Je zpátky! Mistr světa z roku 2003 Petter Solberg se vrací na mistrovství světa v rally FIA (WRC) s vozem Volkswagen Polo GTI R5. Solberg a norská navigátorka Veronica Engan budou soutěžit ve třídě WRC 2 ve Španělské rally v Katalánsku v termínu od 25. do 28. října 2018.
Šest let po jeho posledním startu v rally v roce 2012 se norský jezdec vrací na přesně stejném místě, na kterém ukončil svou kariéru v rally. Solberg, který již řídil Polo ve svém týmu PSRX Volkswagen Sweden na Světovém mistrovství světa v rallycrossu (WRX) FIA, krátce změní působiště. Nové Polo GTI R5 absolvuje první ostrý start ve španělské rally, což bude jediný start tohoto vozu pod křídly týmu Volkswagen. Závodní vůz pak bude provozován zákaznickými týmy v národních a mezinárodních šampionátech v souladu s předpisy R5.
"Příležitost k návratu do rally společně s týmem Volkswagenu je jedinečná a já jsem velmi rád tuto nabídku přijal," řekl Solberg. "Když jsem v lednu ve Švédsku řídil auto, nechtěl jsem přestat. Vše na Polu GTI R5 fungovalo perfektně od samého začátku. Moc se na španělskou rally těším. Vždycky jsem měl rád kombinaci šotoliny a asfaltu. Bude to samozřejmě zvláštní pocit, že se vracím na místo, kde jsem v roce 2012 ukončil svou rally kariéru. Bude to fantastické setkání se skupinou WRC a s profesionálním zázemím. Já samozřejmě chci dostat Polo R5 co nejvýše a získat co nejlepší umístění. "
Ředitel Volkswagen Motorsport, Sven Smeets: "Petter je skutečný rally-hrdina. Už jsme zažili jeho vášeň a profesionalitu, se kterou závodí ve světovém rallykrossu. Dává do toho 110%. Petter je zárukou vysoké kvality. Když testoval Polo GTI R5, tak byl vždy jedním z našich preferovaných kandidátů na debut nového zákaznického sportovního auta. Je fantastické, že ve Španělsku bude řídit Polo R5. Všichni v týmu se těší na tuto událost a spolupráci s Petterem a jeho týmovým kolegou Ericem Camilli."
Petter Solberg se vrací ke svým kořenům
Solberg se na víkend vrátí do světové rally z rallykrosu. To vidí norský jezdec jako návrat ke svým kořenům. V letech 1998 až 2012 startoval v Mistrovství světa v rally 188x - za týmy Toyoty, Fordu, Subaru a Citroënu. V roce 2003 získal Solberg titul světového šampiona se Subaru a sezónu zakončil jen o jeden bod před Sébastienem Loebem a třetím Španělem Carlosem Sainzem. Stal se tak posledním skandinávským mistrem světa. V roce 2009, 2010 a 2011 Solberg závodil ve WRC ve svém vlastním týmu. Následně v roce 2012 závodil jednu sezonu s Fordem. V mistrovství světa v rallye Solberg stanul 52x na stupních vítězů, z toho 13x slavil příčku nejvyšší. Španělská rally pro něj znamená první start u Volkswagenu a také debut v autě třídy R5.
Kariéra Pettera Solberga:
2003: 1. místo FIA World Rally Championship (WRC)
2002, 2004 a 2005: 2. místo FIA World Rally Championship (WRC)
2010: 3. místo FIA World Rally Championship (WRC)
2014, 2015: 1. místo FIA World Rallycross Championship (WRX)
Statistiky WRC: 188 startů, 52x na stupních vítězů (13 vítězství), 459 vyhraných etap, 852 bodů v mistrovství světa
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.