Je zpátky! Mistr světa z roku 2003 Petter Solberg se vrací na mistrovství světa v rally FIA (WRC) s vozem Volkswagen Polo GTI R5. Solberg a norská navigátorka Veronica Engan budou soutěžit ve třídě WRC 2 ve Španělské rally v Katalánsku v termínu od 25. do 28. října 2018.
Šest let po jeho posledním startu v rally v roce 2012 se norský jezdec vrací na přesně stejném místě, na kterém ukončil svou kariéru v rally. Solberg, který již řídil Polo ve svém týmu PSRX Volkswagen Sweden na Světovém mistrovství světa v rallycrossu (WRX) FIA, krátce změní působiště. Nové Polo GTI R5 absolvuje první ostrý start ve španělské rally, což bude jediný start tohoto vozu pod křídly týmu Volkswagen. Závodní vůz pak bude provozován zákaznickými týmy v národních a mezinárodních šampionátech v souladu s předpisy R5.
"Příležitost k návratu do rally společně s týmem Volkswagenu je jedinečná a já jsem velmi rád tuto nabídku přijal," řekl Solberg. "Když jsem v lednu ve Švédsku řídil auto, nechtěl jsem přestat. Vše na Polu GTI R5 fungovalo perfektně od samého začátku. Moc se na španělskou rally těším. Vždycky jsem měl rád kombinaci šotoliny a asfaltu. Bude to samozřejmě zvláštní pocit, že se vracím na místo, kde jsem v roce 2012 ukončil svou rally kariéru. Bude to fantastické setkání se skupinou WRC a s profesionálním zázemím. Já samozřejmě chci dostat Polo R5 co nejvýše a získat co nejlepší umístění. "
Ředitel Volkswagen Motorsport, Sven Smeets: "Petter je skutečný rally-hrdina. Už jsme zažili jeho vášeň a profesionalitu, se kterou závodí ve světovém rallykrossu. Dává do toho 110%. Petter je zárukou vysoké kvality. Když testoval Polo GTI R5, tak byl vždy jedním z našich preferovaných kandidátů na debut nového zákaznického sportovního auta. Je fantastické, že ve Španělsku bude řídit Polo R5. Všichni v týmu se těší na tuto událost a spolupráci s Petterem a jeho týmovým kolegou Ericem Camilli."
Petter Solberg se vrací ke svým kořenům
Solberg se na víkend vrátí do světové rally z rallykrosu. To vidí norský jezdec jako návrat ke svým kořenům. V letech 1998 až 2012 startoval v Mistrovství světa v rally 188x - za týmy Toyoty, Fordu, Subaru a Citroënu. V roce 2003 získal Solberg titul světového šampiona se Subaru a sezónu zakončil jen o jeden bod před Sébastienem Loebem a třetím Španělem Carlosem Sainzem. Stal se tak posledním skandinávským mistrem světa. V roce 2009, 2010 a 2011 Solberg závodil ve WRC ve svém vlastním týmu. Následně v roce 2012 závodil jednu sezonu s Fordem. V mistrovství světa v rallye Solberg stanul 52x na stupních vítězů, z toho 13x slavil příčku nejvyšší. Španělská rally pro něj znamená první start u Volkswagenu a také debut v autě třídy R5.
Kariéra Pettera Solberga:
2003: 1. místo FIA World Rally Championship (WRC)
2002, 2004 a 2005: 2. místo FIA World Rally Championship (WRC)
2010: 3. místo FIA World Rally Championship (WRC)
2014, 2015: 1. místo FIA World Rallycross Championship (WRX)
Statistiky WRC: 188 startů, 52x na stupních vítězů (13 vítězství), 459 vyhraných etap, 852 bodů v mistrovství světa
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.