Je zpátky! Mistr světa z roku 2003 Petter Solberg se vrací na mistrovství světa v rally FIA (WRC) s vozem Volkswagen Polo GTI R5. Solberg a norská navigátorka Veronica Engan budou soutěžit ve třídě WRC 2 ve Španělské rally v Katalánsku v termínu od 25. do 28. října 2018.
Šest let po jeho posledním startu v rally v roce 2012 se norský jezdec vrací na přesně stejném místě, na kterém ukončil svou kariéru v rally. Solberg, který již řídil Polo ve svém týmu PSRX Volkswagen Sweden na Světovém mistrovství světa v rallycrossu (WRX) FIA, krátce změní působiště. Nové Polo GTI R5 absolvuje první ostrý start ve španělské rally, což bude jediný start tohoto vozu pod křídly týmu Volkswagen. Závodní vůz pak bude provozován zákaznickými týmy v národních a mezinárodních šampionátech v souladu s předpisy R5.
"Příležitost k návratu do rally společně s týmem Volkswagenu je jedinečná a já jsem velmi rád tuto nabídku přijal," řekl Solberg. "Když jsem v lednu ve Švédsku řídil auto, nechtěl jsem přestat. Vše na Polu GTI R5 fungovalo perfektně od samého začátku. Moc se na španělskou rally těším. Vždycky jsem měl rád kombinaci šotoliny a asfaltu. Bude to samozřejmě zvláštní pocit, že se vracím na místo, kde jsem v roce 2012 ukončil svou rally kariéru. Bude to fantastické setkání se skupinou WRC a s profesionálním zázemím. Já samozřejmě chci dostat Polo R5 co nejvýše a získat co nejlepší umístění. "
Ředitel Volkswagen Motorsport, Sven Smeets: "Petter je skutečný rally-hrdina. Už jsme zažili jeho vášeň a profesionalitu, se kterou závodí ve světovém rallykrossu. Dává do toho 110%. Petter je zárukou vysoké kvality. Když testoval Polo GTI R5, tak byl vždy jedním z našich preferovaných kandidátů na debut nového zákaznického sportovního auta. Je fantastické, že ve Španělsku bude řídit Polo R5. Všichni v týmu se těší na tuto událost a spolupráci s Petterem a jeho týmovým kolegou Ericem Camilli."
Petter Solberg se vrací ke svým kořenům
Solberg se na víkend vrátí do světové rally z rallykrosu. To vidí norský jezdec jako návrat ke svým kořenům. V letech 1998 až 2012 startoval v Mistrovství světa v rally 188x - za týmy Toyoty, Fordu, Subaru a Citroënu. V roce 2003 získal Solberg titul světového šampiona se Subaru a sezónu zakončil jen o jeden bod před Sébastienem Loebem a třetím Španělem Carlosem Sainzem. Stal se tak posledním skandinávským mistrem světa. V roce 2009, 2010 a 2011 Solberg závodil ve WRC ve svém vlastním týmu. Následně v roce 2012 závodil jednu sezonu s Fordem. V mistrovství světa v rallye Solberg stanul 52x na stupních vítězů, z toho 13x slavil příčku nejvyšší. Španělská rally pro něj znamená první start u Volkswagenu a také debut v autě třídy R5.
Kariéra Pettera Solberga:
2003: 1. místo FIA World Rally Championship (WRC)
2002, 2004 a 2005: 2. místo FIA World Rally Championship (WRC)
2010: 3. místo FIA World Rally Championship (WRC)
2014, 2015: 1. místo FIA World Rallycross Championship (WRX)
Statistiky WRC: 188 startů, 52x na stupních vítězů (13 vítězství), 459 vyhraných etap, 852 bodů v mistrovství světa
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?