Jestli se těšíte na příští generaci do sportovna laděného Suzuki Swift Sport, pak pro vás máme novou zprávu. Ta se týká jeho atmosférického čtyřválce.
Ten se totiž odebere do věčných lovišť a místo něj uvidíme turbem dopovanou čtrnáctistovku Boosterjet. V pořádí pátá generace Suzuki Swift tak nabídne zcela nové řidičské zážitky a navíc, světu se před pár dny ukázala taktéž její možná podoba.
Nový čtyřválec 1.4 Boosterjet přitom není tak úplně neznámý motor. Spatřit jej totiž můžeme u modelu Vitara S. Někoho může mrzet fakt, že pod kapotou Swiftu už nenajdeme vysokootáčkovou atmosféru s výkonem 100 kW. Jenže na druhou stranu, novinka s turbem nabídne o 3 kW větší výkon.
Současně s tím má pohotovostní hmotnost vozu padnout pod hranici 1,1 tuny. Nová verze Swiftu Sport se představí před koncem příštího roku, ovšem klasické provedení páté generace malého japonského hatchbacku dorazí do Evropy již příští léto.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?