Tovární tým Citroënu tento týden testoval na jihu Portugalska. Speciál C3 WRC byl v lehce upravených barvách - chyběla totiž loga sponzora Abu Dhabi.
Tato náhlá změna na speciálu C3 WRC značí jediné, francouzský tým již nebude spolupracovat s Abu Dhabi. Jejich partnerství přitom začalo v roce 2013. Není žádným tajemstvím, že Abu Dhabi do projektu přinášelo hodně peněz a jen díky němu jsme mohli vídat 3 vozy Citroën na startu.
Na konci října v Katalánsku Pierre Budar, šéf týmu Citroën, očekával setrvání Abu Dhabi u týmu. Díky tomu si také mohl dovolit do týmu přivést Sébastiena Ogiera a Esapekku Lappiho. Minulý týden se ale Budar v rámci posledního podniku Formule 1, Grand Prix UEA, setkal se zástupci Abu Dhabi a na podmínkách dalšího pokračování spolupráce se nedohodli. Abu Dhabi by se ale do WRC chtěl vrátit v roce 2020. Avšak s jiným týmem. Na druhou stranu by s Ogierem měl přijít i Red Bull, který je velmi štědrým sponzorem.
Díky této novině je velmi nepravděpodobné, že by se u týmu objevil Sébastien Loeb se třetím vozem. Francouz britskému Autosportu řekl, že na příští sezonu nemá jistý žádný start kromě lednového Dakaru, který pojede s Peugeotem 3008DKR připraveným týmem PH Sport. "Momentálně nic nemám a jsem otevřen diskuzím s jakýmkoliv týmem v jakékoliv disciplíně," řekl Sébastien Loeb.
Účast Citroënu ve WRC by ale díky této změně nijak ohrožena být neměla. Na druhou stranu vydal prohlášení Mads Ostberg, který přiznal, že díky ukončení partnerství s Abu Dhabi padá možnost jeho startů s C3 WRC v příštím roce. Nor se k týmu přidal letos poté, co byl vyhozen po Rally Portugal Kris Meeke.
Mads Ostberg na svém facebookové stránce napsal: "Jak už asi všichni víte, Citroën Racing se rozhodl nasadit příští rok v šampionátu jen dvě auta. Bez třetího auta se rozplynula moje poslední možnost na WRC smlouvu na příští rok. Momentálně jsem velmi smutný a zklamaný. V týmu jsem se cítil jako doma a byl jsem spokojen se směrem, kterým jsme se ubírali. Děkuji všem dobrým lidem v Citroën Racingu za sezonu 2018, která začala s jednou rally, ale skončila s odjetými osmi."
"V průběhu jejího trvání to bylo skvělé. Teď je čas opět zabojovat. Udělal jsem to už předtím a můžu to udělat znova. Jsem otevřen různým možnostem, ale ve WRC je samozřejmě moje srdce. Teď je čas na to vrátit se ke kreslícímu prknu a najít cestu, jak se dostat zpět. Jako rally jezdec jsem ještě neskončil," zakončil Ostberg.
Díky těmto novinkám také padají šance Craiga Breena na další setrvání u Citroënu. Craig ale prý jednal s ostatními výrobci. Na druhou stranu u Hyundai a Toyoty mají plno, takže zbývá pouze M-Sport.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.