Tovární tým Citroënu tento týden testoval na jihu Portugalska. Speciál C3 WRC byl v lehce upravených barvách - chyběla totiž loga sponzora Abu Dhabi.
Tato náhlá změna na speciálu C3 WRC značí jediné, francouzský tým již nebude spolupracovat s Abu Dhabi. Jejich partnerství přitom začalo v roce 2013. Není žádným tajemstvím, že Abu Dhabi do projektu přinášelo hodně peněz a jen díky němu jsme mohli vídat 3 vozy Citroën na startu.
Na konci října v Katalánsku Pierre Budar, šéf týmu Citroën, očekával setrvání Abu Dhabi u týmu. Díky tomu si také mohl dovolit do týmu přivést Sébastiena Ogiera a Esapekku Lappiho. Minulý týden se ale Budar v rámci posledního podniku Formule 1, Grand Prix UEA, setkal se zástupci Abu Dhabi a na podmínkách dalšího pokračování spolupráce se nedohodli. Abu Dhabi by se ale do WRC chtěl vrátit v roce 2020. Avšak s jiným týmem. Na druhou stranu by s Ogierem měl přijít i Red Bull, který je velmi štědrým sponzorem.
Díky této novině je velmi nepravděpodobné, že by se u týmu objevil Sébastien Loeb se třetím vozem. Francouz britskému Autosportu řekl, že na příští sezonu nemá jistý žádný start kromě lednového Dakaru, který pojede s Peugeotem 3008DKR připraveným týmem PH Sport. "Momentálně nic nemám a jsem otevřen diskuzím s jakýmkoliv týmem v jakékoliv disciplíně," řekl Sébastien Loeb.
Účast Citroënu ve WRC by ale díky této změně nijak ohrožena být neměla. Na druhou stranu vydal prohlášení Mads Ostberg, který přiznal, že díky ukončení partnerství s Abu Dhabi padá možnost jeho startů s C3 WRC v příštím roce. Nor se k týmu přidal letos poté, co byl vyhozen po Rally Portugal Kris Meeke.
Mads Ostberg na svém facebookové stránce napsal: "Jak už asi všichni víte, Citroën Racing se rozhodl nasadit příští rok v šampionátu jen dvě auta. Bez třetího auta se rozplynula moje poslední možnost na WRC smlouvu na příští rok. Momentálně jsem velmi smutný a zklamaný. V týmu jsem se cítil jako doma a byl jsem spokojen se směrem, kterým jsme se ubírali. Děkuji všem dobrým lidem v Citroën Racingu za sezonu 2018, která začala s jednou rally, ale skončila s odjetými osmi."
"V průběhu jejího trvání to bylo skvělé. Teď je čas opět zabojovat. Udělal jsem to už předtím a můžu to udělat znova. Jsem otevřen různým možnostem, ale ve WRC je samozřejmě moje srdce. Teď je čas na to vrátit se ke kreslícímu prknu a najít cestu, jak se dostat zpět. Jako rally jezdec jsem ještě neskončil," zakončil Ostberg.
Díky těmto novinkám také padají šance Craiga Breena na další setrvání u Citroënu. Craig ale prý jednal s ostatními výrobci. Na druhou stranu u Hyundai a Toyoty mají plno, takže zbývá pouze M-Sport.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.