Tovární tým Citroënu tento týden testoval na jihu Portugalska. Speciál C3 WRC byl v lehce upravených barvách - chyběla totiž loga sponzora Abu Dhabi.
Tato náhlá změna na speciálu C3 WRC značí jediné, francouzský tým již nebude spolupracovat s Abu Dhabi. Jejich partnerství přitom začalo v roce 2013. Není žádným tajemstvím, že Abu Dhabi do projektu přinášelo hodně peněz a jen díky němu jsme mohli vídat 3 vozy Citroën na startu.
Na konci října v Katalánsku Pierre Budar, šéf týmu Citroën, očekával setrvání Abu Dhabi u týmu. Díky tomu si také mohl dovolit do týmu přivést Sébastiena Ogiera a Esapekku Lappiho. Minulý týden se ale Budar v rámci posledního podniku Formule 1, Grand Prix UEA, setkal se zástupci Abu Dhabi a na podmínkách dalšího pokračování spolupráce se nedohodli. Abu Dhabi by se ale do WRC chtěl vrátit v roce 2020. Avšak s jiným týmem. Na druhou stranu by s Ogierem měl přijít i Red Bull, který je velmi štědrým sponzorem.
Díky této novině je velmi nepravděpodobné, že by se u týmu objevil Sébastien Loeb se třetím vozem. Francouz britskému Autosportu řekl, že na příští sezonu nemá jistý žádný start kromě lednového Dakaru, který pojede s Peugeotem 3008DKR připraveným týmem PH Sport. "Momentálně nic nemám a jsem otevřen diskuzím s jakýmkoliv týmem v jakékoliv disciplíně," řekl Sébastien Loeb.
Účast Citroënu ve WRC by ale díky této změně nijak ohrožena být neměla. Na druhou stranu vydal prohlášení Mads Ostberg, který přiznal, že díky ukončení partnerství s Abu Dhabi padá možnost jeho startů s C3 WRC v příštím roce. Nor se k týmu přidal letos poté, co byl vyhozen po Rally Portugal Kris Meeke.
Mads Ostberg na svém facebookové stránce napsal: "Jak už asi všichni víte, Citroën Racing se rozhodl nasadit příští rok v šampionátu jen dvě auta. Bez třetího auta se rozplynula moje poslední možnost na WRC smlouvu na příští rok. Momentálně jsem velmi smutný a zklamaný. V týmu jsem se cítil jako doma a byl jsem spokojen se směrem, kterým jsme se ubírali. Děkuji všem dobrým lidem v Citroën Racingu za sezonu 2018, která začala s jednou rally, ale skončila s odjetými osmi."
"V průběhu jejího trvání to bylo skvělé. Teď je čas opět zabojovat. Udělal jsem to už předtím a můžu to udělat znova. Jsem otevřen různým možnostem, ale ve WRC je samozřejmě moje srdce. Teď je čas na to vrátit se ke kreslícímu prknu a najít cestu, jak se dostat zpět. Jako rally jezdec jsem ještě neskončil," zakončil Ostberg.
Díky těmto novinkám také padají šance Craiga Breena na další setrvání u Citroënu. Craig ale prý jednal s ostatními výrobci. Na druhou stranu u Hyundai a Toyoty mají plno, takže zbývá pouze M-Sport.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?