Napriek faktu, že GrzegorzoviGrzybovi a Jakubovi Wróbelovi spoločne so slovenským RUFA SPORT Teamom patrilo vo Veľkom Krtíši druhé miesto absolútneho poradia, stále im patrí vedenie v priebežnom poradí Majstrovstiev Slovenska v rally 2019.
Drobná porucha vozidla Škoda Fabia R5, konkrétne porucha diferenciálu znemožnila posádke RUFA SPORT Teamu v rámci 11. Rallye Veľký Krtíš 2019 bojovať o ďalšie víťazstvo. Poďme však pekne po poriadku. Vo Veľkom Krtíši, kde rally súťaž odštartovala po takmer tridsiatich rokoch všetky prítomné posádky čakali trate, ktoré nikto z nich nepoznal. Napriek tomu do toho Grzegorz s Jakubom išli naplno, rozhodnutí získať ďalšie víťazstvo v rade a opäť o kúsok odskočiť svojim prenasledovateľom. Žiaľ, nie vždy ide všetko tak, ako si človek naplánuje. V prvom teste 11. Rallye Veľký Krtíš 2019 dosiahla posádka RUFA SPORT Teamu na druhý najrýchlejší čas. Druhý test bol z bezpečnostných dôvodov zrušený a nasledoval voľný prejazd. V treťom teste, ktorý bol spomedzi trojice rýchlostných skúšok najdlhší, dojazdil Grzegorz na treťom mieste. Napriek tomu mu spoločne s Jakubom patrilo aj naďalej druhé miesto priebežného poradia. „Nie je to pre nás dobré, máme totiž problém s vozidlom. Nevieme čo sa deje. Najskôr sme mysleli, že praskla poloos, potom to vyzeralo na poruchu spojky a následne to vyzeralo na poruchu prevodovky. Na druhom a treťom prevodovom stupni totiž nemá auto záber, pričom otáčky idú hore bez prenosu výkonu. Na posledných štyroch kilometroch tretej rýchlostnej skúšky zase začalo všetko fungovať ako má. Uvidíme čo zistia mechanici a či sa im podarí poruchu odstrániť. Máme však už stratu cez dvadsať sekúnd a myslím si, že pri normálnom súboji toto dobehnúť asi nebudeme vedieť,“ hlásil Grzegorzpred vjazdom do servisnej zóny po prvej sekcii súťaže. Mechanici nakoniec zistili poruchu diferenciálu, ktorý samozrejme urýchlene vymenili. Po tomto momente Grzegorz s Jakubom už boli schopní konkurovať súperom, pričom v druhej sekcii v jednej z rýchlostných skúšok mali presne na desatinu sekundy rovnaký čas ako ich súperi. V poslednej sekcii súťaže pridali jedno víťazstvo v rýchlostnej skúške, ale ani to na posun do vedenia nestačilo. V cieli im tak patrilo druhé miesto absolútneho poradia. „Bola to naozaj veľmi pekná súťaž, za čo by som rád poďakoval organizátorom. Rýchlostné skúšky boli rýchle čo sa nám páčilo. Škoda iba toho prvého kola a poruchy auta, kde sme stratili veľa. To už bolo nemožné dotiahnuť. No ale čo už, naďalej sme lídrami priebežného poradia, máme dvadsať bodov navrch a Košice budú zase rozhodovať o majstrovi,“ doplnil GrzegorzGrzyb v cieli. Ako už Grzegorz naznačil, Rally Košice, čiže posledné kolo Majstrovstiev Slovenska v rally 2019 bude rozhodovať.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.