Je zpátky! Mistr světa z roku 2003 Petter Solberg se vrací na mistrovství světa v rally FIA (WRC) s vozem Volkswagen Polo GTI R5. Solberg a norská navigátorka Veronica Engan budou soutěžit ve třídě WRC 2 ve Španělské rally v Katalánsku v termínu od 25. do 28. října 2018.
Šest let po jeho posledním startu v rally v roce 2012 se norský jezdec vrací na přesně stejném místě, na kterém ukončil svou kariéru v rally. Solberg, který již řídil Polo ve svém týmu PSRX Volkswagen Sweden na Světovém mistrovství světa v rallycrossu (WRX) FIA, krátce změní působiště. Nové Polo GTI R5 absolvuje první ostrý start ve španělské rally, což bude jediný start tohoto vozu pod křídly týmu Volkswagen. Závodní vůz pak bude provozován zákaznickými týmy v národních a mezinárodních šampionátech v souladu s předpisy R5.
"Příležitost k návratu do rally společně s týmem Volkswagenu je jedinečná a já jsem velmi rád tuto nabídku přijal," řekl Solberg. "Když jsem v lednu ve Švédsku řídil auto, nechtěl jsem přestat. Vše na Polu GTI R5 fungovalo perfektně od samého začátku. Moc se na španělskou rally těším. Vždycky jsem měl rád kombinaci šotoliny a asfaltu. Bude to samozřejmě zvláštní pocit, že se vracím na místo, kde jsem v roce 2012 ukončil svou rally kariéru. Bude to fantastické setkání se skupinou WRC a s profesionálním zázemím. Já samozřejmě chci dostat Polo R5 co nejvýše a získat co nejlepší umístění. "
Ředitel Volkswagen Motorsport, Sven Smeets: "Petter je skutečný rally-hrdina. Už jsme zažili jeho vášeň a profesionalitu, se kterou závodí ve světovém rallykrossu. Dává do toho 110%. Petter je zárukou vysoké kvality. Když testoval Polo GTI R5, tak byl vždy jedním z našich preferovaných kandidátů na debut nového zákaznického sportovního auta. Je fantastické, že ve Španělsku bude řídit Polo R5. Všichni v týmu se těší na tuto událost a spolupráci s Petterem a jeho týmovým kolegou Ericem Camilli."
Petter Solberg se vrací ke svým kořenům
Solberg se na víkend vrátí do světové rally z rallykrosu. To vidí norský jezdec jako návrat ke svým kořenům. V letech 1998 až 2012 startoval v Mistrovství světa v rally 188x - za týmy Toyoty, Fordu, Subaru a Citroënu. V roce 2003 získal Solberg titul světového šampiona se Subaru a sezónu zakončil jen o jeden bod před Sébastienem Loebem a třetím Španělem Carlosem Sainzem. Stal se tak posledním skandinávským mistrem světa. V roce 2009, 2010 a 2011 Solberg závodil ve WRC ve svém vlastním týmu. Následně v roce 2012 závodil jednu sezonu s Fordem. V mistrovství světa v rallye Solberg stanul 52x na stupních vítězů, z toho 13x slavil příčku nejvyšší. Španělská rally pro něj znamená první start u Volkswagenu a také debut v autě třídy R5.
Kariéra Pettera Solberga:
2003: 1. místo FIA World Rally Championship (WRC)
2002, 2004 a 2005: 2. místo FIA World Rally Championship (WRC)
2010: 3. místo FIA World Rally Championship (WRC)
2014, 2015: 1. místo FIA World Rallycross Championship (WRX)
Statistiky WRC: 188 startů, 52x na stupních vítězů (13 vítězství), 459 vyhraných etap, 852 bodů v mistrovství světa
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.