Tovární tým Citroënu tento týden testoval na jihu Portugalska. Speciál C3 WRC byl v lehce upravených barvách - chyběla totiž loga sponzora Abu Dhabi.
Tato náhlá změna na speciálu C3 WRC značí jediné, francouzský tým již nebude spolupracovat s Abu Dhabi. Jejich partnerství přitom začalo v roce 2013. Není žádným tajemstvím, že Abu Dhabi do projektu přinášelo hodně peněz a jen díky němu jsme mohli vídat 3 vozy Citroën na startu.
Na konci října v Katalánsku Pierre Budar, šéf týmu Citroën, očekával setrvání Abu Dhabi u týmu. Díky tomu si také mohl dovolit do týmu přivést Sébastiena Ogiera a Esapekku Lappiho. Minulý týden se ale Budar v rámci posledního podniku Formule 1, Grand Prix UEA, setkal se zástupci Abu Dhabi a na podmínkách dalšího pokračování spolupráce se nedohodli. Abu Dhabi by se ale do WRC chtěl vrátit v roce 2020. Avšak s jiným týmem. Na druhou stranu by s Ogierem měl přijít i Red Bull, který je velmi štědrým sponzorem.
Díky této novině je velmi nepravděpodobné, že by se u týmu objevil Sébastien Loeb se třetím vozem. Francouz britskému Autosportu řekl, že na příští sezonu nemá jistý žádný start kromě lednového Dakaru, který pojede s Peugeotem 3008DKR připraveným týmem PH Sport. "Momentálně nic nemám a jsem otevřen diskuzím s jakýmkoliv týmem v jakékoliv disciplíně," řekl Sébastien Loeb.
Účast Citroënu ve WRC by ale díky této změně nijak ohrožena být neměla. Na druhou stranu vydal prohlášení Mads Ostberg, který přiznal, že díky ukončení partnerství s Abu Dhabi padá možnost jeho startů s C3 WRC v příštím roce. Nor se k týmu přidal letos poté, co byl vyhozen po Rally Portugal Kris Meeke.
Mads Ostberg na svém facebookové stránce napsal: "Jak už asi všichni víte, Citroën Racing se rozhodl nasadit příští rok v šampionátu jen dvě auta. Bez třetího auta se rozplynula moje poslední možnost na WRC smlouvu na příští rok. Momentálně jsem velmi smutný a zklamaný. V týmu jsem se cítil jako doma a byl jsem spokojen se směrem, kterým jsme se ubírali. Děkuji všem dobrým lidem v Citroën Racingu za sezonu 2018, která začala s jednou rally, ale skončila s odjetými osmi."
"V průběhu jejího trvání to bylo skvělé. Teď je čas opět zabojovat. Udělal jsem to už předtím a můžu to udělat znova. Jsem otevřen různým možnostem, ale ve WRC je samozřejmě moje srdce. Teď je čas na to vrátit se ke kreslícímu prknu a najít cestu, jak se dostat zpět. Jako rally jezdec jsem ještě neskončil," zakončil Ostberg.
Díky těmto novinkám také padají šance Craiga Breena na další setrvání u Citroënu. Craig ale prý jednal s ostatními výrobci. Na druhou stranu u Hyundai a Toyoty mají plno, takže zbývá pouze M-Sport.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.