Je zpátky! Mistr světa z roku 2003 Petter Solberg se vrací na mistrovství světa v rally FIA (WRC) s vozem Volkswagen Polo GTI R5. Solberg a norská navigátorka Veronica Engan budou soutěžit ve třídě WRC 2 ve Španělské rally v Katalánsku v termínu od 25. do 28. října 2018.
Šest let po jeho posledním startu v rally v roce 2012 se norský jezdec vrací na přesně stejném místě, na kterém ukončil svou kariéru v rally. Solberg, který již řídil Polo ve svém týmu PSRX Volkswagen Sweden na Světovém mistrovství světa v rallycrossu (WRX) FIA, krátce změní působiště. Nové Polo GTI R5 absolvuje první ostrý start ve španělské rally, což bude jediný start tohoto vozu pod křídly týmu Volkswagen. Závodní vůz pak bude provozován zákaznickými týmy v národních a mezinárodních šampionátech v souladu s předpisy R5.
"Příležitost k návratu do rally společně s týmem Volkswagenu je jedinečná a já jsem velmi rád tuto nabídku přijal," řekl Solberg. "Když jsem v lednu ve Švédsku řídil auto, nechtěl jsem přestat. Vše na Polu GTI R5 fungovalo perfektně od samého začátku. Moc se na španělskou rally těším. Vždycky jsem měl rád kombinaci šotoliny a asfaltu. Bude to samozřejmě zvláštní pocit, že se vracím na místo, kde jsem v roce 2012 ukončil svou rally kariéru. Bude to fantastické setkání se skupinou WRC a s profesionálním zázemím. Já samozřejmě chci dostat Polo R5 co nejvýše a získat co nejlepší umístění. "
Ředitel Volkswagen Motorsport, Sven Smeets: "Petter je skutečný rally-hrdina. Už jsme zažili jeho vášeň a profesionalitu, se kterou závodí ve světovém rallykrossu. Dává do toho 110%. Petter je zárukou vysoké kvality. Když testoval Polo GTI R5, tak byl vždy jedním z našich preferovaných kandidátů na debut nového zákaznického sportovního auta. Je fantastické, že ve Španělsku bude řídit Polo R5. Všichni v týmu se těší na tuto událost a spolupráci s Petterem a jeho týmovým kolegou Ericem Camilli."
Petter Solberg se vrací ke svým kořenům
Solberg se na víkend vrátí do světové rally z rallykrosu. To vidí norský jezdec jako návrat ke svým kořenům. V letech 1998 až 2012 startoval v Mistrovství světa v rally 188x - za týmy Toyoty, Fordu, Subaru a Citroënu. V roce 2003 získal Solberg titul světového šampiona se Subaru a sezónu zakončil jen o jeden bod před Sébastienem Loebem a třetím Španělem Carlosem Sainzem. Stal se tak posledním skandinávským mistrem světa. V roce 2009, 2010 a 2011 Solberg závodil ve WRC ve svém vlastním týmu. Následně v roce 2012 závodil jednu sezonu s Fordem. V mistrovství světa v rallye Solberg stanul 52x na stupních vítězů, z toho 13x slavil příčku nejvyšší. Španělská rally pro něj znamená první start u Volkswagenu a také debut v autě třídy R5.
Kariéra Pettera Solberga:
2003: 1. místo FIA World Rally Championship (WRC)
2002, 2004 a 2005: 2. místo FIA World Rally Championship (WRC)
2010: 3. místo FIA World Rally Championship (WRC)
2014, 2015: 1. místo FIA World Rallycross Championship (WRX)
Statistiky WRC: 188 startů, 52x na stupních vítězů (13 vítězství), 459 vyhraných etap, 852 bodů v mistrovství světa
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?