Napriek faktu, že GrzegorzoviGrzybovi a Jakubovi Wróbelovi spoločne so slovenským RUFA SPORT Teamom patrilo vo Veľkom Krtíši druhé miesto absolútneho poradia, stále im patrí vedenie v priebežnom poradí Majstrovstiev Slovenska v rally 2019.
Drobná porucha vozidla Škoda Fabia R5, konkrétne porucha diferenciálu znemožnila posádke RUFA SPORT Teamu v rámci 11. Rallye Veľký Krtíš 2019 bojovať o ďalšie víťazstvo. Poďme však pekne po poriadku. Vo Veľkom Krtíši, kde rally súťaž odštartovala po takmer tridsiatich rokoch všetky prítomné posádky čakali trate, ktoré nikto z nich nepoznal. Napriek tomu do toho Grzegorz s Jakubom išli naplno, rozhodnutí získať ďalšie víťazstvo v rade a opäť o kúsok odskočiť svojim prenasledovateľom. Žiaľ, nie vždy ide všetko tak, ako si človek naplánuje. V prvom teste 11. Rallye Veľký Krtíš 2019 dosiahla posádka RUFA SPORT Teamu na druhý najrýchlejší čas. Druhý test bol z bezpečnostných dôvodov zrušený a nasledoval voľný prejazd. V treťom teste, ktorý bol spomedzi trojice rýchlostných skúšok najdlhší, dojazdil Grzegorz na treťom mieste. Napriek tomu mu spoločne s Jakubom patrilo aj naďalej druhé miesto priebežného poradia. „Nie je to pre nás dobré, máme totiž problém s vozidlom. Nevieme čo sa deje. Najskôr sme mysleli, že praskla poloos, potom to vyzeralo na poruchu spojky a následne to vyzeralo na poruchu prevodovky. Na druhom a treťom prevodovom stupni totiž nemá auto záber, pričom otáčky idú hore bez prenosu výkonu. Na posledných štyroch kilometroch tretej rýchlostnej skúšky zase začalo všetko fungovať ako má. Uvidíme čo zistia mechanici a či sa im podarí poruchu odstrániť. Máme však už stratu cez dvadsať sekúnd a myslím si, že pri normálnom súboji toto dobehnúť asi nebudeme vedieť,“ hlásil Grzegorzpred vjazdom do servisnej zóny po prvej sekcii súťaže. Mechanici nakoniec zistili poruchu diferenciálu, ktorý samozrejme urýchlene vymenili. Po tomto momente Grzegorz s Jakubom už boli schopní konkurovať súperom, pričom v druhej sekcii v jednej z rýchlostných skúšok mali presne na desatinu sekundy rovnaký čas ako ich súperi. V poslednej sekcii súťaže pridali jedno víťazstvo v rýchlostnej skúške, ale ani to na posun do vedenia nestačilo. V cieli im tak patrilo druhé miesto absolútneho poradia. „Bola to naozaj veľmi pekná súťaž, za čo by som rád poďakoval organizátorom. Rýchlostné skúšky boli rýchle čo sa nám páčilo. Škoda iba toho prvého kola a poruchy auta, kde sme stratili veľa. To už bolo nemožné dotiahnuť. No ale čo už, naďalej sme lídrami priebežného poradia, máme dvadsať bodov navrch a Košice budú zase rozhodovať o majstrovi,“ doplnil GrzegorzGrzyb v cieli. Ako už Grzegorz naznačil, Rally Košice, čiže posledné kolo Majstrovstiev Slovenska v rally 2019 bude rozhodovať.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?