ovládáním, xenonové adaptivní světlomety nebo 19palcová litá kola.

Ceník - Hyundai Santa Fe/Grand Santa Fe 2016

  Santa Fe Grand Santa Fe
  Style Executive Executive
2.2 CRDi 4x4 (200 k) 899 990 Kč ---------- ----------
2.2 CRDi 4x4 AT (200 k) 959 990 Kč 1 099 990 Kč 1 179 990 Kč

Grand Santa Fe je dostupné jen v jediné výbavě Executive, která obsahuje sedm airbagů, stabilizaci přívěsu, asistent proti převrácení, pomocníka při sjíždění svahů, varování při opuštění jízdního pruhu, tempomat, Isofix, světelný a dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, couvací kameru, parkovací asistent, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, klimatizaci pro třetí řadu sedadel, navigaci s osmipalcovou obrazovkou, audiosystém s MP3, USB a dvanácti reproduktory, 4,2palcový displej palubního počítače, elektricky stavitelná přední sedadla, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, kožené čalounění, multifunkční vyhřívaný kožený volant, panoramatické střešní okno, elektrické páté dveře s bezdotykovým ovládáním, adaptivní bi-xenonové světlomety, LED mlhovky, LED denní svícení, zadní LED světla, střešní ližiny nebo 19palcová litá kola.

Vytisknout

Diskuze: Omlazený Hyundai Santa Fe přijíždí k českým prodejcům, chybět nebude verze Grand

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Suzuki Swift

Suzuki Swift Sport čeká v příští generaci velká změna. O co jde?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud